پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 شهریور 1400 ساعت 14:06:: شناسه خبر: 105939

کاهش ۵۳ درصدی تلفات جاده ای در تیرماه امسال/ ایمن سازی جاده ها اولویت اول عمرانی استان

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کاهش آمار ۵۳ و سه دهم درصدی تلفات جاده ای در تیرماه امسال این استان بدلیل اجرای محدودیت های کرونایی خبرداد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از کاهش آمار ۵۳ و سه دهم درصدی تلفات جاده ای در تیرماه امسال این استان بدلیل اجرای محدودیت های کرونایی خبرداد.

به گزارش صدای جنوب، کیومرث حاجی زاده در نشست کمیسیون راهها، هدف از برگزاری این کمیسیون را اجرای برنامه های پیشگیرانه جهت جلوگیری از تلفات انسانی در محورهای ارتباطی استان عنوان و اظهارداشت: متاسفانه تلفات جاده ای در محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد بالا و نگران کننده است.

وی حضور مدیران ارشد استانی مرتبط در این کمیسیون را بسیار ضروری خواند و خاطرنشان کرد: آموزش همگانی و فرهنگ سازی در بحث تلفات انسانی جاده ای اولویت برنامه های دستگاههای اجرایی باید باشد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه خلاء های فرهنگی در بحث رانندگی و مسائل ایمنی در محورهای برون شهری را باید رسانه ها بویژه صدا و سیما مستمرانه آموزش همگانی دهند، یادآورشد: متاسفانه خلاء فرهنگی و آموزش همگانی در این زمینه در کشور و استان ما مشهود است.

حاجی زاده گفت: شهرداری های استان در سالجاری باید اولویت خود را بر بحث ترافیک گذاشته و البته اعتباراتی در این زمینه به شهرداری های استان اختصاص داده و همه مکلف هستند که در بحث فرهنگ سازی مسائل ایمنی و رانندگی مشارکت فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه علاوه بر تیتر کردن اخبار تصادفات اقدام به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی های لازم برای آموزش های همگانی رایگان کنند، اظهارداشت: حدود ۵۳ و سه دهم درصد تصادفات در تیرماه امسال بدلیل کنترل و محدودیت های کرونایی نسبت به سال گذشته تصادفات جاده ای کاهش داشته ایم اما در مردادماه این آمار بدلیل کنترل نکردن و اجرا نشدن محدودیت ها، آمارها افزایش پیدا کرد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه متاسفانه معارضان محلی از جمله دلایل کُندی پروژه های راهسازی در استان است، خاطرنشان کرد: البته کمبود اعتبارات از دیگر دلایل این کُندی هم است.

حاجی زاده با اشاره به برخی از پروژه های راهسازی که قراراست در سالجاری انجام شود، ادامه داد: متاسفانه در مرکز استان در ۲ بخش مشکل اساسی داریم و بنده از آن گلایه دارم اگرچه برخی کارها هم بخوبی انجام گرفته است.

وی گفت: در ۲ بخش اولویت ما در حوزه شهری یاسوج است که یکی از آن پل چهارم است و امسال باید اولویت این باشد و من هم هرماه اعتباری برای این پروژه تخصیص اضافه می دهیم و بخش دوم مربوط به آسفالت جاده های درون شهری یاسوج است که قطعا حمایت می کنیم.

** ایمن سازی جاده ها اولویت اول عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه اولویت تمامی شهرداری های استان در سالجاری باید بحث ترافیک شهری باشد، اظهارداشت: ۴۵ میلیارد ریال برای محور پروژه جاده سوق – دهدشت در سالجاری برای حذف نقاط حادثه خیز این محور درنظر گرفته شده است.

حاجی زاده تاکیدکرد که تمامی مصوبات کمیسیون راهها باید اجرایی شود، یادآورشد: ایمن سازی جاده ها اولویت اول عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی گفت: راه ، آب و ساماندهی خروجی و ورودی شهرها با هدف کاهش ترافیک درون شهرها سه اولویت اصلی حوزه معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ماههای آینده امسال خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت