پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 دی 1395 ساعت 20:10:: شناسه خبر: 11872

آینده روشن در انتظار کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد؛

زارعی:کشاورزی را بیش از گذشته به کمک اشتغال استان بیاورید/گوهرکانی:تحول در آبادانی روستاها با مدیریت تازه استخدام شده ها

او از جعفر گوهرگانی خواست تا کمک کند که فرهنگ کار به خوبی در این استان جا بیفتد و همه بیکاران به دنبال پشت‌میزنشینی و زومکن و قلم و امضا نباشند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

گوهرکانی مدیری که به شجاعت و مدبر بودن معروف است و همواره واقعیت گویی را بر مصلحت گویی ترجیح داده است.
فرقی ندارد در جلسه ای که معاون رئیس جمهور  باشد و یا انجا که شورای اداری استان و یا شهرستانی تشکیل شده باشد جعفر گوهرکانی همانی رابیان می کند که باید بگوید.
بیراهه نیست که اگر بگوییم دوران درخشان کشاورزی استان در همین چندسال مدیریت وی شکل گرفته است و تحولی چشمگیر را شاهد هستیم.

در جریان سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به کهگیلویه و بویراحمد،همراهی غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد ودنا باعث شد تا این نماینده که جلسه مجلس شورای اسلامی رادر خصوص تصویب برنامه ششم توسعه از دست داده بود پیرامون موضوع به کارگیری افراد در جهاد کشاورزی یک درخواست متفاوت داشت.

او از جعفر گوهرگانی خواست تا کمک کند که فرهنگ  کار به خوبی در این استان جا بیفتد و همه بیکاران به دنبال پشت‌میزنشینی و زومکن و قلم و امضا نباشند.

وکیل مردم در مجلس شورای اسلامی بیکاری جوانان و درخواست‌های کار را یکی از گرفتاری‌های خود و همکارانش خواند و خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان بیان کرد: شما می‌توانید تا حدی این گرفتاری را حل کنید و کشاورزی که با گوشت و خون مردم آمیخته شده است را بیش از گذشته به کمک اشتغال بیاورید.

زارعی ادامه داد: حاصل تحقیقات علمی و برنامه‌های تئوری حوزه کشاورزی اگر عملیاتی شوند و رغبت جوانان در این بخش تقویت شود، بدون شک شاهد کاهش بار سنگین بیکاری و تقاضاهای کار خواهیم بود.

تازه استخدام ها به روستاها بروند نه پشت میز

نماینده مردم بویراحمد به طور مشخص گفت: در حال حاضر بخش کشاورزی این استان مهندسین ناظر زیادی را بر اساس مصوبه مجلس به کار گرفته که از آقای گوهرگانی انتظار دارم این افراد را به جای پشت‌میزنشینی، به مزرعه و مکان‌های تولیدی بفرستد تا هم درخواست‌های پشت میزنشینی کمتر شود هم به بخش تولید و فرهنگ کار کمک شود.

زارعی خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت بخش کشاورزی و ایجاد زمینه‌های اشتغال‌زایی با ارائه طرحهای تحقیقی از سوی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی این استان شد.

کشاورزانی که پیر میشوند

وی گفت: بخش کشاورزی توان جذب علاقه‌مندان به تولید در بخش خصوصی را دارد ولی حداقل کاری که می‌شود کرد این است که همین شاغلین دولتی به جای نشستن پشت میز، به مزارع و روستاها بروند و نشان دهند که کار کردن و شاغل بودن فقط پشت میز نشستن نیست.

به گزارش ریواس جنوب، پیش از این نیز رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز با ابراز نگرانی شدید گفته بود، متأسفانه کشاورزان ما در حال پیر شدن هستند ولی برای آموزش و تربیت کشاورزان جوان، کوتاهی‌هایی شده که اگر بیش از این غفلت کنیم، تولید و کشاورزی با تهدیدات بسیار جدی مواجه خواهند شد.

فشارها و مقاومت های گوهرگانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز همواره یکی از سیاست‌های مدیریتی‌اش این بوده که همه استخدامی‌های جدید باید در روستاها و مراکز خدمات مشغول به کار شوند؛ طرح پهنه‌بندی اراضی کشاورزی نیز در این استان اجرا شده و مدیریت هر منطقه و آبادی دارای کشاورزی و تولید به یک کارشناس تازه استخدام شده واگذار شده است که  اگر با همین جدیت ادامه پیدا کند می‌تواند تفاوت‌های اساسی در کشت و زرع این استان ایجاد کند.

در حاضر تقاضاها و فشارها برای انتقالی کارشناسان تازه استخدام شده از روستاها به مراکز شهرستان‌ها و استان بسیار زیاد است که البته تا این لحظه رئیس سازمان جهاد کشاورزی در برابر آنها مقاومت کرده است

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت