پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 اردیبهشت 1401 ساعت 11:02:: شناسه خبر: 120112

روغن خوراکی مورد نیاز مردم در کهگیلویه و بویراحمد تامین شده است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم نگران کمبود روغن نباشند ، گفت: ۴۵ تن روغن خوراکی نیاز روز استان است که کاملا تامین شده و اینک مشکلی در تامین روغن وجود ندارد.

صدای جنوب: 

سید علی احمدزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بخشی از مشکل روغن در کشور ناشی از شرایط فعلی جهانی است زیرا که ۷۰ درصد دانه های روغنی که خوراک کارخانه های روغن است را اوکراین تامین می کرده است.

وی با اشاره به اینکه در نهاده های دیگر هم اوکراین و روسیه مثل گندم و غیره نقش محوری دارند ، تصریح کرد: نه تنها کشور ما بلکه کشورهای دیگر هم که اوکراین منشا این دانه های روغنی بوده دچار مشکل هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: کشور ذخیره های خوبی از دانه های روغنی دارد و خرید های بسیار خوبی از قبل انجام شده است.

احمدزاده بیان کرد: در کارخانه گچساران که در این استان واقع شده کلزا به عنوان یک بخش محوری تولید است.

وی تاکید کرد: تولید این کارخانه شاید به اندازه بالای یک سال خوراکش را خرید کرده و دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در خصوص سویا و مابقی که باید از خارج وارد شود مقداری اختلال وجود دارد که مختص به کل دنیا است.

احمدزاده افزود: تصمیم گرفتیم برای استان کهگیلویه و بویراحمد از ۲۶ کارخانه موجود در کشور که یکی از آن ها در همین استان است ظرفیت تولید را به سه برابر افرایش دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در استان کهگیلویه و بویراحمد چالش روغن نداریم زیرا که قرار شد کارخانه با افرایش تولید روغن مورد نیاز استان را تامین کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ذائقه های مردم در کشور متفاوت است وذائقه مردم استان ما به روغن‌ هایی که در کارخانه های استان های دیگر تمایل دارد.

وی ابراز داشت: با توجه به توزیع روغن مصرف روزانه مردم که در گچساران تولید می شود نباید مشکل داشته باشیم.

استاندار با تاکید بر اینکه باید سیستم توزیع ساماندهی بهتری شود اظهار داشت :در کشور نیز روغن مورد نیاز وارد شده و توزیع آن آغاز شده است.

احمدزاده تاکید کرد: مردم استان بدانند دولت مشکل روغن را رفع کرده و در حال توزیع و حمل به استان های مختلف است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کارخانه روغن نباتی الوا در گچساران کاملا جوابگوی استان کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و خورستان است.

وی ادامه داد: روغن گچساران با کیفیت و دارای استاندارد های لازم است و این روغن از نظر سلامت هیچ گونه مشکلی ندارد اما ذائقه ها متفاوت است.

احمد زاده افزود: این روغن در استان ما و دیگر استان های مجاور در حال توزیع شدن است.ایرنا

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت