پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 تیر 1401 ساعت 22:04:: شناسه خبر: 122255

رهاسازی دو عقاب توسط تیمارگر حیات وحش دنا

۲ بهله عقاب پس از درمان توسط دوستدار، تیمارگر و طبیب حیات وحش دنا در دامان طبیعت آزادسازی شد.

به گزارش صدای جنوب  عیسی فرهی‌نسب گفت: با استفاده از داروهای گیاهی پای زخمی عقاب ها را درمان کردم و هر روز به پرنده غذا می دادم، از آنجایی که نمی خواستم با بوی دست من آشنایی پیدا کرده و خوی شکار را فراموش کند سعی می کردم با دستکش به او غذا بدهم، همچنین پرنده های کوچک را ذبح می کردم و در قفس این عقاب می انداختم تا از گوشت شکار تغذیه کند.
وی افزود: بعد از مدتی زخم های عقاب ها درمان شد و آنها را به کوهستان بردم تا دوباره به طبیعت بازگردند.
این طبیعت دوست ادامه داد: لحظه پرواز این پرنده شکاری که بالهای بزرگی دارد بسیار زیبا بود، پرندگان شکاری حیوانات بسیار باهوشی هستند و بوی انسان را به خوبی تشخیص می دهند و اگر گوشت شکار هم بوی انسان بدهد آن را نمی خورند.
عیسی در شهر سی‌سخت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد و در دامنه دنا یا همان آلپ ایران با ۴۰ قله بالاتر از ۴ هزار متر مستقر است.
شهری که مرکز شهرستان دنا در ۳۵ کیلومتری یاسوج واقع شده و به دلیل وجود کوهستان و قلل مرتفع دنا به یکی از مناطق توریستی ایران تبدیل شده و محل زندگی گونه‌های مختلف پرندگان و همچنین حیوانات است و عیسی سال‌های سال به حیات وحش دنا خدمت می‌کند.
عیسی فرهی‌نسب نزدیک به ۲۰ سال در حال تیمارگری حیات وحش دنا بوده و به طور نیمه وقت و گاه در بسیاری مواقع تمام وقت با انواع حیوانات در حیات وحش سر و کار داشته و با آغوش باز و بدون یک ریال دستمزد در حال خدمت به طبیعت بی‌نظیر و بکر دنا است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت