پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 بهمن 1395 ساعت 23:11:: شناسه خبر: 12456

مدیرکل آموزش و پرورش خبر داد:

تحصیل بیش از ۷ هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه روزی کهگیلویه وبویراحمد

زارع پور گفت:سرانه مورد نیاز برای هر دانش آموز مدرسه شبانه روزی روزانه هزار و۲۵۰ تومان است که با توجه به مشکلات ویژه مالی به نحومطلوب محقق نشده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد  ازتحصیل بیش از   ۷ هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه روزی کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.
به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هادی زارع‌پور در گردهمایی حامیان مدارس شبانه روزی  گفت:  این تعداد در۴۶مدرسه شبانه روزی متوسطه اول و دوم ؛فنی حرفه ای و کاردانش تحصیل می‌کنند که حدود ۴و۶دهم درصد جمعیت دانش آموزی استان است.

 زارع‌پور  افزود: مدارس شبانه روزی با هدف افزایش پوشش تحصیلی به ویژه در مناطق پراکنده عشایری و روستایی-ارتقای سطح کیفی آموزش -پیشگیری از تبعات اخلاقی و اجتماعی ناشی از مهاجرت دانش آموزان روستایی به شهرها وتأمین نیروی انسانی از بین دانش آموزان بومی ایجاد شد.

وی گفت: سرانه مورد نیاز برای هر دانش آموز مدرسه شبانه روزی روزانه هزار و۲۵۰ تومان است که با توجه به مشکلات ویژه مالی به نحومطلوب محقق نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: برخورداری از فضاهای فیزیکی مناسب در بخش‌های خوابگاه؛ حمام؛ آشپزخانه و سالن غذاخوری و فعالیتهای فوق برنامه از مهمترین مشکلات مدارس شبانه روزی است.

وی گفت:در سال گذشته ۱۴میلیارد ریال به مدارس شبانه روزی کمک شده است.

هادی زارع پور گفت:همچنین از اعتبارات دفتر ریاست جمهور۲۱میلیارد ریال در قالب سبد غذایی به حساب مدارس شبانه روزی واریز شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هم گفت: ایجاد عدالت اجتماعی و توسعه آن در ابعاد مختلف جامعه از اهداف انقلاب اسلامی است و خوشبختانه در بسیاری از نقاط کمتر توسعه یافته استان شاهد تحقق بخشی از این اهداف هستیم.

فتاح محمدی گفت: فراهم شدن زمینه مناسب برای پرورش و آموزش دانش آموزان در این مدارس و ارتقای سطح کیفی آموزش مستلزم مشارکت همگانی است.

معاون آموزش متوسطه ودبیر این نشست نیز گفت:این نشست با هدف جذب کمک خیرین برای مدارس شبانه روزی وکیفی بخشی فعالیتهای تحصیلی برگزار شد.

ایوب رضایی گفت: به رغم وجود مشکلات ویژه در بسیاری از این مدارس طرح خود اتکایی در زمینه‌های صنایع دستی- آموزش رایانه- پرورش زنبور – کشت گلخانه و خیاطی انجام می‌شود.

 وی گفت: انتظار می‌رود ادارات -نهادها -دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها در زمینه های قابل امکان در جهت بهبود فعالیت این مدارس کمک کنند.

در این نشست برخی از ادارات- نهادها و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها متعهد شدند که کمک به این مدارس را در برنامه های خود بررسی و نتیجه را اعلام نمایند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت