پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 آذر 1401 ساعت 08:09:: شناسه خبر: 127971

همکاری دستگاههای خدمات رسان کهگیلویه و بویراحمد با طرح ملی مسکن ضعیف است

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: علاوه بر مانع مشکل کمبود زمین در یاسوج مرکز استان ، برخی دستگاههای خدمات رسان آنچنان که باید همکاری لازم را با متولیان اجرای طرح اقدام ملی مسکن ندارند.

محمد راستا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ان  اظهار داشت: در تمامی شهرستان های استان ساخت مسکن ملی آغاز شده است و در مجموع در شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد بیش از هشت هزار واحد در حال ساخت است اما کمبود زمین در یاسوج از جمله مانعی است که همچنان روند اجرایی این طرح را در مرکز استان مشکل ساز کرده است .

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گچساران و دهدشت مشکل بحث عدم همکاری دستگاه های خدمات رسان از جمله آب و برق است.

راستا ابراز داشت: نبود آب مشکل اصلی اجرای این طرح بوده زیرا نیاز اولیه برای ساخت و ساز است که در حال حاضر، آب با تانکر حمل می شود تا کارها به پیش برود.

وی تاکید کرد: به منظور رفع سریع تر این معضلات، خرید لوله و حفاری کانال را اداره کل راه و شهرسازی تقبل کرده اما هنوز اقدام قطعی از سوی دستگاه های خدمات رسان انجام نگرفته است.

سهمیه استان در طرح نهضت اقدام ملی مسکن ۱۰ هزار خانه تعیین شده که هم اینک ساخت هشت هزار و ۷۵۰ واحد از آنها در دست اجراست و مابقی یه علت مشکلات موجود روند اجرای طرح در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران به کندی در حال انجام است.

سالانه ۱۰ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد است.

دولت سیزدهم با رویکرد حمایت از محرومان پا به عرصه نهاد و در راستای همین سیاست اجرای طرح “نهضت اقدام ملی مسکن” به عنوان یکی از طرح‌های کلان برای خانه دار شدن اقشار مختلف مردم در دستور کار قرار گرفت و مستاجران را در جا ی جای کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد امیدوار به خانه‌دار شدن کرده است.

براساس برنامه دولت در طرح نهضت ملی مسکن چهار میلیون مسکن در مدت چهار سال باید احداث شود.

از این تعداد سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۰ هزار مسکن است و باید سالانه ۱۰ هزار مسکن در استان ساخته شود

سرجمع در استان باید ۵۲ هزار واحد مسکن ساخته شود که شامل طرح نهضت ملی مسکن، مصوبه سفر رئیس مجلس شورای اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و بنیاد مستضعفان است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت