پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 اسفند 1395 ساعت 12:12:: شناسه خبر: 14507

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

طرح خرید کالای ایرانی تجلی عینی اقتصاد مقاومتی است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که طرح خرید کالای ایرانی بدون شک مهمترین و امیدبخش‌ترین راهکار برای بهبود وضع موجود و تقویت و حمایت از تولیدکنندگان داخلی خواهد بود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که طرح خرید کالای ایرانی و تمرکز بر این مهم در آستانه ایام نوروز گامی ارزشمند در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و تحقق عینی اقتصاد مقاومتی است.

سید موسی خادمی روز دوشنبه اظهار داشت که دولت یازدهم با درک شرایط موجود و برخی نابسامانی‌های اقتصادی در کشور سیاست‌ها و راهبردهای اقتصادی خود را برای رونق بخشی و بهبود فضای کسب‌وکار با بهره‌گیری از توان ‌بخش خصوصی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی معطوف کرد.
وی با بیان اینکه توفیق‌ها و دستاوردهای ارزشمندی در این راستا نیز بدست آمده، گفت: فعال سازی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در همه استان‌ها نمونه‌ای عینی و واقعی از نگاه و رویکرد مثبت دولتمردان در حمایت از تولید و فضای کسب و کار داخلی بود.
خادمی افزود که فعال شدن افزون بر پنج هزار واحد راکد نیمه فعال در سطح کشور ظرف سه سال گذشته یکی از دستاوردهای مهم در راستای حمایت دولت از تولیدات داخلی بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که طرح خرید کالای ایرانی بدون شک مهمترین و امیدبخش‌ترین راهکار برای بهبود وضع موجود و تقویت و حمایت از تولیدکنندگان داخلی خواهد بود.
وی تصریح کرد که نخریدن کالای داخلی علاوه بر زمینه سازی برای ترویج فساد، قاچاق و رکود در سطح بازار سبب برندسازی های دروغین و فریب افکار عمومی نیز خواهند شد.
خادمی یادآور شد که البته تولیدکنندگان داخلی کشورمان نیز به همان میزان باید نسبت به تولید کالاهای با کیفیت و با توان رقابت با اجناس و کالاهای خارجی متعهدانه و مسئولانه به خواسته و حق و حقوق مصرف کنندگان پایبند باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد که نخریدن و اعتماد نکردن به کالا و تولیدات داخلی نیز یکی از عوامل اساسی در بروز و افزایش پدیده قاچاق کالا در کشور محسوب می‌شود.
وی تبلیغات کاذب و فریبکارانه و برندسازی های متقلبانه را در زمینه افزایش اقبال مردم به کالاهای غیرایرانی و بی اعتمادی نسبت به خرید تولیدات داخلی مهم دانست و گفت که نقش رسانه‌ها در تغییر نوع نگاه و جهت گیری مردم بسیار حائز اهمیت و تعیین کننده خواهد بود.
مصرف‌کنندگان بازیگران اصلی عرصه تولید کشورند زیرا با خرید و حمایت از کالاهای ایرانی، ضمن کمک به رونق صنعت و تولید کشور، اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق را محقق می‌کنند.
براین اساس خبرگزاری جمهوری اسلامی همسو با تأکیدات رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، کمپین خبری خرید کالای باکیفیت داخلی را باهدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، آغاز کرده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت