پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 خرداد 1403 ساعت 13:03:: شناسه خبر: 147058

اقامه نماز عید قربان در گچساران+ تصاویر

همزمان با سراسر کشور و در دهمین روز از ماه ذی‌الحجه، نماز عید قربان با حضور اقشار مختلف مردم گچساران اقامه شد.

صدای جنوب؛

نماز عید سعید قربان به امامت حجت‌الاسلام «سید عنایت هاشمی منش»، امام‌جمعه گچساران و با حضور اقشار مختلف مردم در حسینیه ثارالله کانون فرهنگی هنری بسیج این شهرستان اقامه شد.
امام‌جمعه گچساران در خطبه‌های نماز عید قربان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: حقیقتاً جشن و عید اولیای الهی روزی است که دل انسان شاد باشد و سرور و شادمانی قلب هم‌زمانی است که انسان از صراط مستقیم فاصله نگیرد و دچار معصیت نشود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش افزود: عرصه عالم، عرصه امتحان است و همواره همه انسان‌ها در حال آزمون‌های الهی هستند. یک آزمون می‌تواند انسان را بسازد و به سرمنزل مقصود رهنمون سازد؛ بنابراین آزمون‌های الهی موجب رشد و ترقی انسان‌ها می‌شوند وزندگی حضرت ابراهیم علیه‌السلام یک زندگی پر از آزمون‌ها بوده است و لذا عید قربان فرصت مناسبی برای شکست نفس درونی و شیطان برونی است.
امام‌جمعه گچساران در ادامه تصریح کرد: یکی از آداب عید قربان، مسئله قربانی کردن است‌ که برای فرد حاجی واجب و برای دیگران نیز مستحب مؤکد و بسیار به این امر نیز سفارش شده است. از عید قربان تا عید غدیر دهه امامت و ولایت نام‌گذاری شده و عید غدیر مکمل عید فطر و عید قربان است که باید گرامی داشته شود.
وی افزود: عید غدیر، عید همه مسلمانان است چراکه ولایت و مودت اهل‌بیت پیامبر (ص) مربوط به همه مسلمانان است پس وظیفه این است که از فرصت غدیر برای ثبت پایه‌های فکری و اعتقادی شیعه بهره برد.


امام‌جمعه گچساران گفت: این روزها ملت ما در آستانه آزمون بزرگ و حساس انتخابات قرار دارد. انتخابات برای همه به‌عنوان یک وظیفه شرعی، ملی، عقلی و دینی به شمار می‌رود و هم مایه آبروی نظام است مسئله اول حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی است باید دیگران را هم دعوت به حضور کنیم.
حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی است و انتخابات است که به ایران اسلامی عزت، اقتدار و استقلال داده است؛ اما مهم‌تر هم انتخاب شخصیتی اصلح در انتخابات است البته نباید انتخابات عبرت را فراموش کنیم و جبهه انقلاب باید در مسیر صحیح حرکت کند تا از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب دفاع کنند.
وی ادامه داد: مردم باید در این انتخابات سراغ بهترین‌ها بروند و به کسانی رأی دهند که قلبا معتقد به گفتمان امامین انقلاب باشد و باور کند که مسیر جمهوری اسلامی مسیر اقتدار و عزت است؛ بنابراین مردم ما خوب گذشته‌ها را ورق می‌زنند و بهترین تصمیمات را در این فضا خواهند گرفت. متولیان ستاد انتخاباتی‌ها مراقب باشند که موجبات نگرانی مردم را فراهم نکنند، تهمت و فضای لجن پراکنی نباشد و فضای اخلاق انتخاباتی نیز رعایت شود.

ارسال نظر جدید

*

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت