پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 فروردین 1396 ساعت 09:01:: شناسه خبر: 16120

نشست فرماندارشهرستان چرام باکشاورزان پیشرو/تصاویر

ظهرامروز نشست کشاورزان پیشروی شهرستان چرام بافرماندار،بخشدار،مدیرجهاد کشاورزی این شهرستان ودمساز مدیر اموراب شهرستان کهگیلویه به میزبانی جهاد کشاورزی چرام برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب

نشست کشاورزان پیشروی شهرستان چرام بافرماندار
ظهرامروز نشست کشاورزان پیشروی شهرستان چرام بافرماندار،بخشدار،مدیرجهاد کشاورزی این شهرستان ودمساز مدیر اموراب شهرستان کهگیلویه به میزبانی جهاد کشاورزی چرام برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبریصدای جنوب،هوشدارنسل مدیرجهاد کشاورزی شهرستان چرام باارایه خدمات وعملکرد مطلوب جهادکشاورزی دردولت تدبیر وامیدپرداخت وگفت دردودولت ما درگندم خودکفا شدیم یکی دولت خاتمی ودیگری دولت روحانی ،وخدمات بی نظیری دراین دولت به کشاورزان عزیزمان شد.درشهرستان برای اولین بارکشاورز نمونه کشوری داشتیم،کلاسهای اموزشی متعددی برای کشاورزان برگزار کردیم،بذرهای اصلاح شده مورد نیاز کشاورزان را مهیا ودراختیارشان قراردادیم.باغات شمس اباد را تمامی مشکلات ونواقصاتش راحل کردیم که ماهانه یک باغدار برای مشکلی به مامراجعه نمیکند.

درادامه بعضی ازکشاورزان ازمشکلات وکمبودهایی دراین حوزه اشاره کردند. ورودروبامسیولان شهرستان مطالب خودرا بیان کردندوبراین باور بودند که مشکلاتشان حل شود.

ودرادامه دمساز مدیر اموراب شهرستان کهگیلویه از محافظت اب گفت واینکه باید مصرف اب رامدیریت کنیم تادراینده مشکل کم ابی گریبانگیر مانشود بابرنامه ریزیهایی که به عمل امده اب چرام ازاین به بعد بیشتر خواهد شدومشکلی ازاین بابت وجود ندارد وماامادگی هرگونه همکاری قانونی را باکشاورزان عزیز داریم.

ابراهیم فتاح‌پورفرماندارشهرستان چرام هم در این نشست با کشاورزان در ابتدای سخنان خود با اشاره به روز ملی هسته‌ای و با بیان اینکه امروز همه دنیا به سمت علم پیش می‌رود، اظهار کرد: ما نفت و منابع خیلی خوبی داریم ولی انرژی هسته‌ای یک انرژی صلح‌آمیز پاکی برای بشر بوده که می‌توان از آن استفاده بردولی گاهی این فرمول‌های علمی به دست تروریست‌ها و خرابکارها هم می‌افتد.

فرماندار چرام با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که فلسفه نظام ما فلسفه اسلامی است، عنوان داشت: در اثر همین حوادث تلخ شیمیایی بدترین معضلات را دیده، در جنگ تحملی جانبازان زیادی تقدیم کردیم و ۱۲ سال بر کار جمهوری اسلامی گره زده شد.

وی، افزود: حوالی ما کشورهایی هستند مانند عربستان و اسرائیل که نوچه استکبار بوده و بر هسته جمهوری اسلامی ایران، گره زدند، بنابراین رویکردی تحت عنوان نرمش قرمانانه تعریف شد که مقام معظم رهبری هم اشاره کردند که ما به آمریکا اعتماد نداریم ولی اقدام می‌کنیم تا جامعه جهانی متوجه شوند کار ما چگونه است.

فتاح‌پور با ابراز خرسندی از اینکه توسط دولت تدبیر و امید و ظرفیت‌های جناب ظریف، مدیریت هسته‌ای هماهنگ شد، ابراز کرد: همه قوا کمک کردند و به پشتوانه خون شهدا، آزادگان و جانبازان عزیز ملت ایران، در نهایت مناقشه هسته‌ای واقعا برچیده شد و دنبال بهانه‌های جدید هستند اما خود اتحادیه اروپا هم می‌داند که آمریکا مقصر است.

این مسئول، اضافه کرد: امروز همه می‌دانند که جمهوری اسلامی اهل تعامل بوده، دنبال انرژی هسته‌ای نیست بلکه دنبال انرژی صلح‌آمیز است.

فرماندار چرام، خاطرنشان کرد: این روز ملی به نام ملت و جمهوری اسلامی ایران در تقویم ما ثبت شد که می‌تواند در بحث پزشکی و کشاورزی نیز حرف برای گفتن داشته باشد.

وی در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت: اگر جمهوری اسلامی قرار است شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را سر و سامان دهد باید وابستگی خود را به نفت کاهش داده و به سمت صفر برود کما اینکه این موضوع در همین دولت نیز رقم خورد و ما بودجه را در وابستگی نفت کاهش دادیم.

فتاح‌پور با تاکید بر این مطلب که اگر قرار است دولت نفت را تولید کند و آن را هم بفروشد قطعا به کشاورز نیاز ندارد، یادآور شد: دولت روی نقطه و آسیب خوبی دست گذاشته چرا که برخی از معضلات ما به نفت برمی‌گردد، اگر وابستگی به نفت کاهش یافته و از کشاورزان حمایت شود، به یقین جمهوری اسلامی ایران نجات پیدا خواهد کرد..

وی، افزود: اگر دولت در سطح کلان به معنای عام برگردد، مرور کند و دست به تصحیح خود بزند باید بر دستان کشاورزان بوسه زند چرا که کشاورزی می‌تواند ما را نجات دهد.

این مسئول، ادامه داد: از اقدامات خوب دولت خودکفایی در بحث تولید گندم است که ۱۳ میلیون تن گندم سال گذشته برداشت کردیم و امیدواریم این خوشه‌ها بزرگتر هم شده و زحمات کشاورزان ما هدر نرود.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام با اشاره به مشکلات کشاورزان و با بیان اینکه کشاورزان کم توقع‌ترین قشر هستند، تصریح کرد: خود را متعلق به جامعه کشاورزی و عشایری دانسته و برای ما لذت بخش هستند که امیدواریم در سال آتی اعتبارات به خوبی پاسخگوی نیازمندی‌های این عزیزان باشد تا بتوانیم مشکلات آنان را رفع کنیم.

فتاح‌پور با تاکید بر اینکه جهادکشاورزی باید دل گرمتر با کشاورزان تعامل کند بر مدیریت آب هم تاکید داشت و با بیان اینکه جنگ آینده، جنگ و تنش آب است، گفت: به شدت ضد تبعیض هستیم، اگر قرار است کشت هندوانه حذف شود باید برای کل ایران حذف شود نه اینکه در لیشتر ۴۰۰ هکتار کشت شود اما به کشاورزان چرامی اجازه کشت داده نشود.

 فتاح پوردرپایان،ضمن تشکروقدردانی ازخبرنگارانی که دراین نشست حضورداشتند اشاره ای به بحث مهم انتخابات کردندکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید درانتخابات ۲۹اردبیهشت حضوری حداکثری داشته باشیم ودشمنان ایران اسلامی را باردیگر مایوس وناامید کنیم.
گزارش محسن زارعی
این خبردرحال تکمیل شدن است….IMG_20170410_102432IMG_20170410_102518IMG_20170410_104249IMG_20170410_104308IMG_20170410_122539IMG_20170410_104318IMG_20170410_104312IMG_20170410_102427IMG_20170410_102418IMG_20170410_102518IMG_20170410_102410IMG_20170410_102405

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت