پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 اردیبهشت 1395 ساعت 13:02:: شناسه خبر: 1622

در شورای سلامت کهگیلویه مطرح شد:

مصوباتی که اجرا نمیشوند/وضعیت بهداشت کشتارگاه دهدشت هرروز بدتر از دیروز/ قلیان به کمک باشگاه های ورزشی می اید

در نشست شورای سلامت کهگیلویه بار دیگر وضعیت کشتارگاه دهدشت اسفبار عنوان و بی‌سروسامانی سفره‌خانه‌های غیرمجاز مطرح شد.

در نشست شورای سلامت کهگیلویه بار دیگر وضعیت کشتارگاه دهدشت اسفبار عنوان و بی‌سروسامانی سفره‌خانه‌های غیرمجاز مطرح شد.
به گزارش صدای جنوب، بحث ساماندهی کشتارگاه دهدشت که به صورت یک قصه تکراری در نشست‌های مختلف از جمله شورای سلامت مطرح می‌شود امروز نیز بر همه مباحث این نشست سایه انداخت و طبق روال گذشته مصوبه‌هایی را بر روی کاغذ جای داد.

وضعیت بهداشت این واحد سنتی کشتار دام، بارها و بارها به اذعان مسئولان بحرانی گزارش و تأکید شده سلامت مردم با روند فعلی مورد تهدید است.

از فضای فیزیکی ساختمان گرفته تا ابتدایی‌ترین امکانات و تجهیزات در این کشتارگاه نامطلوب بوده و با وجود وعده‌های پی‌درپی در پیگیری و رفع مشکلات اما گویا قرار نیست تحولی در جهت بهبود وضعیت به خود گیرد.

علاوه بر بازدیدهای مختلف فرماندار،اعضای شورای تأمین و مسئولان حوزه بهداشت و دامپزشکی از این کشتارگاه و هشدارهای لازم در مورد غیربهداشتی بودن، شورای سلامت تیرماه سال گذشته بیش از ۲ ساعت حول محور کشتارگاه چرخید و شهرداری را موظف به رفع مشکلات در بازه زمانی چهار ماهه کرده بود؛ هر چند مصوبه‌ها هیچ وقت شکل اجرایی به خود نگرفت.

با گذشت بیش از ۹ ماه از این وعده‌ها، در نشست امروز همان مصوبه‌ها مطرح و به بحث گذاشته شد و این حاکی از عدم قاطعیت مسئولان یک شهرستان در پیگیری و به ثمر رسیدن مصوبه‌های یک موضوع مهم و حیاتی در سلامت مردم است و نشان می‌دهد عزم راسخی در ساماندهی کشتارگاه وجود ندارد.

چرا که اگر غیر از این بود با وجود هشدارهای لفظی چند باره عملا نسبت به پلمب این واحد اقدام می‌شد و اگر قرار است مشکلات رفع و سلامت مردم در نظر گرفته شود چرا معضل کشتارگاه که سلامت مردم در آن ذبح می‌شود تکرار مکررات شده است.

علی پوزش در شورای سلامت شهرستان، بار دیگر با نامطلوب خواندن شرایط کشتارگاه دهدشت اظهار داشت: از تیرماه سال گذشته این موضوع نقل جلسات مختلف شده و مصوبه‌هایی هم در پی داشته است.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه در بازدیدی که روز گذشته داشتیم اقدامی در بهبود شرایط مشاهده نکردیم،گفت: بر اساس جمع‌بندی نهایی به این نتیجه رسیدیم که راهی جز تعطیل شدن کشتارگاه وجود ندارد.

پوزش دفع فاضلاب کشتارگاه را کاملا غیر بهداشتی دانست و افزود: در یکی از بازدیدهای گذشته که از اعضای شورای شهر هم وجود داشتند مقرر شده بود در سریعترین زمان ممکن نسبت به دفع اصولی فاضلاب اقدام شود.

رئیس شورای سلامت کهگیلویه، کافی نبودن مخازن آب، نبود وسایل کمک‌های اولیه، عدم راه‌اندازی شوکر برقی با گذشت ۵ ماه از خرید این دستگاه، نامناسب بودن سیستم روشنایی، نبود سیستم سرمایشی و گرمایشی، خرابی کوره لاشه‌سوز و نبود آبگرمکن را نمونه‌هایی از مشکلات کشتارگاه عنوان و تصریح کرد: چرا این موارد باید در همه نشست‌ها مطرح و تکرار شود؟ مصوبه‌های کشتارگاه چرا عملیاتی نمی‌شوند؟

پوزش با تأکید بر دفع فاضلاب کشتارگاه در اسرع وقت، افزود: از اعتبارات سال ۹۳ یکسری تجهیزات خریداری شده اما این‌که چرا هنوز نصب نشده است تأمل‌ برانگیز است.

پساب فاضلاب شهر در محوطه اداره محیط زیست دیگر موضوعی بود که قدرت‌الله علیپور رئیس این اداره را به انتقاد از بی‌سر و سامانی فاضلاب رها شده واداشت.

علیپور تصریح کرد: اداره محیط زیست جزیره‌ای محصور در فاضلاب شده و تجمع حشرات و حیوانات موذی در این منطقه به معضل اساسی تبدیل شده است.

وی با بیان این‌که چندین بار این مشکل مطرح و خواستار رسیدگی شده‌ایم، افزود: وضعیت پساب فاضلاب تهدید جدی برای ساکنان محله ۶۰ دستگاه شده است.

این مسئول، تخلیه فاضلاب خانگی در مزارع کشاورزی را از دیگر تهدیدهای زیست‌محیطی و خطرآفرین برای سلامت مردم عنوان کرد.

در حالی که جمع‌آوری قلیان از مراکز عرضه بارها در چنین نشستی به بحث گذاشته شده و نشست امروز هم بی‌نصیب از آن نبود اما موضوع عرضه قلیان در سفره‌خانه‌های باشگاه مانند، معضلی بود که رئیس ورزش و جوانان را به فکر راهکار برای رونق باشگاه‌های ورزشی انداخت.

سیدمسعود تقوی‌نژاد با بیان اینکه سفره‌خانه‌های سنتی در کنار کار خود تجیهزات ورزشی از قبیل میز بیلیارد راه‌اندازی کرده‌اند، تصریح کرد: استقبال از این سفره‌خانه‌ها به خاطر عرضه قلیان باعث از رونق افتادن باشگاه‌های ورزشی شده است.

رئیس ورزش و جوانان کهگیلویه افزود: با این وضعیت باشگاه‌های ورزشی ما یا باید تعطیل شوند و یا در کنار تجهیزات ورزشی قلیان هم عرضه کنند تا رونق به خود گیرند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت