پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 تیر 1396 ساعت 13:04:: شناسه خبر: 19546

فرمانداربهبهان:

استفاده از نام شهدای شهرستان، اولویت اول در نامگذاری خیابان ها و معابر سطح شهر است

فرماندار بهبهان گفت : بر اساس ماده ۲۰ ضوابط و معیارهای نامگذاری ، تغییر نام معابری که دارای مصوبه شورای اسلامی شهر است مجاز نمی باشد. و ظلمی است در حق آن کسی که قرار است نامش را جایگزین نام قبلی کنیم چرا که مردم از نام قبل برای معرفی ان مکان استفاده می کنند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

به گزارش صدای جنوب به نقل از روابط عمومی فرمانداری بهبهان جلسه شورای نام گذاری به ریاست فرماندار در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

علی مظفری  با اشاره به آئین نامه نامگذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب ۶/۹/۷۵ گفت :  نامگذاری خیابانها ، اماکن و موسسات عمومی شهرهای جمهوری اسلامی ایران باید نمایانگر تاریخ ، جغرافیا ، تمدن و فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد و این اسامی در حکم شناسنامه شهرها و بیانگر ارزش های اعتقادی ، تاریخی ، فرهنگی و ملی جامعه به شمار می رود.

فرماندار شهرستان بهبهان افزود : بر اساس ماده نخست ضوابط و معیارهای نامگذاری ، باید نام شخصیت های مهم صدر اسلام ، انقلاب اسلامی ، شهدای گرانقدر و حوادث مهم تاریخ مبارزات اسلامی مردم ایران در درجه اول و نام شخصیت های فرهنگی ، ادبی ، علمی ، سیاسی و تاریخی ایران و اسامی راجع به اندیشه ، فکر ، هنر و نیز مظاهر طبیعت زیبای ایران در مرتبه بعد برگزیده شود.

مظفری ادامه داد : با عنایت به اینکه شهرستان بهبهان دارای ۱۱۰۱ شهید والا مقام از جمله سرداران شهید شاخص ملی می باشد اولویت اول ما در این مرحله مزین نمودن خیابان ها ،  معابر و اماکن عمومی بنام این شهیدان می باشد.

فرماندار شهرستان بهبهان گفت : جامعه ما مدیون جانفشانی های شهدا و جانبازان و ایثارگران است و نباید به این ارزش ها پشت کرد باید همواره در جامعه روح ایثار و شهادت زنده نگه داشته شود و اقتدار ایران اسلامی ما مدیون این عزیزان است.

وی همچنین افزود : بر اساس ماده ۲۰ ضوابط و معیارهای نامگذاری ، تغییر نام معابری که دارای مصوبه شورای اسلامی شهر است مجاز نمی باشد. و ظلمی است در حق آن کسی که قرار است نامش را جایگزین نام قبلی کنیم چرا که مردم از نام قبل برای معرفی ان مکان استفاده می کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت