پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 تیر 1396 ساعت 08:04:: شناسه خبر: 19855

کمیته برنامه ریزی شهرستان بویراحمد برگزار شد/ترک جلسه از سوی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری/همه از نوروزی ناراضی اند

باقری با اشاره به نحوه برخورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، گفت: دلیل برخورد آقای نوروزی با گردشگری استان را نمی‌دانم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

قبل از ظهر امروز کمیته برنامه ریزی شهرستان بویراحمد در حالی برگزار شد که از همان ابتدا ، متاثر از برخی خبرها و اتفاقات رسانه ای و شبکه های اجتماعی قرار گرفت و البته گلایه های فرماندار بویراحمد از وضعیت تخصیص بودجه ای شهرستان از طرف سازمان برنامه و بودجه استان و همچنین انتقاد از مدیرانی بود که نتوانستند اعتبار مربوط به دستگاه خود را جذب کنند.
به گزارش صدای جنوب، در این نشست ، ابتدا فرماندار بویراحمد گفت : از همین ابتدای جلسه از عدم میزان زیادی از جذب اعتبارات در سطح شهرستان بویراحمد گلایه مند و منتقد هستم .
نظری گفت : برخی از مدیران بسیار ضعیف عمل کرده اند که برخی سازمان برنامه و بودجه را مقصر می دانند که البته رئیس سازمان برنامه و بودجه این موضوع را به تلاش مدیران مرتبط می داند و معتقد است ، مدیران باید تلاش بیشتری انجام دهندو اما برخی دیگر در جذب بودجه به خوبی عمل کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

فرمانداری بویراحمد ضمن گلایه از میزان تخصیص اعتبار به شهرستان بویراحمد گفت : موضوع تعیین شاخص ها و جذب اعتبارات برای ما مهم است و باید عرض کنم در برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه ، برخی دستگاه ها استانی هستند ، مانند انتقال خون یا پزشک قانونی اما اعتبارات آن ها را شهرستانی می بینند .
وی در بخش دیگری از انتقادات خود گفت : در خصوص بودجه مناطق نفت خیز هم فعلا عدد و ارقامی بر روی کاغذ نوشته شده است اما خبری از تخصیص و یا اجرایی شدن نیست و انتظار داریم این موضوع در گذر زمان به فراموشی سپرده نشود و به جد و فوریت اقدام عملی صورت گیرد.
فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه افزود: با توجه به مقررات و بازدید و بررسی های صورت گرفته ، سعی کردیم پروژه جدیدی تعریف نکنیم و فعلا به تکمیل پروژه های قبلی می پردازیم.
نظری در ادامه گفت : از مدیران انتظار داریم در تخصیص و جذب اعتبارات ، فصل به فصل پیگیر باشند و هر وقت تخصیص اعتباری صورت گرفت ، منتظر کارشناسان نباشندو خود به جد پیگیر باشند.
فرماندار در پایان متذکر شد : مدیران در جریان باشند که امسال پول نقدی در کار نیست و اسناد خزانه توزیع می گردد.
ترک جلسه توسط باقری
محمود باقری مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگ و هنر غنی استان و شهرستان بویراحمد پرداخت و گفت: این شهرستان بویراحمد بویژه شهر یاسوج دارای طبیعت‌های بکر و مکان‌های زیبای گردشگری است که متأسفانه به دلیل نبود اعتبار نمی‌توانیم به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

باقری گفت: اعتبارات گردشگری ناچیز است و به خوبی پتانسیل گردشگری یاسوج و شهرستان بویراحمد دیده نشده است، این سخنان باقری با واکنش رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی روبرو شد و مدیرکل گردشگری جلسه را ترک کرد.

باقری در این رابطه به خبرنگاران گفت: همه جا عنوان می‌کنند که برای گردشگری استان برنامه ریزی کنید و زیر ساخت‌ها فراهم شود. اما در عمل و هنگامی که می‌خواهند اعتباری گذاشته شود به گونه دیگری است.
وی با اشاره به نحوه برخورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، گفت: دلیل برخورد آقای نوروزی با گردشگری استان را نمی‌دانم.

مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهر یاسوج به عنوان پیشانی گردشگری استان است، اظهار کرد: نمی‌دانم چرا با گردشگری یاسوج اینگونه برخورد نمی‌شود.

وی تاکید کرد: از برخورد آقای نوروزی با گردشگری استان و شهر یاسوج سر در نمی‌آورم به همین جهت به نشانه اعتراض جلسه را ترک می‌کنم.
باقری توضیح داد: به خاطر کاهش اعتبارات گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد که بالغ بر ۷۰ رصد اعتبارات گردشگری نسبت به سال ۹۳ کاهش پیدا کرده است، جلسه را ترک می‌کنم.

این مسوول تصریح کرد: در شهرستان بویراحمد که یکی از شاخص‌های توسعه آن گردشگری است، نزدیک به ۵۰ درصد اعتبارات زیرساخت‌هایش کاهش پیدا کرده است و نمی‌دانم که چه دلیل و مستنداتی وجود دارد که این شکل بر خورد می‌کنند با حوزه گردشگری.

وی افزود: در بحث اعتبارات، موضوع ماهیت استانی را در ردیف شهرستانی می‌گذارند که هیچ ارتباطی به ردیف شهرستانی ندارد. به لحاظ فصل بندی و توزیع اعتبارات ما باید جزء چهار فصل اول باشیم.

مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما بین ۲۷ فصل به لحاظ توزیع اعتبارات فصل ۲۱ هستیم و این‌ها نشان می‌دهد که سازمان برنامه و بودجه هیچگونه دیدگاهی نسبت به توسعه گردشگری ندارد. و ما به نشانه اعتراض جلسه را ترک می‌کنیم.

باقری گفت: این روش برخورد نوروزی در جلسه مناسب نیست.

برپایه گزارش خبرنگارصدای جنوب،صدای اعتراض به عملکرد علی حسن نوروزی رییس سازمان برنامه وبودجه استان  در خصوص نحوه توزیع اعتبارات درکمیته برنامه ریزی شهرستان های مختلف شنیده می شود و به احتمال زیاد وپس از این انتقادها طی روزهای اینده شاهدخداحافظی دوست نزدیک تاجگردون از این منصب مهم خواهیم بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت