پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 مرداد 1396 ساعت 06:05:: شناسه خبر: 21169

با حضور سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه:

کارگاه آموزشی بیماری های قابل انتقال از راه آب و غذا برگزارشد

دکتر کورش داوری اظهار داشت: افزایش مسافرت ها و توسعه گردشگری و همچنین افزایش مصرف غذا در خارج از منزل بیماری های منتقله از راه آب و غذا را به عنوان یک مشکل بهداشتی مطرح کرده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

کارگاه آموزشی بیماری های منتقله از راه آب و غذا با حضور کارشناسان بیماری ها، مراقبین سلامت مراکز و پایگاههای خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان کهگیلویه در محل سالن اجتماعات این شبکه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در ابتدای این کارگاه با مهم خواندن موضوع بیماری های منتقله از راه آب و غذا تاکید کرد: این بیماری ها از طریق خوردن و یا آشامیدن غذا یا نوشیدنی آلوده، ایجاد می شوند لذا عامل آن می تواند باکتری، ویروس، توکسین و انگل باشد که معمولا به همراه عوامل عفونت زا یا مسمومیت زا که با بلع غذا به بدن راه یافته اند، در انسان بروز می کند.

دکتر کورش داوری اظهار داشت: افزایش مسافرت ها و توسعه گردشگری و همچنین افزایش مصرف غذا در خارج از منزل بیماری های منتقله از راه آب و غذا را به عنوان یک مشکل بهداشتی مطرح کرده است.

وی به بیماری هایی نظیر وبا، حصبه، شبه حصبه و بسیاری از بیماری های عفونی دیگر اشاره کرد و افزود: عامل اصلی ایجاد این بیماری ها در آب بوده و به همین دلیل بهبود کیفیت آب و عدم استفاده از منابع آلوده آب می تواند در کنترل آنها نقش بسزایی داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بیماری های منتقله از غذا  در تمام گروههای سنی، نژادی و جنسی رخ می دهند و از لحاظ فصلی در تمام فصول سال (بخصوص فصول گرم) اتفاق می افتند، لذا راه انتقال در تمام موارد گوارشی و دهانی بوده و اغلب آنها از حیوان به انسان انتقال می یابند.

بر پایه این گزارش؛ در ادامه کارگاه کارشناسان گروه بیماری های شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه به ارائه مطالب لازم در راستای موضوع مورد بحث، جهت تبیین اهداف از پیش تعیین شده برای گروههای هدف پرداختند.

 خبر:آرمان شفایی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت