پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 شهریور 1396 ساعت 17:06:: شناسه خبر: 22060

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

معدن فسفات چرام و بوکسیت سرفاریاب مجددا وارد چرخه فعالیت می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: روند اجرای پتروشیمی دهدشت شدت می گیرد/معدن فسفات چرام و بوکسیت سرفاریاب مجددا وارد چرخه فعالیت می شود/کار سیمان سپو دهدشت مورد پیگیری قرار گرفت.

به گزارش صدای جنوب، مجید محنائی معاون اقتصادی استانداری گفت: در سفر شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان و شهرستان کهگیلویه و با پیگیری های به عمل آمده برلزوم تسریع در تامین مالی مورد نیاز پتروشیمی دهدشت از طریق بانک سپه کشور تاکید شد.
وی اظهار داشت: همچنین مقرر شد، تقاضای فوری بخش ارزی از طریق صندوق توسعه ملی بعمل آید و از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت به موازات اجرای طرح پتروشیمی دهدشت مقدمات ایجاد پروژه های صنایع پایین دستی این پتروشیمی فراهم گردد.
محنائی تصریح کرد: در سفر شریعتمداری به استان در هفته دولت در بازدید از شهرستان چرام و در برگزاری نشست های مختلف مقرر شد، فعالیت فسفات شهرستان چرام و بوکسیت سرفاریاب با مباشرت ایمیدرو(سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) آغاز گردد.
معاون اقتصادی استانداری گفت: معدن فسفات چرام و بوکسیت سرفاریاب دارای فراز و نشیب های طولانی بوده که امیدواریم با ورود ایمیدرو این مشکل چند ساله برطرف شود.
به گفته وی، ایمیدرو شرکت هلدینگ دولتی فعال در بخش معدن ایران است که متولی راهبرد توسعه، توانمندسازی و رقابت پذیری بخش معدن، صنایع معدنی و تبدیل منابع و محصولات این بخش به ثروت پایدار در کشور است.
محنائی تصریح کرد: در ادامه سفر شریعتمداری مسائل و مشکلات سیمان سپوی دهدشت هم مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: مقرر شد، بین مدیریت شرکت سیمان سپو و فاینانس چینی براساس قرارداد ۸۵ درصد سهم فایناس و ۱۵ درصد سهم شرکت سیمان و پذیرش عاملیت اعطاء تسهیلات ریالی توسط بانک ملی ایران انجام و پس از ارائه درخواست نیاز ارزی توسط شرکت سیمان سپو، وزارت صنعت، معدن و تجارت مساعدت لازم را بعمل آورد.
معاون اقتصادی بیان کرد: با این اقدام امیدواریم احداث این کارخانه به مرحله اجرا درآید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت