پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 شهریور 1396 ساعت 15:06:: شناسه خبر: 22400

یادواره ۶ شهید پایگاه های مقاومت چاروسا در روستای موشمی برگزار شد+جزئیات

یادواره ۶ شهید پایگاه های مقاومت آبچندار، پس رش و موشمی در روستای موشمی چاروسا برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

صبح امروز با حضور امام جمعه قلعه رئیسی، فرمانده حوزه مقاومت کهگیلویه و خانواده معظم شهدا و مردم یادواره ۶ شهید پایگاه های مقاومت آبچندار، پس رش و موشمی در روستای موشمی چاروسا برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی با بیان اینکه شهدا مثل آیه‌های قرآن هستند که توفیق می‌خواهد انسان در جلسات آنها حضور پیدا کند عنوان کرد: شهدا زنده‌اند و مقرب درگاه الهی هستند و عنایت خدای متعال شامل حال شهدا شد و شهدا مورد عنایت امام حسین(ع) بودند و جلسه شهدا هم مورد عنایت امام زمان(عج) است و باید قدردان باشیم که در این جلسات شرکت می‌کنیم.

امام جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: اگر از شهدا امروز سوال کنند وظیفه ما چیست شهدا چه جوابی می‌دهند و جواب دقیق سوال را باید در وصیتنامه شهدا ببینیم و در وصیت نامه شهدا چند کلمه بیشتر مورد توجه است که آن امام، ولایت فقیه و پشتیبانی از آن، امام حسین(ع) امام عصر(عج)، حجاب، نماز، دشمن و اتحاد وجود دارد که پیام اول آنها وحدت است این شهدا ما را دور هم جمع کردند تا از این طریق وحدت داشته باشیم.

وی به پیام ولایتمداری شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: فرهنگ ولایتمداری و ولایت‌پذیری را بایستی امروز زنده کنیم و سوره والعصر فرهنگ ولایتمداری است و در این سوره می‌گوید حق در زمان غیبت ولایت فقیه و حق همیشه دنبال ولی است.

صلواتی با بیان اینکه ولایتمداری شاخص دارد تاکید کرد: شاخص ولایتمداری تعهد عملی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است و ما در عمل چقدر به فرمایشات رهبری عمل می‌کنیم و مقام معظم رهبری می‌فرماید انقلابی فکر و عمل کنید و از نیروهای مومن، متدین و انقلابی حمایت کنید و در امور مختلف از ظرفیت این تفکر استفاده کنید.

امام جمعه قلعه رئیسی ادامه داد: ولایت‌مداری یعنی« سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» یعنی باید و نباید و یعنی فتنه خط قرمز است و آقا فرمود ملت ما با فتنه‌گران قهر هستند و آشتی نمی‌کنند و حال بیایم از کسانی حمایت کنیم که قبله وجودشان سران فتنه است و بعد بگویم رهبر را هم دوست داریم و این نفاق و استفاده در جهت منافع است و دورویی است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج چاروسا نیز  با اشاره به اینکه عزت اسلام از برکت خون شهیدان است، اظهار داشت: امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و هدف از یادواره شهدا زنده نگهداشتن یاد آنها و پیمودن راه آنهاست و با این عمل می‌توان مانع تسخیر روح جوانان شد.

سیدامین موسوی عنوان کرد: هدف از یادواره شهدا زنده نگهداشتن یاد آنها و پیمودن راه آنهاست و همانطور که بیگانگان می خواهند با برنامه های مختلف و در فضای مجازی بر روی جوانان تاثیر بگذارند ما نیز باید با برگزاری یادواره‌ها یاد شهدا را زنده نگه داریم.

وی با اشاره به این مطلب که امروز زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، تصریح کرد: برگزاری مراسم یادواره شهدا نه‌ تنها هزینه کردن نیست بلکه سرمایه‌گذاری است؛ لذا با برگزاری این مراسم آنان را به نسل‌های جوان معرفی می‌کنیم.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج چاروسا در پایان با بیان این مطلب که همه ما مدیون خون شهدا هستیم در خصوص چگونه برگزار شدن یادواره‌های شهدا، یادآور شد: عزت امروز اسلام از برکت خون شهیدان است لذا این مراسمات باید به گونه‌ای برگزار شوند که لایق مقام والای شهدا باشند.

لازم به ذکر است این یادواره در شرایط نامساعد جوی و قطع برق بخش چاروسا با حضور باشکوه مردم روستای ۴۰ خانواری موشمی به نحو احسن برگزار گردید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت