پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 01 آذر 1396 ساعت 20:09:: شناسه خبر: 27159

تجلیل از کارشناسان و دست اندرکاران طرح بسیج همگام با کشاورز در چرام

جلسه هماهنگی طرح بسیج همگام با کشاورز در شهرستان چرام برگزار شد.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

به مناسبت هفته بسیج در سالن جلسات جهاد کشاورزی چرام  جلسه ای با حضور مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ،روسای جهاد کشاورزی شهرستان چرام و بخش سرفاریاب،اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ,اداره محیط زیست شهرستان ، نمایندگی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی  و ناحیه مقاومت بسیج برگزار شد.
در ابتدا مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با تبریک هفته بسیج در باره مشکلات محیط زیست شهرستان و کشور مطالبی ارایه نمود .

جلال محمدی دم طسوج در رابطه با طرح بسیج همگام با کشاورز و ناظرین پهنه جهاد کشاورزی و عملکرد مناسب و تولید بیش از ۱۰ هزار تن گندم در شهرستان چرام در سال ۹۵-۹۶ توضیحاتی ارایه نمود و بر همکاری  ادارات تاکید نمود .
جلال محمدی علاوه  بر طرح بسیج همگام با کشاورز اجرای طرح بسیج همگام با مرتع دار را نیز خواستار شد.
همچنین در رابطه با آتش سوزی های جنگل بلوط شهرستان از همکاری کانون بسیج مهندسین کشاورزی و استفاده از نیروی بسیجی و پایگاههای بسیج شهرستان چرام جهت کمک به کارکنان اداره منابع طبیعی قدردانی شد.

این جلسه داری چندین پبشنهاد بود از جمله پیگیری و صدور کارت بسیجی ویژه برای کارکنان ادارات مربوطه چرا که زمانی کارمندان منابع طبیعی در حین ماموریت متخلفی و شکارچی را ببینند قانونا نمی توانند برخورد لازم را انجام دهند و برعکس این قضیه برای سایر ادارات هم صادق است و نمی توانتد برخورد قانونی لازم را انجام دهند اما با صدور قانونی این کارت کارمند جهاد کشاورزی می تواند کارمند اداره محیط زیست باشد و کارمند اداره محیط زیست می تواند کارمند ادره منابع طبیعی باشد این ایده اولین بار در کشور در شهرستان چرام توسط  جلال محمدی ارایه شده است که اگر اجرایی شود بخش بیشتری از مشکلات حوزه منابع طبیعی و سایر ادارات را حل می نماید(صرفه جویی در سوخت و نیروی کار و همکاری لازم بین اداری ،امیدواریم مجلس وارد شود و به صورت قانون دربیاید).
پیشنهاد دوم تفاهم نامه مشترک بین بسیج ناحیه شهرستان و جهاد کشاورزی شهرستان در رابطه با طرح بسیج همگام با کشاورز و استفاده کارشناسان پهنه و ناظرین شبکه مراقبت گیاهپزشکی از امکانات ناحیه بسیج و همکاری ویژه این دونهاد در رابطه با طرح بسیج همگام با کشاورزبود.
پیشنهاد سوم جلوگیری از کاشت نهال های فاقد لیبل و شناسنامه در سطح شهرستان و برخورد قانونی لازم و همکاری بین ناحیه بسیج شهرستان و اداره جهاد کشاورزی
پیشنهاد چهارم همکاری مستقیم بین ناحیه بسیج شهرستان و جهاد کشاورزی در زمینه تسهیلات اعطایی که از طریق ناحیه بسیج صورت می گیرد با همکاری جهاد کشاورزی و شنایی افراد و آموزش های لازم در این زمینه صورت گیرد.
پیشنهاد پنجم تفاهم نامه بین بسیج و اداره منابع طبیعی شهرستان جهت کاشت گیاهان دارویی و جنگلی از طریق پایگاهای بسیج شهرستان
در این جلسه جناب اقای پیوسته گر رئیس منابع طبیعی شهرستان چرام تاکید برفرهنگ منابع طبیعی و ارایه گزارش به اداره از طریق پایگاههای بسیج شهرستان وهمکاری بسیج با ادره منابع طبیعی در یک روز خاص جهت کاشت گیاهان دارویی و جنگلی در مرتع را خواستار شد و تاکید بر همکاری داشت .
همچنین سایر ادارت از جمله جناب اقای تقوی ریاست محترم اداره محیط زیست شهرستان از کمبود نیروی انسانی با توجه به وسعت شهرستان چرام خبر داد و تاکید ویژه و خواستار همکاری لازم بسیج مهندسین کشاورزی و را جهت حفظ گونه های جانوری خواستار شد و همین طور جناب آقای کشاورز از دامپزشکی شهرستان اعلام آمادگی و همکاری جهت برگزاری و استفاده از کارشناسان دامپزشکی جهت آموزش بیماریهای مشترک انسان و دام را خواستار شد .

جلال محمدی دم طسوج از همه ادارات کمال تقدیر و تشکر را جهت حضور در جلسه داشت وگفت  در آینده جلسات بیشتری صورت خواهد گرفت و مصوبات این جلسه بررسی خواهد شد.
در پایان از کارشناسان و دست اندرکاران طرح بسیج همگام با کشاورز با لوح زرین به رسم یاد بود تقدیر و تشکر به عمل آمد .

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت