پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 آذر 1396 ساعت 11:09:: شناسه خبر: 27774

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد:

پلیس به تنهایی قادر به تغییر فرهنگ ترافیکی جامعه نیست/تاثیر چشم گیر نهاد تربیتی خانواده بر رفتار اجتماعی فرزندان

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد اظهارداشت:والدین می بایست کاری کنند که قبح تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی و مزایای رعایت آنها در ذهن فرزندانشان نقش بسته و ملکه رفتار آنها گردد.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : پدران و مادران قانونمند با رعایت قوانین و مقررات در عمل به آداب اجتماعی موجود الگوی مناسبی خصوصا در عرصه ترافیک برای فرزندان خود خواهند بود.

به گزارش صدای جنوب،سرهنگ اسماعیل خوشوقت اظهارداشت : شرط بهبود نظم ترافیکی ،قانون مداری مردم و رفتار تعالی آنهاست و در جهت نیل به این هدف کلیه نهادها و و سازمانهای دولتی و غیر دولتی دخیل در امر آموزش و ترویج فرهنگ صحیح در جامعه می بایست بصورت هدفمند و مداوم نسبت به این امر اهتمام ورزند.

وی افزود : خانواده بعنوان مهم ترین و اولین نهاد تربیتی ، تاثیر بسزایی در الگو سازی و رفتار اجتماعی کودک خواهد داشت ، خصوصا کودکان کلیه رفتارهای کلامی و غیر کلامی بزرگسالان خود را مد نظر قرار داده و مبادرت به الگوسازی می نمایند.

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد : والدین می بایست کاری کنند که قبح تخلف از مقررات راهنمایی و رانندگی و مزایای رعایت آنها در ذهن فرزندانشان نقش بسته و ملکه رفتار آنها گردد.

سرهنگ «خوشوقت» ارتقاء سطح فرهنگ ترافیک، احترام گذاشتن به قوانین ، آشنائی نوجوانان و جوانان با قوانین، ترویج فرهنگ خودکنترلی ، تقویت فرهنگ مسئولیت پذیری ، ایجاد انگیزه و شوق در نوجوانان و ایجاد گرایش و علاقه در بین آنان می باشد.

این مقام انتظامی در کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد : مهارت در رانندگی از جمله عوامل بسیار مهم در عرصه ترافیک به شمار می¬آید، بنابراین عدم تبحر راننده در کنترل وسیله نقلیه و عکس¬العمل¬های نامناسب هنگام برخورد با سوانح منشاء بسیاری از تصادفات رانندگی در سطح معابر و جاده¬هاست، که متأسفانه منجر به فوت یا مجروح شدن عده بسیاری از شهروندان می¬شوند.

آموزش به عنوان یک عنصر فرهنگی تاثیر گذار

سرهنگ اسماعیل خوشوقت گفت: آموزش به عنوان یک عنصر فرهنگی تاثیرات زیادی بر میزان احساس امنیت شهروندان داشته و باید با قاطعیت تمام دنبال گردد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان تصریح کرد : آموزش و فرهنگ سازی بایستی بیشتر در جهت سازگاری شهروندان با محیط زندگی شان به صورت هدفمند، مستمر و بادوام و از سال های اولیه شکل گیری شخصیت و پرورش افراد در خانواده شروع شده و تقویت و تکمیل آن در سال های بعد توسط نهادهای رسمی استمرار یابد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت