پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 آذر 1396 ساعت 14:09:: شناسه خبر: 28476

در بازدید نماینده مردم زاهدان‌ازبیمارستان امام خمینی دهدشت( ره) مطرح شد:

اظهارتاسف رییس مجمع خیرین سلامت کشور از محرومیت کهگیلویه/ در این ۳۹ سال برای کهگیلویه چه کرده اید؟!/ کهگیلویه محروم‌ترین شهرستان کشور است

رییس مجمع خیرین سلامت کشوراز بیمارستان امام خمینی( ره)دهدشت بازدید و ازمحرومیت کهگیلویه و نبودزیرساخت هااظهار تاسف کرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و عضوکمیسیون بهداشت ودرمان از استان کهگیلویه وبویراحمد ( شمابخوانیدبویراحمدوگچساران) دیدار کرد ودر کمال تعجب وطبق پیش بینی برنامه ریزان دردانشگاه علوم پزشکی  برنامه ای هم برای دیدار ازمحروم ترین‌شهرستان استان( شما بخوانید کشور)نداشت اما شب گذشته پس از تماس تلفنی هاشمی پورنماینده مردم درمجلس شورای اسلامی دیدار این عضو مهم مجلس شورای اسلامی ازبیمارستان کهگیلویه بزرگ فراهم شد.

با مسیولان شهرستان ودر زیربارش شدید باران‌و درورودی دهدشت از رییس مجمع خیرین کشور استقبال کردیم و ان‌را تا بیمارستان امام خمینی( ره) همراهی کردیم.

درابتدای برنامه‌مجری شروع به تمجید وتعریف از میهمان جلسه داشت وانچنان این تعاریف به درازا کشید که مدعوین خسته شدند.

سپس رییس شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه پشت تریبون قرارگرفت و پس ازذکر  متن خوشامدگویی با ادبیات خاص خویش؛ گزارشی ازمشکلات بهداشت ودرمانی داد.

کورش داوری ازنبود زیرساخت هاگفت و کمبود امبولانس و مطالبات پرسنل مختلف اعم ازکادربهداشت ودرمان را‌مثال زد.

داوری  گفت: پسوند محرومیت شایسته این منطقه نیست ونباید دیگرازاین واژه استفاده کرد.

وی اظهار داشت: عدم دسترسی به خدمات تخصصی، باعث مهاجرت مردم از روستاها به شهر شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه از نداشتن تجهیزات و راکد ماندن پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان به عنوان مهم‌ترین مشلات حوزه بهداشت و درمان یاد و تصریح کرد: دولت تدبیر و امید خدمات‌رسانی شایانی در حوزه بهداشت داشته اما مشکلات شهرستان حوزه کهگیلویه فراتر از این مسائل است.

وی از پروژه اورژانس به عنوان مهم‌ترین پروژه این شهرستان در حوزه سلامت نام برد و گفت: این پروژه حدود یک سال راکد مانده است.

داوری خاطرنشان کرد: پروژه بلوک زایمانی و کلینیک مرکزی به ترتیب با پیشرفت ۳۰ درصد و ۸۰ درصد به دلیل کمبود اعتبار تعطیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه همه این پروژه‌ها مهم هستند و باید راه‌اندازی شوند، خواستار راه‌اندازی بلوک زایمانی از عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در کمترین زمان ممکن شد.

پس از این‌سخنان سردار هاشمی پور که خودرااورژانسی به کهگیلویه رسانده بود شروع به صحبت‌کرد.

نماینده کهگیلویه از محبت دکترشهریاری تقدیرکرد و ایشان را نماینده ای مردمی وتلاشگر وپیگیر خطاب نمود.

هاشمی پور سریع به سخنان دکترداوری واکنش نشان داد وباهمان صداقت و رک گویی خود این چنین گفت:

مامحرومیم و تعارف هم‌نداره و نباید از واقعیت فرارکنیم .

عدل هاشمی‌پور  با بیان اینکه خدمات نظام جمهوری اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: علی‌رغم همه کارهای انجام شده، اما شهرستان کهگیلویه همچنان محروم است.

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ۴۰ سال وضعیت شهرستان کهگیلویه به همین منوال می‌گذرد، گفت: تا زمانی که زیرساخت‌ها درست نشود همچنان شاهد محرومیت‌ها خواهیم بود.

وی عنوان کرد: چگونه حوزه انتخابیه من محروم نباشد در حالی که دو رودخانه کنار این شهرستان جاری است و آب شرب آن سهم خوزستان و بوشهر می‌شود؟ چگونه محروم نباشیم وقتی رودخانه مارون نزدیک به ۴۰ سال است منطقه شادگان را آبیاری می‌کند و یک متر مکعب نصیب حوزه من نشده است؟.

هاشمی پور ادامه‌داد: یک کیلومترازادراه‌نداریم؛وبااین همه معادن و  دریایی ازبیکاران چطوری محروم نیستیم.

وی کهگیلویه بزرگ راوسیع خواند و  با بیان اینکه کل شهرستان‌های کهگیلویه وبویراحمد هشت شهرستان هستند و از این تعداد چهار شهرستان در کهگیلویه بزرگ است، گفت: متاسفانه در توزیع امکانات ناعادلانگی موج می‌زند و کهگیلویه همچنان محروم مانده است.

نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: تعارف نداریم و قدردان نظام‌هستیم و هرکس به سهم خودش زحمت کشیده ولی دربحث درمان اگرشخصی مریض شود به نیمه راه نمیرسد که ازدنیا می رود.

وی خواستار اولویت بندی بر اساس نیاز‌های هر شهرستانی شد و افزود: اورژانس هوایی را به شهرستانی اختصاص دادند که آزاد‌راه و فرودگاه دارد.

هاشمی خطاب به شهریاری گفت: کجا از کهگیلویه محرومتره؟ ومتاسفانه باید به این مناطق توجه بیشتری شود  واولویت بندی کنند.

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت این شهرستان را یادآور شد و با بیان اینکه این پروژها بالای ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند خواستار توجه عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به این مهم شد.

وی با بیان اینکه دستگاه فیکو این شهرستان را به دلیل نبود تجهیزات به جای دیگری انتقال داده بودند، گفت: با پیگیری‌های انجام شده دستگاه در حال برگشت است اما چون تجهیزات نداریم باید همچنان در انبار بماند.

هاشمی‌پور خواستار توجه دکتر شهریاری برای تجهیزات و راه‌اندازی دستگاه فیکو شد.

وی منابع دولت را محدود عنوان و با بیان اینکه باید از خیرین کمک بگیریم، گفت: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون بیش از ۱۰ میلیاردتومان توسط خیرین در حوزه انتخابیه کارهای آموزشی و درمانی صورت گرفته است.

نماینده کهگیلویه با بیان اینکه مجوز بیمارستان‌های لنده، چرام و بهمئی گرفته شده است ، گفت:این پروژه ها باکمبود اعتبارمواجه شده اند و  اگر این بیمارستان‌ها راه‌اندازی شوند حجم بسیار زیادی از مراجعین بیمارستان دهدشت برداشته خواهد شد.

هاشمی پوراز کادردرمانی وپزشکی کهگیلویه بزرگ علیرغم همه مشکلات  و وانجام وظیفه دراین شرایط قدردانی کرد.

سپس امین انوری دندانپزشک ومعاون نظام پزشکی شهرستان در سخنانی گفت: مطالبه پزشکان وکادردرمانی پرداخت نشده ومشکلات زیادی وجود دارد.

انوری افزود: روزی پتو و سایر وسایل مورداستفاده بیمار دربیمارستان بایکبارمصرف دورانداخته میشد اما‌متاسفانه هم اکنون باچندبارشستن هم استفاده میشود.

دکتر حسینعلی شهریاری نیز در این نشست با توجه به محرومیت‌های شهرستان کهگیلویه و پروژه‌های نیمه تمام آن، اظهار داشت:وقتی سخنان سردارهاشمی پورراشنیدم متاسف شدم که چرابااین همه منابع وامکانات بعداز۳۹ سال ازانقلاب وضعیت کهگیلویه اینچنین باشد.

شهریاری که تحت تاثیرقرارگرفته بود  ادامه داد:این برای بنده قابل تصور نیست که پروژه‌هایی با درصد فیزیکی بالا متوقف شده باشند ومحرومیت کهگیلویه تعجب اوراست.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور، طرح تحول سلامت را یکی از طرح‌های خوب دولت عنوان و تصریح کرد: تمام بیمارستان‌های کشور در این طرح نوسازی شدند.

وی افزود: در این چند سال و اجرای طرح تحول سلامت قریب به سه هزار دستگاه آمبولانس خریداری شده است اماچراباید کهگیلویه ازکمبود امبولانس رنج ببرد.

شهریاری تصریح کرد: دراین ۳۹ سال برای کهگیلویه چه کرده اید و چرا اینقدرمحرومیت وکمبود ؟

وی گفت: به کهگیلویه ظلم‌شده و معمولا سیستان وبلوچستان را فقیرومحروم می دانند اما کهگیلویه از حوزه انتخابیه بنده هم محروم‌تراست.

شهریاری در ادامه با توجه به معوقات پرداخت نشده پزشکان، توزع ناعادلانه امکانات را مهم‌ترین مشکل در کشور عنوان و با بیان اینکه ما باید بر اساس نیازهای واقعی امکانات را توزیع کنیم، گفت: هر کسی چازنه بیشتری داشته باشد از امکانات بیشتری برخوردار خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از عدم مدیریت درست در طرح تحول نظام سلامت خبر داد و با بیان اینکه نتیجه امروز آن نارضایتی جامعه پزشکی را به دنبال دارد، بیان کرد: حیثیت جامعه پزشکی در این چند سال خدشه‌دار شده است.

وی مجمع خیرین را خدمت‌گزار خیرین عنوان و با بیان اینکه حکم منابع مالی در دست ما نیست، گفت: تمام تلاش بنده بر این است خیرین را به این منطقه بفرستم.

شهریاری خاطرنشان کرد: نماینده مجلس این شهرستان مشکلات را به صورت مکتوب به بنده ارائه دهد، بنده هم مشکلات را با گریه وزاری به وزیر بهداشت انعکاس خواهم داد.

وی بااشاره به بودجه سال ۹۷ کشور افزود:بودجه بخش بهداشت نگران کننده است و سخنان اقای ایلامی درزمینه افزایش تخت بیمارستان ها وپایین بودن انها باشرایط موجود واینده کهگیلویه جزء مهالات است.

شهریاری‌افزود: متاسفانه دراستان هم توزیع ناعادلانه‌اعتبارات ولابی گری است و نتیجه لابی گری و تبعیض وضعیت امروزی کهگیلویه است.

حسینعلی شهریاری گفت: وزیرباید درمورد حل‌مشکلات کهگیلویه قول بده و عمل کند وچرابرای بعضی مناطق پول است امابرای کهگیلویه نیست؟

این عضو بهداشت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برجام ازنظرروانی وارامش خوب بود امادرزمینه مسایل بانکی هیچ فرقی نکرده وامروز اگرنفت بیشتری می فروشیم اما به جای ان بنجلات چینی را به مامیدهند وتوفیقی حاصل نکرده ایم.

دکترشهریاری ادامه داد: مجمع خیرین استان بایدنگاه ویژه ای به کهگیلویه داشته باشد ومادرتهران خیرین رابرای امدن به کهگیلویه ترغیب می کنیم.

وی با ذکر جمله ای مهم از ایت الله ملک حسینی گفت:باتوجه به محرومیت موجود وتلاش برخی برای خوب نشان دادن شرایط  مارامی خواهند از گفتن واژه محرومیت هم محروم نمایند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از کمک ۳۵۰ میلیاردتومانی مجمع خیرین سلامت به این حوزه خبر داد و خاطرنشان کرد: مجمع خیرین سلامت کشور بیش از ۷۰هزار نفر خیر نیکوکار را سازماندهی کرده است.

دکترعلی پوزش فرماندار کهگیلویه بابیان اینکه قصد سخن گفتن نداشتم اماصحبت هایی ردوبدل شد که باید جوابگوباشم گفت: تمامی پروژه ها درحوزه بهداشت و درمان تاقبل از امدن اقای ایلامی رییس دانشگاه علوم پزشکی فعال بودند امامتاسفانه باامدن وی راکد وغیرفعال هستند.

پوزش گفت: دولت تدابیرزیادی اندیشیده و باهمین شرایط وسختی ها طرح های زیادی رابه سرانجام‌رسانده ونباید دربیان سخنان خود بی انصافی کنیم.( اشاره به‌سخنان انوری).

وی مطالبات کادرپزشکی ودرمانی بیمارستان را ۳۲ میلیاردتومان عنوان کردوگفت: باهمه این شرایط پزشکان و پرستاران وپرسنل باتمام تلاش درحال انجام وظیفه می باشند.

پوزش با بیان اینکه از مشکلات جامعه پزشکی و طلبکاری آن‌ها از دولت باخبراست گفت: متاسفانه این مشکل به کل کشور برمی‌گردد و توزیع امکانات ناعادلانه صورت می‌گیرد.

فرماندار کهگیلویه افزود:در همین دولت و طرح تحول نظام سلامت ۶۴ متخصص در حوزه‌های مختلف پزشکی وارد این شهرستان شد.

 براساس گزارش صدای جنوب؛ پس ازپایان جلسه مدعوین ناهاررادرشبکه بهداشت ودرمان صرف کردند.

درهنگام صرف ناهار دکترشهریاری خطاب به فرماندارکهگیلویه گفت: گاهی به‌مسایل سیاسی دربرنامه ها وعملکردم دفاع نمیکنم و هرچنداصولگراهستم امابرای پیشرفت فرزندان سبستان وبلوچستان ازهرجناحی تلاش میکنم.

فرماندارکهگیلویه هم گفت: باتمامی گروه هاوشخصیت هاتعامل داریم وبرای ابادانی کهگیلویه همکاری وتلاش می کنیم.

این صحبت دوستانه پای عدل هاشمی پورراوسط کشید ودرتایید حرفهای فرماندار کهگیلویه گفت: علی پوزش مسیولی سیاسی است اماصادق است.

درپایان‌شهریاری بابدرقه پوزش و نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی دهدشت رابه مقصد تهران ترک‌کرد.

گزارشگر/پیمان باوند

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت