پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 آذر 1396 ساعت 12:09:: شناسه خبر: 28827

فعال رسانه ای چرام در نشست فرهنگ ، هنر و رسانه مطرح کرد:

مدیران انتظار انتشار خبر به دلخواه خود دارند/نقد مدیر اولویت رسانه برای توسعه بیشتر است / التماس برای برداشتن خبر زیبنده مدیران توانمند نیست

سرنوشت ما همچون کشتی نشستگانی است که هیچ کس نمی تواند بگوید جهت کشتی را به این سمت خاص هدایت کنم ,بلکه بایستی با مساعی جمعی و بهره بگیری از همه ظرفیت ها با هرسلایق فکری به توسعه شهرستان چرام در همه ابعاد کمک کنیم چرا که هرضعف امروز,آسیبی برای جامعه فرداست.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشست هم اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان چرام با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ایرج کاظمی جو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه و معتمدین شهر در سالن اموزش وپرورش برگزار شد.

 

در این نشست  یاری زاده از فعالان رسانه ای شهرستان چرام در نشست هم اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه به ایراد سخن پرداخت.

وی بااشاره به نقش و اهمیت رسانه در دنیای امروز گفت:در عصرحاضرهیچ حوزه یا منطقه ای بدون توجه به نقش مثبت رسانه ها که واسطه و حامل پیام های ارتباطی هستند نمی تواند به توسعه و بهبود امور زندگی مردم بپردازد.

خبرنگار کبنا افزود:اهمیت رسانه ها به اندازه است که به صورت معیار نهایی درآمده است.

این فعال رسانه ای با اشاره به ضرورت تبیین توسعه شهرستان چرام در رسانه ها گفت:تعالی انسان و تغییر زندگی و بهبود شرایط زندگیاز محوره های اصلی توسعه است.

وی بیان کرد:شهرستان چرام با توجه به قابلیت های انسانی و منابع فراوان آب و خاک و زمینه های گردشگری می تواند پیشتاز توسعه در استان باشد.

یاری زاده با بیان اینکه رسانه ها می بایست اولویت گذاری داشته باشند اظهار داشت:هدف گذاری صحیح رسانه و اولویت بندی نیازمند شناخت کامل از نقاط قدرت و ضعف ,فرصت ها و تهدیدهاست .

وی با اشاره به حضور معتمدین با هر گرایش فکری زیر یک سقف گفت:شهرستان چرام دیگر توان فرصت سوزی ندارد.

یاری زاده گفت:فرهنگ هم می تواند مانع توسعه باشد و هم عامل توسعه و فرهنگ مشارکت جمعی ,از خودگذشتگی,احترام به حقوق همدیگر می تواند راهگشای توسعه شهرستان باشد.

علی یاری زاده با اشاره به اینکه در راستای پیشرفت و چشم انداز توسعه ,رسانه ها دو راه در پیش ندارند ,محافظه کاری یا توسعه مداری.

وی تصریح کرد:رسانه های محافظه کار حافظ منافع حزبی و جناحی عده ای خاص بوده و هیچگاه نمی توانند ایفاگر تقش خود در توسعه و کمک به رشد آن باشند ,بلکه تنها رسانه های توسعه مدار هستند که می توانند که می توانند منطقه را به سرمنزل مقصود برسانند.

 

فعال رسانه ای شهرستان چرام با اشاره به اینکه نقد رسانه ها بعضا واکنشی هایی در پی دارد و صاحبان قدرت و مدیران نگران هستند بیان کرد:نقد جزاصلی رسانه های توسعه مدار است و از این رو مدیران و صاحبان قدرت در جامعه همیشه از چنین رسانه هایی در نقد منافع آنها هراس دارند اما رسانه های مخرب یا مداحی می کنند و یا نق می زنند که نفی هم بخشی از عملکرد رسانه های مخرب است.

وی افزود:امروزه کشور و استان و شهرستان ما نیازمند رسانه های توسعه مدار است که با نقد عملکرد مدیران و شفاف سازی و با بهره گیری از فرهنگ اصیل قرآنی نقش اساسی در تحولات فرهنگی شهرستان و استان داشته باشند و با دلایل قانع کنند و با نیت روشن به نقد بپردازند.

یاریزاده  با اشاره به پتانسیل خوب فعالان رسانه فرزندان شهرستان چرام گفت:نکته ای که قابل توجه است هرگاه مشکلی در رسانه ها مطرح می شود یا نقد عملکرد مدیران رسانه ای شود آن وقت مدیران دست به زنگ می شوند و به جای پاسخگویی انتظار دارند خبر برداشته شود و یا به دلخواه انتشاریابد.

فعال سیاسی و رسانه ای چرام با اشاره به این نشست فرهنگی در چرام گفت:سرنوشت ما همچون کشتی نشستگانی است که هیچ کس نمی تواند بگوید جهت کشتی را به این سمت خاص هدایت کنم ,بلکه بایستی با مساعی جمعی و بهره بگیری از همه ظرفیت ها با هرسلایق فکری به توسعه شهرستان چرام در همه ابعاد کمک کنیم چرا که هرضعف امروز,آسیبی برای جامعه فرداست.

وی در پایان با اشاره به فعالیت رسانه ای باشگاه خبرنگاران چرام و توجه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به خبرنگاران چرام گفت:در اولین اقدام باشگاه خبرنگاران چرام رسما تشکیل شد و مراحل ثبت آن در حال انجام است و با توجه به تاکید مدیرکل محترم ارشاد استان و معاون مطبوعاتی به ثبت نام و عضویت خبرنگاران در خانه مطبوعات استان ,۶نفراز خبرنگاران فعال چرام عضو خانه مطبوعات استان هستند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت