پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 بهمن 1396 ساعت 00:11:: شناسه خبر: 31339

گزارش کامل صدای جنوب از مانور منطقه ای BHCU،RDH،جستجو و نجات در کهگیلویه

جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد بارایزنی فراوان‌توانست مانور منطقه ای رابرای رسیدن به اهداف کشوری جمعیت در سه شهرستان‌ کمتربرخوردار استان برگزار نماید.

پایگاه خبری صدای جنوب:

زلزله کرمانشاه و اتفاقات پس از ان‌ نشان داد که دستگاه های دخیل در مدیریت بحران‌توانمندی های خود را با ارایه راهکارهای جدید و تمرین بیشتر بروز کنند.

برهمین اساس جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد بارایزنی فراوان‌توانست مانور منطقه ای رابرای رسیدن به همین اهداف در سه شهرستان‌کمتربرخوردار استان برگزار نماید.

امری که حیدر داوودی معاون اموزش های تخصصی معاونت بهداشت ودرمان جمعیت هلال احمرکشور بر ان صحه گذاشت و تاکید کرد در جهت امادگی وهماهنگی بیشتر دردهه فجر ۸ مانور منطقه ای درسراسر کشور اجرا می گردد.

داوودی سطح برنامه‌ریزی مانور منطقه ای در جاورده کهگیلویه را قابل قبول دانست و البته از تلاش های خستگی ناپذیر مجموعه هلال احمر استان و شهرستان بویژه اقایان عسکر حکمتی و عادل رهبریان قدردانی نمود.

مهر تایید این مسیول راه‌رابرای چانه زنی مسیولان هلال احمر استان در اجرای دیگر برنامه های تخصصی دربقیه نقاط کهگیلویه وبویراحمد کوهستانی و کمتربرخوردار هموار مینماید.

استقرار نیروها از عصرروز دوشنبه دردبیرستان شمس تبریزی جاورده انجام شد و تیم امدادی وبهداشتی خوزستان نیز خودرابه این مکان رساندند.

برنامه ریزی ونظارت کامل عسکر حکمتی که تیمی کامل راباخود ازمرکزاستان اورده بود و توانایی و هماهنگی کامل سیدعادل رهبریان به همراه امدادگران کاربلدش اجرای موفقیت امیزاین مانور را نوید می داد.

جمعیت فعال در مانور شب را در چادر و اتاق های مدرسه سپری کرد و باطلوع خورشید فعالیت ها اغاز شد.

مدیران چاروسا(بخشدار ؛مدیرخانه ترویج جهادکشاورزی و رییس اداره برق ) خودرا به محل مانوررساندند و دکتر داوری رییس شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه به همراه علی پوزش فرماندارشهرستان نیز در دقایق اولیه حضور یافتند.

با امدن حجت الاسلام غفاریان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و جهان بین رییس جمعیت هلال احمر استان بخش امدادی مانور اغاز و نیروهای امدادی هوشیاری وامادگی کامل خودرا از محل بروز سانحه تا مکان های پیش بینی شده برای درمان نهایی در بخش های مختلف  نشان دادند.

مسئولان بر اوضاع‌مسلط بودند و ازنزدیک همه مراحل این مانور رانظارت می کردند.

باپایان مرحله امدادی عملیات بهداشت ودرمان که همان ویزیت مردم دهستان‌جاورده و اطراف بود شروع شد و مردم بانظم خاصی  به پزشکان‌مستقر مراجعه وضمن ویزیت رایگان داروی رایگان نیز دریافت نمودند.

برای تکمیل گزارش بامدیران‌حاضر در این مانور به گفت وگو نشستیم.

رییس جمعیت هلال احمر کهگیلویه درهمین باره اظهارکرد:صبح امروز به مناسبت دهه مبارک‌ فجر و با همت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین مشارکت معاونت بهداشت ودرمان خوزستان ؛مانور جستجو و نجات‌ در دهستان جاورده چاروسا با حضور فرماندار کهگیلویه، بخشدار چاروسا، مدیرعامل هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان، اورژانس ۱۱۵ برگزار شد.

سیدعادل رهبریان گفت:در این مانور علاوه بر تمرین نیروهای امدادی ؛ راهکارهای مقابله با زلزله به دانش آموزان و اهالی روستا آموزش داده شد و  ارزیابی اطلاع رسانی و هماهنگی برون سازمانی، نیروهای محلی و اهالی منطقه و آموزش های جامعه هدف صورت گرفت.

وی ادامه داد:نیروهای بهداشت منطقه و شهرستان، بهورزان، فوریتهای پزشکی، نیروهای انتظامی، آموزش و پرورش، هلال احمر و مردم منطقه و دانش آموزان مشارکت فعال و موثر داشتند.

عادل رهبریان تصریح کرد:مراحل مقابله و پناه گیری، حمل مصدوم، تریاژ و امداد و درمان، اطفا حریق، انتقال مصدومین در این مانور که برای نخستین بار در روستا برگزار شد و در پایان نقاط قوت و ضعف نیروهای شرکت کننده مرور شد.

رییس جمعیت هلال احمر کهگیلویه اظهارداشت:هلال احمر کهگیلویه ظرفیت‌لازم‌رابرای اجرای چنین‌مانورهای بزرگی رادارد.
سیدعادل رهبریان‌ گفت:‌در این مانور علاوه برB.H.C.u ( تیم درمانی مراقبت پایه ) که شامل خدمات پزشکی، مامایی و پرستاری، کارشناس تغذیه، روانشناسی و بهداشت و محیط و داروی رایگان؛ برپایی بیمارستان R.D.H (بیمارستان سریع الاستقرار)  نیز انجام شد.

رهبریان افزود:این مانور به صورت منطقه‌ای و به میزبانی کهگیلویه وبویراحمد اجرا و شهرستان کهگیلویه نیز امادگی خودرا بعنوان محل اجرای اصلی ان اعلام‌ کرد.
وی تصریح کرد: با برگزاری این برنامه ارائه خدمات رایگان به مردم به مناسبت دهه مبارک فجر در امتداد کاروان های سلامت جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه نیز انجام گرفت.
علی پوزش فرماندار کهگیلویه نیز با تبریک ایام دهه فجر عنوان کرد: دهه فجر فرصت مناسبی است تا تمام برنامه‌های این ایام در قالب صدای انقلاب، اهداف استکبار جهانی را نابود کنند و بهترین فرصت برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین دستاوردها و شرینی‌های نظام از جمله پیشرفت‌های علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی به تقدیر از هلال احمر استان و استان خوزستان جهت برگزاری این مانور افزود: جا دارد از هلال احمر شهرستان کهگیلویه به جهت برگزاری چندین مانور در شهرستان و آمادگی آنها به دلیل هر نوع اتفاق تقدیر و تشکر دارد و از مدیرعامل هلال احمر استان می خواهم که این مانورها را در دیگر مناطق استان هم برگزار کنند.

پوزش تاکید کرد: شهرستان کهگیلویه به دلیل آمادگی در وقوع هرگونه حادثه آمادگی کامل دارد ولی برگزاری چندین مانور به این شکل نیازمند است.

سیدامان الله جهان بین هم با تبریک دهه فجر تصریح کرد: دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای بیان دستاوردهای علمی و فرهنگی نظام به نسل جوان در مدارس و ایجاد نشاط و امید در میان مردم است.

مدیرعامل هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از اداراتی که در امر برگزاری این مانور همکاری داشتند اضافه کرد: برگزاری چنین مانورهای نیازمند همکاری و تعامل تمامی ادارات است و اگر همکاری آنها نباشد توانمندی این چنین برنامه های را شاید نداشته باشیم.

وی یادآور شد: به مناسبت دهه فجر سه مانور بزرگ در دهستان جاورده، لنده و چرام برگزار که این مانورها با مشارکت هلال احمر استان، استان خوزستان،لرستان و ایلام برگزار شد که با هدف افزایش توان علمیاتی و درمانی بروز حوادث برگزار می شود.

جهان بین از مستقر شدن پزشک متخصص و گروه درمان در این مانور خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا پایگاه بین جاده ای روستای دشت آزادی را راه اندازی کنیم.

ازسوی دیگر ارایه مسایل فرهنگی و همچنین‌اجرای مراسم نمازجماعت ازسوی حجت الاسلام غفاریان‌ مورد توجه عموم مردم قرار گرفت.

دکترفرهادی معاون بهداشت ودرمان هلال احمرخوزستان‌امادگی نیروها درمواقع ضرورت و کنترل و تست تجهیزات مورداستفاده درسوانح رااز اهداف اصلی این مانوربیان کرد.

حیات پرواز بخشدار چاروسا هم در این نشست با تقدیر از هلال احمرکهگیلویه به جهت اجرای این مانور بزرگ عنوان کرد: برگزاری این مانورها با هدف افزایش توان عملیاتی برگزار می شود که جا دارد از برگزار کنندگان این مانور تقدیر و تشکر کنیم.

وی دهه فجر را نماد عزت و افتخار دانست و گفت: دولت در منطقه چاروسا قدم های بزرگی را برداشته است که افتتاح گازرسانی به این منطقه یکی از خدمات ارزنده و بزرگ برای مردم این منطقه است که باید قدردان این خدمات باشیم.

*درطول مانور خبرنگاران از مراحل مختلف اجرای ان گزارش تهیه می کردند.

…تصاویر اختصاصی صدای جنوب////

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت