پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 بهمن 1396 ساعت 19:11:: شناسه خبر: 31949

انجام ۷۳ عمل جراحی لب و کام در گچساران

ایین اختتامیه خدمات تیم جراحی پلاستیک خیریه«مرهم» با حضور نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان استانی و محلی در سالن آزادی صنعت نفت گچساران برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رییس دانشگاه علوم پزشکی در اختتامیه خدمات تیم جراحی پلاستیک خیریه«مرهم»با ابراز خرسندی از حضور مجدد این تیم در استان و ثبت رکوردهایی از حیث آمار در سطح جهانی، به مرور خدمات دو دوره حضور این تیم در استان پرداخت.
دکتر ایلامی گفت: ویزیت حدود هزار و صد بیمار و همچنین ۷۳ عمل جراحی، ایجاد روحیه امید و نوع دوستی و تلنگر به وجدان جامعه و یادآوری زوایای انسانی بخشی از توفیقات و دستاوردهای این سفر بود.
وی با بیان اینکه شهرستان های باشت و گچساران در زمینه مکان های درمانی وضعیت مطلوبی دارند ادامه داد: با تکمیل و تجهیز بیمارستان های بی بی حکیمه خاتون(س) و نرگسی گچساران و بیمارستان ۳۲ تخت خوابی باشت به نسبت هر هزار نفر بیش از ۵ تخت خواهیم داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: این تعداد، از متوسط کشوری فراتر و از برنامه ۱۴۰۴ نیز بیشتر است که موجب جذب بخشی از فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با سلامت در این شهرستان ها مهیا خواهد شد.
دکتر ایلامی اضافه کرد: پیرو مذاکرات شفایی و پیگیری در خصوص مطالبات جامعه پرستاری استان با دکتر تاجگردون، از وی درخواست داریم که نگاه ویژه ای به این موضوع داشته و به نمایندگی از این قشر آنچه در توان دارند دریغ نکنند.
نماینده شهرستان های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی، هم ضمن قدردانی از تلاش های رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: زبان از بیان عظمت اینچنین خدماتی در قالب کار خیریه قاصر است و برای تیم جراحان پلاستیک خیریه«مرهم » آرزوی توفیق و سربلندی داریم.
دکتر غلامرضا تاجگردون افزود: از دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی که سرپرستی این تیم را بر عهده دارند کمال تشکر را داشته و امیدواریم که مردم استان پذیرای بنیادها و موسسات مشابه باشند و از اینگونه خدمات بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: آنچه به نظر بنده در خدمات وزارت بهداشت مغفول مانده، نگاه ویژه به بحث تغذیه در این استان و دیگر استان های کشور است که به کرات در کمیسیون تلفیق بودجه و در قامت نماینده مردم، به جد پیگیر آن هستم.
تاجگردون گفت: ارتقاء تخت های بیمارستانی شهرستان های باشت و گچساران از ۱۶۰ تخت به ۵۰۰ تخت کاری بزرگ است و در این میان خدمات دهندگان که بخش اعظم آن پرستاران هستند باید دیده شده و مشکلات این قشر رفع شود که بنده به سهم خود پیگیر این مطالبات نیز هستم.
سرپرست تیم فوق تخصصی جراحان پلاستیک نیز در این مراسم گفت: از این همه استقبال و همکاری این استان شگفت زده شدیم و هر دو سفر از خاطرات خوب این تیم خواهد بود.
دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی افزود: با در اختیار قرار داشتن ۴ اتاق عمل و همراهی مجموعه بیمارستانی این شهرستان، رکورد دیگری در تعداد عمل شکاف لب و کام در دنیا زده شده و این حاصل کار تیمی مشترک بین ما و عوامل اجرایی این استان است.
وی ادامه داد: افتتاح سامانه ثبت نام و انتخاب بیماران«مرهم »در استان شما کلید خورد که این خدمت جدید سرعت بالایی در هدف گذاری ما ایجاد نمود که به یمن این اتفاق توانستیم سریع تر بیماران هدف را شناسایی و از به زحمت افتادن بیماران در صف های طولانی جلوگیری کنیم.
هرمزی با بیان اینکه در سال ۹۰ در اولین سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد ۱۵۶۰ بیمار را ویزیت کردیم گفت: با سامانه ای که کیانی راه اندازی کرده است ۵۶۰ بیمار کهگیلویه و بویراحمد در تهران بررسی و در نوبت قرار گرفتند.
کلانتر هرمزی اضافه کرد: به زودی در یاسوج بزرگترین مرکز گردشگری و تفریحی و پزشکی احداث خواهد شد که زمین این مکان توسط پدر دکتر کیانی با مساحت ۱۱ هکتار به موسسه خیریه مرهم واگذار شده است.
وی ادامه داد: هسته مرکزی این خیریه در ابتدا با ۵ نفر تشکیل شد که امروز به ۵۵ نفر رسیده و ۱۴ هزار ویزیت در کارنامه این خیریه ثبت شده که این حجم از ویزیت و اعمال جراحی بزرگترین موسسه جهان را در این زمینه موجب شده است.
سرپرست تیم فوق تخصصی جراحی خیریه «مرهم » در پایان نقش رابط این بنیاد را پر رنگ دانسته و یادآور شد: خوشحالیم که آشنایی با دکتر کیانی و ارتباط خوب او با ریاست دانشگاه و مجمع نمایندگان استان تسریع بخش ارائه خدمت به بیماران این استان شد.
این آیین با حضور نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، فرماندار گچساران، تیم جراحی پلاستیک خیریه« مرهم» و جمعی از مسئولان استانی و محلی در سالن آزادی صنعت نفت گچساران برگزار شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت