پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 اسفند 1396 ساعت 03:12:: شناسه خبر: 33044

رئیس بهزیستی چرام:

خواسته‌های معلولان چرامی پیگیری شود

عزیز راکبی در این نشست با بیان اینکه ۱۸ هزار معلول در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم، اظهار کرد: قطعا تعداد زیادی از این معلولان، معلول جسمی و ضایعه نخاعی هستند که از صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کنند و باید این امکانات برایشان فراهم شود که مانند افراد سالم جامعه استفاده آسان از امکانات داشته باشند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشست مناسب سازی محیط برای معلولان با حضور بخشدار مرکزی، رئیس اداره بهزیستی و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری چرام تشکیل شد.

به گزارش صدای جنوب، عزیز راکبی در این نشست با بیان اینکه ۱۸ هزار معلول در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم، اظهار کرد: قطعا تعداد زیادی از این معلولان، معلول جسمی و ضایعه نخاعی هستند که از صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کنند و باید این امکانات برایشان فراهم شود که مانند افراد سالم جامعه استفاده آسان از امکانات داشته باشند.

رئیس اداره بهزیستی چرام، عنوان داشت: طی این چند سال جلسات متعددی در خصوص مناسب سازی مسکن و محیط برای معلولان برگزار شده که متاسفانه هنوز نتوانستیم ۵۰ یا حتی کمتر از ۵۰ درصد خواسته‌های معلولان را انجام داده و زیرساختی را برای آنان فراهم کنیم.

وی با تاکید بر این فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای رفاه حال معلولان، ابراز کرد: قانون مکلف کرده در ادارات و نهادها و همچنین محیط شهری و مبلمان شهری جهت برخورداری قشر معلول جامعه سرویس‌دهی مناسب رعایت شود.

راکبی، گفت: شهرداری و بانک‌ها اعضا اصلی کارگروه هستند و قانون تعیین کرده که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موظف هستند بر اساس ضوابط و طرح‌ها نسبت به مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی روستایی اقدام کنند بنابراین در همین راستا شهرداری به آن دسته از کسانی امر مناسب سازی را در احداث ساختمان‌ها رعایت نمی‌کنند نباید پروانه ساختی صادر کند.

این مسئول به نیاز معلولان به دستگاه خودپرداز مناسب نیز اشاره کرد و متذکر شد: در این خصوص قول‌های متعددی داده شد اما هیچکدام تاکنون عملی نشده است، ما به عنوان دستگاهی که کار خدمات رسانی و سرویس‌دهی به جامعه معلولان را انجام می‌دهد از مسئولان عزیز انتظار داریم امر مناسب سازی را سرلوحه کار خود قرار داده و به این بخش از مشکلات توجه کنند.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت