پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 فروردین 1397 ساعت 18:01:: شناسه خبر: 33994

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد:

زنگ خطر جدی چالش آب در روستاهای استان به صدا درآمده است

استفاده از آب شرب برای مصارف کشاورزی، دامداری و باغداری و فرسودگی تاسیسات مهم ترین معضلات در زمینه هدر روی آب شرب هستند که مردم باید همراهی کنند و از هدر روی آب شرب برای مصارف غیر از آن به شدت پرهیز کنند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه زنگ خطر جدی چالش آب در روستاهای استان به صدا درآمده است، گفت: شاخص برخورداری از آب شرب در روستاهای این استان ۶ درصد ارتقاء یافت.

به گزارش صدای جنوب، فیض الله پاسره در بازدید از پروژه‌های بزرگ آبرسانی گچساران و باشت اظهار داشت: با تکمیل پروژه‌ها و مجتمع‌های بزرگ آبرسانی روستایی، شاخص برخورداری از آب آشامیدنی در روستاهای استان به ۷۳٫۵ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از ۱۶۴۱ روستای استان نزدیک به ۱۴۶۰ روستا داراری تاسیسات آب روستایی هستند و به طور کلی می‌توان گفت ۹۰ درصد روستاهای استان تحت پوشش خدمات این شرکت هستند.

پاسره بیان کرد: قرار گیری برخی روستاها در مناطق صعب العبور و فاقد منابع تامین آب ایجاد شبکه‌های آبرسانی را با مشکلاتی مواجه کرده که این نقیصه نیز با آبرسانی سیار جبران شده است.

وی با اشاره به نامگذاری روز دوم فروردین ماه به نام روز جهانی آب، با اشاره به اهمیت کلیدی آب در حیات بشر، عنوان کرد: حیات زمین و به تبع آن بشر به صورت مستقیم به آب وابسته است.

پاسره ادامه داد: عمده منابع آبی در دنیا یا شور هستند و تنها ۲٫۳ درصد آب‌های دنیا شیرین هستند که بخش عمده‌ای از آنها به راحتی در دسترس نیست و عملا استفاده از آن‌ها به هزینه‌ای گزاف نیاز دارد و به واسطه همین هزینه بالا تاکنون برای استفاده از آنها اقدامی نشده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:  خشکسالی‌ها و کم آبی‌های چند سال اخیر ایران و از طرفی گرم شدن هوا و تبخیر بیش از حد آب‌ها زنگ خطر جدی چالش آب را به صدا درآورده است.

پاسره تصریح کرد: اگر روزی کم آبی در استان پر بارشی همچون کهگیلویه و بویراحمد یک خیال باطل بود اما الان به حقیقتی تلخ تبدیل شده که اگر زود آن را باور نکنیم و با همراهی هم مردم و هم مسئولان چاره اندیشی نکنیم به مشکلات جدی برمی‌خوریم.

وی تصریح کرد: استفاده از آب شرب برای مصارف کشاورزی، دامداری و باغداری و فرسودگی تاسیسات مهم ترین معضلات در زمینه هدر روی آب شرب هستند که مردم باید همراهی کنند و از هدر روی آب شرب برای مصارف غیر از آن به شدت پرهیز کنند.

پاسره افزود: آب حیاتی ترین نیاز مردم است، منابعی نیز که برای سامان بخشیدن به این حوزه نیاز است نیز باید با حساسیت و حسن توجه بیشتری دیده شود تا با تدارک برنامه‌های مدیریت مصرف، با اصلاح فرسودگی‌ها و عیوب خطوط آبرسانی روستایی از هدر روی و پرت آب جلوگیری شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: روز جهانی آب بدون شک گویای اهمیت آب بوده این روز ارزشمندی مهم ترین نیاز بشر را به همه ما یادآور می‌شود و این مهم که بی توجهی و سهل انگاری در حراست از این ماده ارزشمند می‌تواند دنیا را به کام نابودی بکشد و مانع در مسیر توسعه و آبادانی جدی شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت