پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 فروردین 1397 ساعت 12:01:: شناسه خبر: 34693

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد خبرداد:

اختصاص۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل قطعه سوم جاده ملی پاتاوه-دهدشت

این جاده دارای چهار فاز است که قطعات (فازهای) یک و سه این طرح به ترتیب ۲۸ و ۲۰ کیلومتر و فازهای ۲ و چهار آن نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر می باشد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به قطعه سوم جاده ملی پاتاوه – دهدشت به طول ۶۳ کیلومتر اختصاص داده شد.
به گزارش صدای جنوب، عزیز فیلی اظهار داشت: با تخصیص و جذب این میزان اعتبار روند اجرا و پیشرفت فیزیکی آن شتاب می گیرد.وی با بیان اینکه، میزان پیشرفت فیزیکی این محور هم اکنون حدود ۷۲ درصد است، افزود: برای تکمیل نهایی این پروژه به ۶۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

فیلی، پیگیری و دیدار اخیر احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با مسئولان موسسه خاتم‌الانبیا مجری این طرح ملی را یادآور شد و گفت: عزم دولت و مجری با توجه به اهمیت و ضرورت این طرح ملی بر تسریع و شتاب بخشی روند اجرای آن استوار است.

به گفته فیلی، پیش‌بینی می‌شود با ادامه روند پرشتاب اجرای این محور در نیمه نخست سال ۹۸ زیر بار ترافیک برود.

معاون عمرانی استانداری بیان کرد: سال گذشته از محل اعتبارات ملی افزون بر یک هزار میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت که تاکنون بیش از ۸۰ درصد آن به‌صورت نقدی و اوراق به مجری طرح ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: قطعه سوم  محور ملی پاتاوه – دهدشت ۶۳ کیلومتر طول دارد، دارای ۱۱ دهنه پل به طول سه هزار و ۱۶۰ متر و حدود ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی است.

به گفته مسئولان راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد ظرف سال گذشته تاکنون افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال نقدینگی به آن تزریق شده است.

جاده ملی پاتاوه – دهدشت که عملیات اجرایی آن مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۷۳ بوده حدود ۱۳۷ کیلومتر طول دارد  و تاکنون ۷۴ کیلومتر آن افتتاح شده است.

قطعه دوم این جاده به طول ۲۸ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۹۵۰ میلیارد ریال اواخر اردیبهشت سال ۱۳۹۶ به بهره برداری رسید.

جاده ملی پاتاوه – دهدشت از مهمترین طرح‌های ملی در حوزه راهسازی استان است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور، بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.

این جاده دارای چهار فاز است که قطعات (فازهای) یک و سه این طرح به ترتیب ۲۸ و ۲۰ کیلومتر و فازهای ۲ و چهار آن نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر می باشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت