پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 تیر 1395 ساعت 10:04:: شناسه خبر: 3556

غلام محمدزارعی مطرح کرد:

تشویش وزارت صنعت در طرح کارت خرید کالا/کاهش قدرت خرید مردم یکی از دلایل رکود در بازار لوازم خانگی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،ضمن انتقاد از عدم ثبات تصمیم گیری وزارت صنعت در طرح کارت خرید کالای ایرانی،گفت:ارائه وام خرید جهزیه و کالا می تواند تا حدود زیادی بر رونق بازار لوازم خانگی اثر بگذارد، اما این اثرگذاری زمانی رخ خواهد داد که نحوه اجرای آن شفاف باشد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،ضمن انتقاد از عدم ثبات تصمیم گیری وزارت صنعت در طرح کارت خرید کالای ایرانی،گفت:ارائه وام خرید جهزیه و کالا می تواند تا حدود زیادی بر رونق بازار لوازم خانگی اثر بگذارد، اما این اثرگذاری زمانی رخ خواهد داد که نحوه اجرای آن شفاف باشد.
غلام محمد زارعی درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،ضمن انتقاد از عدم ثبات تصمیم گیری وزارت صنعت در طرح کارت خرید کالای ایرانی گفت:باید درنظر داشت،افرادی که قصد دریافت کارت‌های اعتباری لوازم خانگی را دارند؛قشر توانمند از منظر بنیه مالی نیستند و این افراد بطور واقع ‌بینانه از دهک های پایین جامعه  یا طبقه متوسط جامعه  هستند .

نماینده مردم  بویراحمد و دنا درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  وام تسهیلات  لوازم خانگی برای افرادی درنظرگرفته شده که درآمد ماهیانه شان  کفاف خرید لوازم خانگی را نمی‌دهد،افزود:میزان بازپرداختی کارت اعتباری  لوازم خانگی باید متناسب با درآمد فرد باشد.

کاهش قدرت خرید مردم یکی از دلایل رکود در بازار لوازم خانگی است

زارعی ادامه داد:ما باید در گام نخست آمایش سرزمینی درزمینه کارت اعتباری ایجاد کنیم و در گام بعدی این کارت‌ها را در بازار پخش کنیم، این امر موجب می شود اقتصاد  بازار هدفمند حرکت کند.

وی با بیان اینکه کاهش قدرت خرید مردم یکی از دلایل رکود در بازار لوازم خانگی است،اظهار کرد:دولت برای خروج لوازم خانگی از رکود و رونق بازار باید طرح کارت های اعتباری خرید کالای ایرانی را اجرا می کرد و همچون خودروسازان از تولیدکنندگان لوازم خانگی حمایت می کرد.

تاخیر در اجرای طرح فروش اقساطی لوازم خانگی نیز باعث تشدید رکود بازار شده است

زارعی با اشاره به اینکه تاخیر در اجرای طرح فروش اقساطی لوازم خانگی نیز باعث تشدید رکود بازار شده است، افزود: بهترین راه مقابله با رکود،تحریک تقاضا است و تقاضای مؤثر،‌ تقاضایی است که در بازار، ‌منجر به مبادله اقتصادی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد:مسئولان باید ابتدا اختلاف نظرها و مشکلات بین خود را حل کنند و سپس طرح های پیشنهادی خود را اعلام کنند،با خلف وعده اعتماد مردم به دولت سلب می شود.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وام و کارت خرید جهیزیه و کالای ایرانی می تواند تا حدود زیادی بر رونق بازار لوازم خانگی اثر بگذارد؛اما این اثرگذاری زمانی رخ خواهد داد که نحوه اجرای آن شفاف باشد،افزود:در طرح های قبلی خانواده ها با ارائه پیش فاکتور به بانک ها وام خرید لوازم خانگی دریافت می کردند،اما در عمل این پول به سمت خرید لوازم خانگی نمی رفت./

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت