پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 خرداد 1397 ساعت 20:03:: شناسه خبر: 36312

رئیس کتابخانه عمومی چرام مطرح کرد:

شهرستان چرام کتابخانه مرکزی ندارد

شرایط ثبت‌نام در سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به صورت کامل توضیح داده شده است، این منابع در ۲ آیتم مسابقه‌ای یکی بخش الکترونیکی و دیگری بخش مکتوب ارسال شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب :

رئیس کتابخانه عمومی چرام گفت:حدوددوهزاره وپانصدنفرعضوکتابخانه عمومی شهرستان چرام هستند.

سیدنبی‌الله خادمی  در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان چرام با اشاره به جشنواره فرهنگی رضوی، اظهار کرد: این جشنواره هر سال در سطح کشور برگزار می‌شود و امسال سومین سالی است که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری آستان قدس رضوی در راستای برگزاری این جشنواره همکاری می‌کنند.

رئیس کتابخانه عمومی چرام با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در بعد معنوی و ترویج کتاب و کتابخوانی تاثیرگذار است، عنوان داشت: این جشنواره هر ساله منابع متفاوتی دارد، سال گذشته بیشتر منابع حول سه محور امام هشتم، حضرت معصومه (س) و شاهچراغ بود.

وی افزود: که امسال ما درخواست داده بودیم حضرت بی بی حکیمه به این منابع اضافه شود اما امسال سیستم را تغییر دادند و تنها حول امام هشتم و حضرت معصومه در سه بخش به کتابخانه‌ها ابلاغ شده است.

وی، افزود: شرایط ثبت‌نام در سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به صورت کامل توضیح داده شده است، این منابع در ۲ آیتم مسابقه‌ای یکی بخش الکترونیکی و دیگری بخش مکتوب ارسال شده است.

این مسئول، اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری ترویج کتاب و کتابخوانی است که متاسفانه در این سال‌ها با آمدن فضای مجازی مشکل شده و عزیزان باید بدانند فضای مجازی فضای فرار است چرا که روزها شاید مطلب بخوانیم اما به سرعت از ذهن پاک شود.

خادمی در بخش بعدی از سخنان خود به مشکلات کتابخانه‌های چرام اشاره کرد و با بیان اینکه کتابخانه مرکزی شهرستان چرام در سال ۹۰ شروع شده است، خاطرنشان کرد: هر شهرستانی یک کتابخانه مرکزی دارد اما شهرستان چرام از این مورد مستثنی است.

وی گفت: این شهرستان در حال حاضر یک کتابخانه با درجه ۷ دارد که همین درجه ۷ بودن باعث می‌شود بسیاری از منابع به ما تخصیص داده نشود چرا که حداقل باید درجه ۴ باشیم، ملزومه کار این است که کتابخانه مرکزی که از سال ۹۰ شروع شده و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان چرام هستند که این تعداد حداقل از نیمی از خانواده‌های شهر چرام هستند، گفت: کتابخانه‌ها تابلوی راهنما در سطح شهر ندارند که از شهردار محترم انتظار داریم در این زمینه با ما همکاری لازم را داشته باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت