پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 شهریور 1397 ساعت 16:06:: شناسه خبر: 40499

تصمیم قاطع شورای اداری کهگیلویه؛

در جهت حمایت از بازاریان دهدشتی نمایشگاه پاییزه برگزار نمی شود

نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه صبح امروز برگزار شد. 

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه صبح امروز برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب، دراین نشست ،فرماندار کهگیلویه با اشاره به اختلاف قیمت اقلام مصرفی در بازار این شهرستان گفت: باید بازرسان صنعت و معدن نظارت خود بر بازار را برای کنترل قیمت ها بصورت محسوس و نامحسوس افزایش دهند.

جعفر نیکبخت با انتقاد از اینکه قیمت برخی اقلام مصرفی بصورت ساعتی و مغازه به مغازه در بازار شهرستان کهگیلویه افزایش می یابد اظهار داشت: نظارت و کنترل بازار به خوبی از سوی متولیان انجام نمی شود.


وی با ابراز گلایه از نظارت نکردن بازرسان بر بازار بیان کرد: شکایت های مردمی ناشی از افزایش بی رویه قیمت ها روز به روز در حال افزایش است.
نیکبخت بر حضور فعال گشت های مشترک در این فصل از سال تاکید کرد و گفت: با توجه به فصل بازگشایی مدارس و افزایش اقلام باید دست دلالان از بازار کوتاه شود.

جعفر نیکبخت  اظهار داشت: اگر قرار باشد نمایشگاه پاییزه برپا شود باید ۵۰ درصد واحدهای شهر و ۵۰ درصد از واحدهای غیر بومی فعالیت داشته باشند.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: با توجه به التهاب بازار برپایی نمایشگاه در صورتی می‌تواند مؤثر باشد که قیمت‌ها نسبت به بازار مناسبت‌تر و با کیفیت بهتر باشندباشند.

وی کیفیت نان را در خبازی ها ضغیف دانست وگفت:انها نیز کیفیت ارد را عامل نارضایتی مردم از نان تولیدی عنوان می کنند و مسیولان دراین زمینه توجه بیشتری نمایند .

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه نیز در این جلسه با اشاره به افزایش بی رویه برخی از اقلام در بازار افزود: قیمت سیمان ۵۰، آهن آلات ۷۰ و مصالح ساختمانی تا ۷۰ درصد افزایش یافته است.
سید باقر افشین اظهار کرد: افزایش قیمت برخی از کالاها ناشی از افزایش کرایه حمل و نقل بوده است.
وی بیان کرد: طی یک ماه گذشته ۲۶۷ واحد صنفی متخلف به ارزش ریالی ۲ میلیاردو ۷۲۰ میلیون ریال جریمه به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
افشین با اشاره به اینکه هیچ گونه کمبود کالایی تاکنون در سطح بازار شهرستان گزارش نشده، گفت: ۳۱ تن مرغ منجمد و یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز برای توزیع وارد بازار شده است.
وی بیان کرد: گشت های مشترک برای جلوگیری از افزایش قیمت در بازار بصورت مستمر از امروز آغاز خواهد شد.

سید باقر افشین گفت: امسال نمایشگاه پاییزه عرضه کالا در شهرستان برگزار نخواهد شد.

وی افزود:به جای نمایشگاه فروش فوق‌العاده کالا و مایحتاج ضروری در چند واحد صنفی با نظارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود.

عین‌الله اخوان نیز با اشاره به اینکه ۲۰ سال است نمایشگاه‌های فصلی برگزار می‌شود گفت: فلسفه نمایشگاه در فصل‌های پاییز و بهار به خاطر تورم موجود برای توزیع کالای اساسی بوده و کالاها یارانه‌ای توزیع می‌شد.

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه افزود: اما از زمانی که سایت نمایشگاه راه‌اندازی شده  ماهیت اصلی نمایشگاه عوض و به فروشگاه تبدیل شده و اجناس بنجل و چینی به فروش می‌رسد.

اخوان دست دلالان را در برپایی نمایشگاه‌ها باز دانست و گفت: مردم و بازاریان نسبت به برگزاری نمایشگاه‌های پاییزه و بهاره در شهرستان اعتراض دارند  با این شرایط نمایشگاه برگزار نخواهد شد.

این مدیرگفت:اموزش و پرورش و برخی ازمدیران مدارس در انتخاب و حتی فروش لباس مدارس دخالت می کنند که منجر به افزایش قیمت و وارد شدن فشار بر خانواده ها میشود.

سیدعمران تقوی وضعیت عرضه گوشت مرغ و گوشت قرمز را رضایت بخش عنوان کرد وگفت: جهادکشاورزی ضمن قیمت گذاری بر نحوه توزیع در بازار نیز نظارت داردوبازار رارصد می کند.

مدیرجهاد کشاورزی کهگیلویه افزود:عاملین میتوانند جهت خرید مرغ منجمد به قیمت هرکیلو ۶هزارو۳۰۰ تومان و گوشت قرمز هرکیلو ۲۸هزارتومان مراجعه نمایند.

وی ازفعالیت ۷ مرغداری خبرداد و افزود:دراین مدت ۳۰۶ تن گوشت تولید شده است.

امید صالحی نیز ضعف در نظارت بازار شهرستان را مشهود دانست و اظهار داشت: به علت کمبود نیروی بازرس نظارت بر بازار آنطور که باید انجام نمی‌شود.

رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه تصریح کرد: در گشت‌های مشترک با همکاری نهادهای امنیتی در یک انبار ۲۷ تن برنج کشف شد و با وجود محرز بودن احتکار این کالا، پرونده جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال نشد.

صالحی با بیان اینکه در شناسایی و معرفی متخلفان با مماشات رفتار می‌شود گفت: نه تنها در اعلام برنج احتکارشده قصور صورت گرفت بلکه از حالت قاچاق هم خارج شد.

رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه افزود: در حالی که رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان تلویحا احتکار بودن برنج را تأیید کرد اما بازرس این اداره گفت موجودی کالا اعلام شده بود و احتکاری صورت نگرفته است!

صالحی بیان کرد: در لیست اعلام موجودی انبار جنس کالا مشخص نبود.

وی افزود:به دلیل نبود نظارت مخالف برگزاری نمایشگاه پاییزه هستیم.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت