پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 شهریور 1397 ساعت 12:06:: شناسه خبر: 40607

در آستانه شروع سال تحصیلی جدید:

کاروان سلامت و طرح ارمغان مهر جمعیت هلال احمر کهگیلویه در روستای «سردره چاروسا» اجرا شد

در آستانه فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید کاروان سلامت و پروژه حمایتی جمعیت هلال‌احمر در روستای «سردره» از توابع بخش چاروسا اجرا شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

اغراق نیست اگر بگوییم امروز مردم بیشتر مناطق کهگیلویه بیش از اینکه چشمشان به نهادهای حمایتی باشد چشم انتظار جمعیت هلال احمر هستند.

نکته ای که دیناری رییس شورای بخش چاروسا بر ان مهر تایید زد و گفت:درخواست بسیاری از مردم روستاهای بخش، اجرای کاروان از سوی جمعیت هلال احمر کهگیلویه است.

بر همین اساس و در آستانه فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید کاروان سلامت و پروژه حمایتی جمعیت هلال‌احمر در روستای «سردره» از توابع بخش چاروسا اجرا شد.

راه ارتباطی روستا گویای محرومیت منطقه بود.

کاروان سلامت هلال‌احمر که بیست و ششمین سفر به مناطق محروم را تجربه می‌کرد این بار با حضور در روستای «سردره» فصل نوینی از خدمات‌رسانی خود را آغاز کرد.

مردم روستای سردره شهید مندنی سیادتی خواه را تقدیم انقلاب کرده اند وتابلوی این شهید معظم بر روستا مشرف است.

ابتدا طرح جدید هلال‌احمر «ارمغان مهر» عنوان پروژه‌ای بود که در راستای حمایت تحصلیی از دانش‌آموزان روستایی در «سردره» اجرا شد و قرار است تا پایان سال در دیگر روستاهای دورافتاده بخش‌های چاروسا،دیشموک،سوق و مرکزی اجرایی شود.

حجت‌الاسلام سید جواد غفاریان در این مراسم خدمات هلال‌احمر را به نوعی گره‌گشایی از کار مردم دانست و گفت: در این کاروان‌ها ضمن خدمات‌رسانی مشکلات روستاها شناسایی و به کمک رسانه‌ها به گوش مسؤولان رسانده می‌شود.

مسیول دفترنمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: گره‌گشایی از کار مردم طبق فرموده ائمه اطهار دارای اجر معنوی بسیاری است و ثوابش از طواف خانه خدا بیشتر است.

غفاریان گفت: خدمات ارزنده جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه در روستاها بازتاب داشته و باعث رفع مشکلات شده است.

وی،تلاش خبرنگاران در انعکاس خدمات هلال‌احمر و مطالبات مردم را ستودنی خواند و افزود: خبرنگاران فعال همراه و همگام جمعیت هلال‌احمر در این کاروان‌ها حضور دارند.

مهدی نویدی نیز گفت:در راستای اهداف والای جمعیت هلال احمر و به منظور ارتقاء سطح سلامت روستاها ، آگاهی از سلامت جسمی روحی و ارزیابی سطح سلامت روستائیان کاروان سلامت متشکل از پزشک،ماما، تکنسین دارویی و امدادگر داوطلب و جمعی از داوطلبان به روستاها ی محروم و کمتربرخوردار اعزام می شود.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان خدمات ارائه شده در این کار خداپسندانه را ویزیت رایگان ؛ تجویز دارو به نیازمندان و ویزیت زنان باردار توسط ماما عنوان نمود.

نویدی ادامه داد:جمعیت هلال احمر کهگیلویه درامر برگزاری این کاروان ها عملکرد درخشانی دارد.

وی گفت: اجرای کاروان سلامت جمعیت هلال احمر کهگیلویه الگویی برای تمامی جمعیت‌ هلال احمر استان است و هم‌اکنون شاهد راه‌اندازی چنین کاروان‌هایی در دیگر نقاط مختلف استان هستیم.

نویدی اظهار کرد:تا پایان سال جاری ۵۰ کاروان سلامت در شهرستان های استان اجرا و از توان داوطلبان در تأمین پوشاک و مواد خوراکی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم روستاهای کمتربرخوردار استفاده می‌شود.

سید عادل رهبریان هم در حاشیه اجرای طرح به خبرنگاران گفت: تا پایان سال ۱۴ کاروان سلامت در شهرستان برگزار خواهد شد که با احتساب کاروان‌های گذشته به ۴۰  کاروان در سال جاری می‌رسد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه با متفاوت خواندن طرح اجرا شده در این روستا تصریح کرد: با کمک خیرین بسته‌های نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر تهیه و بین دانش‌اموزان روستا توزیع شد.

رهبریان افزود: ویزیت رایگان ساکنان روستا و توزیع دارو و سبد غذایی از دیگر خدمات کاروان سلامت بود که همچون گذشته ارائه شد.

به گفته رهبریان مواد غذایی ۳۰ میلیون ریال، نوشت‌افزار ۱۵ میلیون ریال و داروی توزیع شده ۲ میلیون ریال هزینه در برداشت.

رهبریان با بیان اینکه روستاهای هدف بر اساس اولویت و به تناسب جمعیت و شاخص محرومیت انتخاب می‌شوند گفت: بخش عمده کاروان‌های سلامت در دیشموک و چاروسا برگزار شده است.

مدیر جمعیت هلال احمر کهگیلویه  ۴مسئول  راعصای دست خود خواند.

وی حمایت بی دریغ جهان بین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ،پیگیری شبانه روزی نیکبخت فرماندار کهگیلویه،کمک های هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی و همکاری همه جانبه دکترداوری مدیرشبکه بهداشت ودرمان را نقطه عطف و قوت کاروان ها بیان کرد و از آنها قدردانی نمود.

*در ادامه مردم روستای «سردره» آنتن‌دهی ضعیف مخابرات و اینترنت و جاده نامناسب را از مهمترین مشکلات خود عنوان کرده و خواستار رسیدگی از سوی مسئولان شدند.

اجرای طرح هادی دیگر خواسته مردم بود که دهیار روستا در گفت وگو با ما خواستار انعکاس آن شد.

محمودی بخشدار چاروسا که کاروان راهمراهی می کرد به مردم نوید داد با پیگیری فرماندار کهگیلویه و رایزنی بامسئولان استانی کار اسفالت راه ارتباطی تا پایان آبان ماه سال جاری انجام خواهدشد.

وی با تقدیر از خدمات جمعیت هلال احمر کهگیلویه گفت:اجرای کاروان سلامت در روستاهای کمتربرخوردار هم فرصت است و هم نعمت، زیرا علاوه بر بیان مشکلات مردم و اطلاع یافتن مدیران،خدمات زیادی در زمینه بهداشت و سایر نیازمندی مردم به آنها میشود.

در این سفر ،اعضای شورای خیرین سلامت ضمن همراهی کاروان، بسته های بهداشتی، پوشاک و لوازم التحریر را  میان دانش آموزان توزیع کردند.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت