پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 آبان 1397 ساعت 14:08:: شناسه خبر: 44707

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام دردفترامام جمعه+تصاویر

نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام با موضوع هم اندیشی برگزاری جشنهای بهار مهربانی،میلاد نبی اکرم (ص) بهانه خلقت و قرآن ناطق ومیلاد امام صادق علیه السلام دردفترامام جمعه چرام برگزارشد.

وَاعتَصِمُوا بِحَبلِ اللَّهِ جَمِیعاً و لاتَفَرَّقُوا
همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید
آل عمران ، آیه ۱۰۳

 

به گزارش صدای جنوب ازچرام؛ حجت الاسلام سیدنورالله افشارامام جمعه چرام در ابتدای این جلسه از حضورباشکوه مردم شهرستان دردوماه عزاداری محرم وصفر تقدیر کردند.

امام جمعه چرام،خواستار برگزاری جشن های ماه ربیع،با شکوه هرچه تمام تر شدند.

وی گفت :در این جلسه مصوب شد شنبه شب مورخه ۹۷/۹/۳ جشن بزرگی در شهر چرام برگزار شود.

سعید خردمند رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان چرام؛ضمن تبریک ایام ولادت پیامبراکرم (ص)وامام صادق (ع) گفت:ماه “ربیع الاول” همانگونه که از اسم آن پیداست بهار ماه ها مى باشد؛ به جهت اینکه آثار رحمت خداوند در آن هویداست.
خردمند افزود:فاصله میان ۱۲ ربیع الأول که سالکَرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات أهل سنت تا ۱۷ ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول الله محمد صلى الله علیه و آله بنا بر روایات موجود در شیعه است ، از سوی امام خمینی( ره) ، به عنوان هفته وحدت نامکَذاری شده است.

وی گفت:باید میراث نبوت را پاس داریم تا به قهقرای جهل و ظلمت سقوط نکنیم،پیام هفته وحدت این است که با دست اتّحاد و ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا(ص) و عترت پاک آن حضرت، مجال از تفرقه افکنیِ بیگانگان بگیریم،پیام هفته وحدت این است که در سایه قرآن و سنت و سیره رسول اکرم صلی الله علیه و آله، وحدت و یکرنگی خود را حفظ کنیم.

خردمندگفت:در سایه امامت و ولایت، صراط مستقیم جمهوری اسلامی را بپیماییم و جز در مقابل خدا و رسولش(ص) برای کسی سر خَم نکنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان چرام بیان کرد:ماه محرم و صفر را پشت سر گذاشتیم با اندوه و اشک و ناله ،اشک ریختیم و دل تازه کردیم و با یاد عظمت آقا ابا عبدالله الحسین (ع) بزرگ شدیم، به برکت اشک های محرم و صفر به بهار رسیدیم و اکنون وقت آن است که در این بهار به یمن رویش دوباریمان سجده شکر به جای آوریم و این بهار را قدر بدانیم و بندگی کنیم.

وی گفت:امید است با گرامی داشتن بیش از پیش این هفته فرخنده و اعیاد مبارک میلاد رسول اکرم (ص)و میلاد امام جعفر صادق (ع) و با تلاش بیشتر در تبیین نقش وحدت ،کشور ایران همیشه سرآمد تحرکات علمی و فرهنگی در تمام جهان باشد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت