پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 آذر 1397 ساعت 18:09:: شناسه خبر: 45662

دیدار مردمی فرماندار کهگیلویه در «روستای راک» بخش سوق برگزار شد

دیدار مردمی فرماندار شهرستان کهگیلویه جهت رسیدگی به مشکلات مردم دهستان راک برگزار گردید و ضمن بررسی مسایل مطروحه، دستورات لازم را جهت رسیدگی به مشکلات اهالی این دهستان صادر نمود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

صبح امروز نشست بررسی مسائل و مشکلات مردم دهستان راک  بخش سوق کهگیلویه برگزار شد.

در این نشست که به ریاست فرماندار کهگیلویه برگزار شد علاوه بر بخشدار سوق برخی از مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان حضور داشتند.

فرماندار کهگیلویه گفت:حضور مسئولان در میان مردم می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات روستاها بویژه روستاهای کمتربرخوردارباشد.

جعفر نیکبخت افزود:علیرغم همه تنگناها ،مدیران باید تلاش خود را در جهت پیگیری درخواست های مردمی و حل مشکلات آنها دوچندان نمایند.

نیکبخت اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف دولت تدبیروامید رسیدگی به وضع مستضعفین و روستائیان محترم است و مسئولان تمام سعی و تلاش خویش را در جهت حل مشکلات روستائیان بکار خواهند بست.

وی در ادامه این دیدار با استماع مشکلات روستای راک، اظهار امیدواری کرد با لحاظ اولویت نسبت به حل هر چه سریعتر مشکلات روستا اقدام خواهد شد .

وضعیت ساماندهی معابر و خیابان ها،تکمیل طرح هادی ،مشکلات معیشتی وشغلی ،راه ارتباطی، بخش شدن دهستان،مسکن از جمله موضوعاتی بودند که مردم با مسئولان در میان گذاشتند.

تکمیلی

نیکبخت با بیان اینکه وعده بی سرانجام نخواهد داد تصریح کرد: وعده های بی سرانجام باعث و سلب اعتماد مردم از مسئولین و نظام خواهد شد و این اسیب زاست.
وی ضمن تایید حق مطالبه گری و تاکید بر لزوم صداقت مدیران در خدمتگزاری از مردم خواست مدیران خود را در شرایط حساس کنونی مورد حمایت قرار دهندو تنها نگذارند.
فرماندار کهگیلویه اولویت بندی نشدن مطالبات در طول زمان را از دلایل انباشتگی مشکلات شهرستان کهگیلویه دانست و گفت: رفع مشکلات در برخی موارد نیازمند زمان و پیگیری است
وی با اشاره به مشکلات روستاهای اقماری و بدون کد در تقسیمات کشوری یاد آور شد :برای اولین بار در توزیع اعتبارات این روستاها دیده شده اند وسعی شده است که عدالت توزیعی برقرار گردد.
رئیس شورای اداری شهرستان کهگیلویه رایزنی در افزایش سهمیه سبوس وآرد شهرستان و مناطق روستایی را موفقیت امیز پیش بینی کرد و اطمینان داد در حل مسائل شهرستان آنجا که نیاز به پیگیری و رایزنی ها داشت انجام داده است و خواهد داد.
وی ضمن تشکر از بخشدار،مدیران همراه، دهیار و اعضای شورا و همه کسانی که در بحث خدمت رسانی و آبادانی کمک می کنند وی با بیان اینکه چنین جلسلتی درترفیع مشکلات روستائیان وتمرکززدایی اداری است بر رعایت سلسله مراتب اداری تاکید کرد.
در ادامه این نشست به بررسی مشکلات مردم روستا بصورت موردی پرداخته شد.
در این نشست شفاعت نیا دهیار روستای راک اهم مشکلات و نیازمندی های روستا را مشکل شبکه اینتر نت ،فرسودگی در شبکه های آب ،قطعی مکرر برق در شرایط جوی نامساعد، تعریض ورودی روستا،آسفالت معابر،لزوم استقرار پاسگاه، نیاز به لایروبی سدهای کشاورزی ،مشکلات ناشی از مسافت با مرکز بخش و تاکید بر بخش شدن دهستان راک بیان کرد
فرماندار کهگیلویه با اشاره به مشکل مردم در زمینه آب آشامیدنی از مدیر آبفای روستایی شهرستان قول مساعدت در تعمیر گرفت که بلافاصله باید انجام شود و در بحث تعویض شبکه های فرسوده دستور برنامه ریزی دستگاه متولی در اولویت بندی جهت تامین اعتبار مربوط را داد.
پورمند از کمیته امداد نیز به مشکلات چند تن از مدد جویان کمیته امداد و در خواستهای ایشان پاسخگو شد.
اویزش ، نیکدار جمال،تابش نزاد، زمان روسای اداره منابع طبیعی و ابخیزداری ، مخابرات ،برق ،میراث فرهنگی نیز از مدیران همراهی بودند که جهت پیگیری کار مراجعین و دادن قول مساعد پاسخگو شدند.
مسئول مرکز بهداشت و درمان شهدای والفجر راک گفت: پزشک عمومی پیوسته در روستا مستقر می باشد . وی حضور دیر به دیر پزشکان متخصص در مرکز خود ونیاز به تعمیرات در مرکز خود را از مشکلات بخش بهداشت و درمان بیان کرد که فرماندار دستور مکاتبه و پیگیری موضوع از طریق فرمانداری شد.
مطالبه درخوست کلانتری و آسفالت معابرروستا نیز در دستور کار قرار گرفت .
بعداز این نشست از فرماندار از طرح ها ی روستا در حوزه منابع طبیعی و میراث فرهنگی بازدید کرد.
جدا از مفید ارزیابی شدن این سفربنظر میرسد احیای سدهای کشاورزی روستا و لایروبی آنها شاید از مواردی باشد که مردم روستا را نسبت به رسیدگی مشکلاتشان از سوی مدیرانشان امیدوار می سازد .

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت