پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 آذر 1397 ساعت 17:09:: شناسه خبر: 46186

مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد:

در توزیع اعتبارات بحران، نگاه سیاسی-جغرافیایی وجود ندارد

نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه صبح امروز با حضور محمدی‌تبار مدیرکل مدیریت بحران استان،بخشداران،شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و به ریاست معاون فرماندار در دهدشت برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه صبح امروز با حضور محمدی‌تبار مدیرکل مدیریت بحران استان،بخشداران،شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و به ریاست معاون فرماندار در دهدشت برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب،وحید محمدی‌تبار امروز در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان از اجرای طرح «هر دانش‌آموز یک نهال» با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و نیز تقویت بنیه طبیعت خبر داد و اظهار داشت: این طرح امسال با مشارکت و حمایت آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی کلید بخورد.

مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد، در واکنش به برخی انتقادات به روند اجرایی کارها ، بودجه ها و کم بود ها ، گفت: تا زمانی که تفکر و شخصیت ما توسعه یافته نباشد حتی با هزاران امکانات مدرن و اعتبارات بالا ، نمی‌توانیم به توسعه دست پیدا کنیم.

وی، با بیان اینکه پول بحران باید به زخم‌های جامعه بنشیند،تصریح کرد:کهگیلویه،دیشموک، باشت،دنا،بهمئی و گچسارن و سایرحوزه ها فرقی برایمان ندارد و اعتبارات بحران صرفا به تناسب خسارات وارده و زخم های جامعه توزیع خواهد شد و هیچ نگرش سیاسی،جغرافیایی و…در این باره پذیرفته نیست و اجازه نمی دهم کوچکترین تبعیضی در کار بحران پیش بیاد.

مدیرکل بحران بیان کرد: مهمترین بحران احتمالی که به آن در این جلسه اشاره نشد، خشکسالی ،افزایش دما ،کاهش رطوبت، مدیریت منابع و مصارف آب ، گرد و خاک و … است که باید برای آن برنامه ریزی کرد و تلاش کرد آسیب های آنرا به حداقل برسانیم.

محمدی‌تبار، با اشاره به اطلاق کهگیلویه بزرگ به این شهرستان،تصریح کرد:کهگیلویه بزرگی اش از نخبه پروری و بزرگانی است که درطول تاریخ داشته و الان هم در استان و سایر استان ها دارند.

وی،در پاسخ به درخواست بالگرد اطفای حریق،گفت: نگهداری بالگرد بیش از خرید هزینه دارد و مقرون به صرفه نیست.
محمدی تبار تاکیدکرد: هر وقت هم که لازم و ضروی باشد و شرایط قانونی اجازه دهد ما بالگرد در اختیار شهرستان قرار می دهیم.
محمدی‌تبار با بیان اینکه باید روی آموزش و پیشگیری کار شود و حراست از منابع طبیعی هزینه کمتری از کنترل آتش‌سوزی دارد، تصریح کرد:ما قبل از امکانات و بودجه به آموزش و فرهنگ سازی نیاز داریم و هرچه در آموزش و فرهنگ سازی بیشتر هزینه کنیم درکنترل بحران های احتمالی موفق تروکم هزینه تر خواهیم بود.

این مسؤول،از براورد خسارات وارده در پی بارندگی‌ها و ارسال به تهران خبر داد و گفت: بر اساس براورد کارشناسان مدیریت بحران سیل حدود ۱۰ میلیارد تومان به کهگیلویه خسارت وارد کرد.

محمدی تبار گفت: مردم برای ثبت خسارات احتمالی فقط به بخشداری ها و فرمانداری ها مراجعه کنند.

وی بابیان اینکه ضروری نیست که به مدیریت بحران مراجعه شود افزود: فرمانداران هر شهرستان موظف اند کلیه خسارات احتمالی و وارده را در تمامی بخش های کشاورزی زراعی باغی دامی مسکن تاسیسات جداول راهها و … بصورت فنی و اعتباری در فرم های مربوطه تنظیم و به مدیریت بحران استان ارسال نمایند و ما هم برای پیگیری به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال می کنیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت