پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 آذر 1397 ساعت 00:09:: شناسه خبر: 46474

توضیحات معاون بهداشت ودرمان بنیاد شهیدکهگیلویه و بویراحمد در خصوص احراز وافزایش درصدجانبازی/کمیسیون پزشکی فصل‌الخطاب است

معاون بهداشت ودرمان بنیاد شهید وامورایثارگران استان در خصوص احراز وافزایش درصد جانبازی
اظهارداشت:کمیسیون پزشکی برای احراز یا افزایش درصد جانبازی فصل‌الخطاب است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون بهداشت ودرمان با اشاره به وظایف کمیسیون احراز و آیین‌نامه‌ها، مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی احراز جانبازی گفت: مطابق قوانین نظر کمیسیون پزشکی در این زمینه فصل‌الخطاب است و معمولاً فقدان مدارک پزشکی لازم مبنی بر مجروحیت و یا عدم تأیید شورای عالی پزشکی یگان نظامی دو عاملی هستند که مانع از احراز جانبازی می‌شود.
محمد گودرزی اظهار داشت: برای تعیین درصد جانبازی باید ابتدا یگان های نظامی تمام اطلاعات مربوط به جراحت در هر ناحیه از فرد آسیب دیده را گزارش دهند و این گزارش سانحه به پذیرش بنیاد شهید داده تا در کمیسیون های احراز این نهاد بررسی می شود.
وی ادامه داد: کمیسیون احراز، نواحی یا نقاط آسیب دیده فرد را به عنوان جانباز اعلام و پس از آن پرونده تایید و در سیستم سجایا (ثبت اطلاعات جانبازان در بنیاد شهید) ثبت و پس از آن به کمیسیون پزشکی ارجاع داده می شود.
گودرزی  تصریح کرد: کمیسیون های پزشکی در استان تشکیل می شود و از بنیاد شهید کشور نیروهایی را برای رسیدگی به پرونده ها به استان ها اعزام می کنند و حتی برای هر موضوعی گروه خاص پزشکی تعیین شده است.
گودرزی افزود : برای افزایش درصد جانبازی سفارش از هیچ فرد یا مسئولی را اعضای کمیسون نمی پزیرندو پزشکان بر اساس مستندات پزشکی مرتبط یا جراحات مرتبط ،درصد جانبازی را اعلام می کنند.
وی در ادامه افزود : قوانین و ضوابط مصوب مجلس شورای اسلامی به‌روشنی تکلیف بنیاد در مورد موضوع احراز جانبازی را مشخص کرده است و بنیاد شهید و امور ایثارگران در چهارچوب همین مقررات طی این سال‌ها به‌صورت مداوم و پیوسته به درخواست متقاضیان رسیدگی کرده و می‌کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت