پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 دی 1397 ساعت 01:10:: شناسه خبر: 48139

یادداشت/

دلبری هندبال دهدشت مانع منفعت طلبی و شهرت طلبی چه کسانی شده است؟!

چرا می خواهید نهال نوپای  هندبال کهگیلویه و تیم تازه لیگ برتری شده فرازبام  ؛ سرزمین دردها و رنج ها را زمین بزنید ؟

پایگاه خبری صدای جنوب:

یادداشتی به قلم ادریس کشاورز مدیر رسانه ای تیم فرازبام خاییز دهدشت؛

زاگرس دردمند و فرزندان غیورش این روزها حال و روز خوشی ندارند ، فرزندان دیار تاریخ کهن و اساطیر در همه ی حوزه ها حالشان خوب نیست ؛ چه در سیاست ،چه اقتصاد و چه در ورزش ، کیست که نداند فرزندان این دیار در دلیری و شهامت ، استعداد و هوش، نجابت و وقار به بلندای دنا و زرد کوه و به مدد تلاش و پشتکارشان چه افتخار آفرینی های که نداشتند ،برگ برگ تاریخ این سرزمین پر است از درخشش فرزندان این خطه که هرگاه لازم بود و می شود چه با نثار جان و مال چه با تحمل دردها و رنج ها هماره و همیشه نام و  عزت این سرزمین از هر چیزی برایشان مهم تر و ارشمند تر بود.
این روز ها حالمان خوب نیست مثل حال هندبال شهرمان ؛ دهدشت ؛ نهال نوپای ورزش کهگیلویه این روزها بی رحمانه و ناجوانمردانه آماج تخریب ها،تهدیدها و آسیب های است که معلوم نیست ریشه در چه عاملی ودر کجا دارد!
هندبال دهدشت با فرازبام و مجموعه دلسوزش راهی سخت و دشوار را طی می کند ، تیمی که با خون دل و رنج بسیار در یکی از محروم ترین مناطق کشور با تکیه بر عنایات حق و دلسوزی سرمایه گذار بومی و مردم نجیبی که عاشقانه به مانند فرزند خود دوستش داشته و دارند امروز سرس است در میان سرها و تنه به تنه با بزرگان هندبال ایران رقابت می کند و هر هفته شور و نشاط به شهر دهدشت می بخشد اما تن رنجور این ورزش بومی شده این روزها حال و روز خوشی ندارد.
نمی دانیم و دچار تحیریم که مگر چه گناهی کردیم که با خود و خدای خود عهد بستیم که روی پای خود بایستیم و بدان جا که حقمان است و میدانیم شدنی است برسیم! این وسط درخشش ما و دلبری هندبال ما ،شور و نشاط شهر ما،  مانع منفعت طلبی و شهرت طلبی چه کسانی شده است !
آنچه امروز بدان رسیده ایم حاصل زحمات و تحمل  سختی های بود که یقین داریم کمر هر کسی را خم می کرد اما ما ،مایی که خم به ابرو نیاوردیم و بسان خائیز سربلند و آریوبزرن شیرمرد وارد میدان و رقابتی نابرابری شدیم  و از شهر و منطقه ای آمدیم که نه کارخانه ای داشت و نه صنعتی ،تمام دارایی ما اراده و همتمان بود و همراهی مردمی محروم و مظلوم که هر هفته سالن هندبال دهدشت قرار عاشقی آنان با فرزند نوپای خود ؛ فرازبام خائیز  بود.گاهی با خود فکر می کنیم سهم ما از ورزش و میلیاردها پولی که هزینه اش می شود چیست !؟ چرا گاهی با “سوت های بودار” و گاهی “رگبار ناجوانمردانه توهین،تهدید و بارش بی رحمانه چاقو ” آزارمان می دهید!؟
سوال می پرسیم و حق طلبیم که آقایان فدراسیون نشین ؛ شفاف و صریح به ما بگویید مشکل شماها با هندبال دهدشت چیست ؟ آیا بازی های این هفته لیگ برتر هندبال را دیده اید و می دانید در همین لیگ که شماها متولی برگزاری آن هستید به بازیکنان حریف”چاقو” پرتاب می شود ؟ می دانید از دقیقه یک بازی تا پایان آن ناموس و خانواده یک بازیکن ایرانی هموطن مسلمان شیعه آماج انواع توهین ها و حرف های ناصوابی بود که دل هر انسان آزاده ای را می رنجاند ؟یا نمی دانید ودر جریان نیستید که فاجعه است و یا می دانید و کاری نمی کنید که عذری است بدتر از گناه! پاسخ دهید ضمانت سلامت جان بازیکنان چیست و اگر چاقوی پرتابی به سر و یا هر جای بدن بازیکنان اصابت می کرد چه کسی پاسخگوی او و خانواده اش می شد؟ آیا در جریان ضعف مفرط داوران و سوت های پراشتباه آنها هستید؟ یقین داریم اگر بازی های لیگ برتر هندبال پخش زنده تلویزیونی می شد جلوی خیلی از اتفاقات گرفته می شد ، مطمئن هستیم اگر نظارت قوی و منصفانه وجود داشت حال وروز ورزش هندبال ما این شکلی نبود.
ورزش باید محیطی برای ایجاد وتقویت  دوستی ها باشد نه ایجاد دشمنی و کینه ؛  فلسفه ایجاد بازی های المپیک مگر غیر از این بود ؟چرا باید در بازی لیگ برتری هندبال انواع توهین ها و تهدیدها را شاهد باشیم !نقش کمیته انظباتی فدراسیون هندبال  چیست و آیا در جریان اتفاقات لیگ برتر هندبال قرار دارد  و کی باید جهت برخورد و عدم تکرار این اتفاقات ورود پیدا کند؟ نکند  کاری نکنید و  دیر شده شود و اتفاقی بیفتد که جبران آن ممکن نباشد !
آیا ندیده اید یا نمی خواهید ببینید هوادران نجیب و صبور فرازبام خائیز دهدشت  به هیچ تیمی بی حرمتی نکردند و نجیانانه و مردانه فقط تیم خود را تشویق کردند ؟
آقایان فدراسیون نشین بدانید که امروز حال ما وهندبال ما  خوب نیست ؛ یعنی حالمان را بد کرده اند ،همان کسانی که دلشان برای ورزش و برای هندبال این مرز وبوم نمی سوزد ،همان کسانی که کاری کردند که سالهاست هیچ کوپل داوری از ایران استعداد خیز در آسیا و جهان و المیپک قضاوت نمی کند ؛ چرا می خواهید نهال نوپای  هندبال کهگیلویه و تیم تازه لیگ برتری شده فرازبام  ؛ سرزمین دردها و رنج ها را زمین بزنید ؟
مشکل شما با درخشش فرزندان سرزمین دیار زاگرس چیست ؟ یقین بدانید تمام پیروزی های و درخشش هندبال دهدشت حاصل تلاش،همت و اراده بازیکنان و کادر فنی بود اما باخت هفته اخیر ما باخت هندبالی نبود ، باخت شرایط و محیطی بود که ناجوانمردانه محیط زیبای ورزش را به میدان جنگ و توهین و تهدید تبدیل کردند.
یادمان نمی رود ولی قطعا یادتان رفت چه رفتار انسانی و اخلاقی آنگونه که شایسته مردمان دیار هفت گنبد است و سالهاست بدان شهره ایم با همین تیم کازرون در هفته اول داشتیم ،همان هفته اول بازی را بردیم با شور و نشاط و لبخند و مهربانی و در محیطی امن و ورزشی ؛ نه توهینی بود و نه تهدیدی ؛ نه کسی فحشی شنید و نه چاقویی پرتاب شد ؛ آنچه بود و هر اتفاقی افتاد ورزشی بود ودر خور نام مردمان مهمان نواز شهرمان.فریاد ما را بشنوید که آقایان مسئول فدراسیون نشین ؛ ما به حمایت شما و امثال نیازی نداریم ، لطفا بگذارید نفس بکشیم چون ما زاگرسی هستیم و مردان نبرد مردانه ،حالمان را خراب نکنید اجازه دهید در فضای دوستانه و برابر و بدور از جهت گیری و منفعت طلبی رقابت کنیم ؛ ما را یاریگر است جهان آفرین و پشتوانه حضور ما مردمان دیارمان و فرزندان رشیدمان هستند ؛ پس بگذارید ما نفس بکشیم.

ادریس کشاورز مدیر رسانه ای تیم فرازبام خاییز دهدشت

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت