پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 دی 1397 ساعت 11:10:: شناسه خبر: 48370

خداقوت به آن ۷۶ مَرد که ۲۰ برابر وظیفه خود در کهگیلویه و بویراحمد کار می‌کنند

قرق‌بانانی که به صورت استاندارد به جای حفاظت از ۲ تا ۴ هزار هکتار عرصه‌های طبیعی مجبور به حفاظت از ۴۰ هزار هکتار عرصه طبیعی و جنگلی هستند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

تعداد مشاغل سخت و طاقت‌فرسا کم نیست آنجا که عده‌ای با کمترین مزد و مواجب انجام وظیفه می‌کنند و بدون ریا و توقع، خالصانه ده‌ها برابر وظیفه خود به جامعه خدمت می‌کنند.

کار سخت و طاقت‌فرسا در همه عرصه‌ها و حوزه‌ها از فرهنگی گرفته تا خدماتی و مدیریتی و آموزشی و پژوهشی وجود دارد که باید به این مردان و زنان جهادگر دست مریزاد گفت.

حتما باید حادثه‌ای برای این افراد اتفاق بیفتد تا قدرشان را بدانیم همچنان که کمتر کسی در کشور قدر آتش‌نشانان را می‌دانست و بعد از حادثه پلاسکو بود که همه فهمیدند آتش‌نشان برای نجات جان دیگران به میان شعله‌های آتش می‌رود.

در استان کهگیلویه و بویراحمد کم نیستند کسانی که شغل سخت و طاقت‌فرسا دارند از جمله باید قرق بانان را در این مجموعه تلاشگر و مجاهد تعریف کرد.

آن گونه که حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی استان می‌گوید از مجموع ۱ میلیون و ۴۵۶ هزار هکتار عرصه‌های جنگلی استان تنها ۷۶ قرق‌بان وظیفه حراست و حفاظت از جنگل‌ها و عرصه‌ها را بر عهده دارند.

قرق‌بانانی که به صورت استاندارد به جای حفاظت از ۲ تا ۴ هزار هکتار عرصه‌های طبیعی مجبور به حفاظت از ۴۰ هزار هکتار عرصه طبیعی و جنگلی هستند.

آن‌هایی که بیش از ۲۰ برابر وظیفه‌ای که دارند در استان خدمت می‌کنند و چه روزهای سختی است تابستان‌هایی که باید در اوج گرمای کشنده‌ی بهمئی و باشت و گچساران و چرام با ابتدایی‌ترین وسایل آتش در دامن صدها هکتار جنگل‌ را خاموش کنند؛ خداقوت قرق‌بان…

فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت