پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 مرداد 1395 ساعت 22:05:: شناسه خبر: 5072

امام جمعه باشت:

بسیاری از مشکلات کهگیلویه و بویراحمد با قلم خبرنگاران رفع خواهد شد

عبودی با اشاره به جایگاه خبرنگاری گفت: از کلمه خبرنگار روشن است که خبررسانی و اطلاع‌رسانی به جامعه را در پیش گیرد که این کار لوازمی دارد

پایگاه خبری صدای جنوب:

امام جمعه شهرستان باشت گفت:بسیاری از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد با قلم خبرنگاران رفع می شود.

به گزارش صدای جنوب از باشت، حجت‌الاسلام عبودی در این آئین با تسلیت شهادت خبرنگار و دیپلمات‌های کشورمان در کشور افغانستان در سال ۷۷ افزود: در کشور به دلیل شأن و جایگاه والای خبرنگاری نام‌گذاری یک روز به عنوان روز خبرنگار لازم بود و این توفیق نصیب شد که روز شهادت یک خبرنگار ولایی و بسیجی به این مناسبت نام‌گذاری شود.

امام جمعه باشت ضمن تبریک روز خبرنگار بیان داشت: از زحمات خبرنگاران شهرستان برای اطلاع‌رسانی به مردم و آگاهی بخشی به جامعه تشکر می کنم.

عبودی با اشاره به جایگاه خبرنگاری گفت: از کلمه خبرنگار روشن است که خبررسانی و اطلاع‌رسانی به جامعه را در پیش گیرد که این کار لوازمی دارد.

وی بیان کرد: از مهمترین آن‌ها در بحث خبر رسانی امانت‌داری است که بعضاً در بعضی از خبرها این امانت‌داری نیست.

امام جمعه باشت با بیان اینکه اکثر خبرنگاران امانت دارند اما تعداد کمی هستند که رعایت نمی‌کنند و خبرها را قطع و با جاهایی از صحبت‌ها را که دوست دارند تیتر می‌زنند، اظهار کرد: این کار به شخصیت آن‌ها لطمه می‌زند.

این خطیب جمعه گفت: خبرنگار اگر می‌خواهد امانت‌دار باشد باید وام‌دار هیچ حرب و گروهی نباشد، زیرا یکی از آفت‌ها این است که گاهی اوقات بعضی از خبرنگاران وام‌دار عده‌ای هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان باشت اظهار کرد: خبرنگار مستقل است و کسی حق امر و نهی به خبرنگار را ندارد، خبرنگار بر اساس یک چارچوب قانونی و شرعی باید خبررسانی کند و خودش را وام‌دار کسی نکند.

وی با گلایه از بعضی سایت‌ها بیان داشت: بعضی وقت‌ها سایت‌ها را رصد می‌کنم احساس می‌شود این سایت برای فلان شخص بوده که به نظر من این توهین به شخص دارنده آن سایت است.

عبودی در بخش دیگری از توصیه‌های خود به خبرنگاران افزود: خبرنگار باید انصاف را در نظر داشته باشد اگر اقدام و خبر خوبی ببیند پوشش دهد و اگر جایی هم کمبودی و کاستی دید آن را هم پوشش دهد نه اینکه در مورد عده‌ای فقط خوبی و در مورد عده‌ای نیمه خالی لیوان را ببیند.

امام جمعه باشت گفت: خبرنگار باید منصف باشد به دلیل اینکه برای هر قلم و تیترشان باید در قیامت جوابگو باشند.

وی ادامه داد: خبرنگار به اعتقاد من زبان گویای مردم است، یعنی به یک جهتی شبیه تریبون نماز جمعه بوده، همان گونه که نماز جمعه تریبون و زبان مردم است و مشکلات را بیان می‌کند خبرنگار هم باید زبان گویای مردم باشد و مشکلات را پوشش دهد و در بحث مطرح کردن مشکلات نباید از هیچ کس اجازه بگیرد.

وی افزود: می‌بینیم یک سایت مشکلات را مطرح می‌کند بعد مسؤولان برای برطرف کردن آن مشکلات دست به کار می‌شوند، لذا نقش خبرنگاران به صورتی است که اندیشه و روند را تغییر می‌دهند.

عبودی با اشاره به دغدغه‌های خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران قشر مظلومی هستند و کمتر مورد توجه مسؤولان قرار می‌گیرند، این یکی از دغدغه‌های ماست، دفتر امام جمعه و ستاد نماز جمعه هر ساله این برنامه را دارند که در روز خبرنگار از خبرنگاران شهرستان تجلیل می‌کنند و اما معتقدیم مسؤولان باید توجه بیشتری به این قشر کنند.

وی در گلایه دیگری گفت: در شهرستان تعداد خبرنگاران کم است و این برای شهرستان باشت قابل قبول نیست، اگر تعداد خبرنگاران بیشتر باشد رشد شهرستان هم بیشتر خواهد بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت