پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 بهمن 1397 ساعت 23:11:: شناسه خبر: 51456

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

مقصران ریزش دیوار حائل پل سوم بشار مشخص شدند

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شناسایی مقصران ریزش دیوار حائل پل بشار گفت: راه و شهرسازی و آب و فاضلاب شهری موظف به جبران خسارت پل سوم بشار هستند.

 پایگاه خبری صدای جنوب:

هجیر افشون در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل شورای فنی استان با محوریت بررسی وضعیت پل سوم بشار اظهار داشت: در نشست های گذشته به دستور معاون عمرانی استاندار کارگروهی با محوریت دفتر فنی و مشارکت نظام مهندسی، سازمان برنامه و بودجه، سندیکای  پیمانکاران، شهرداری یاسوج، راه و شهرسازی، آبفای شهری و… تشکیل شد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای مشخص شدن دلیل وقوع این حادثه مدارک و مستندات(مشاوران طرح، پیمانکاران، دستگاه اجرایی) و لوله فاضلاب که به قطر تقریبی ۶۰ سانتی متر بود، بررسی شد.

وی عدم همسان سازی کف پل، عدم پیش بینی زهکش در دیوار، استفاده از مصالح نامرغوب در پشت دیوار، عدم پیش بینی عمق آب شستگی و ارتفاع کم پی را از جمله علل تحریب دیوار حائل پل سوم بشار عنوان کرد.

افشون تاکید کرد: باتوجه به بررسی‌های انجام شده  اداره کل راه و شهرسازی به عنوان دستگاه اجرایی، مشاور طرح و پیمانکار پروژه به صورت ۹۰ درصد و آب و فاضلاب شهری ۱۰ درصد در بروز این حادثه مقصر شناخته شدند.

وی تصریح کرد: این دو دستگاه اجرایی موظفند از محل منابع داخلی خود این خسارات را جبران کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت