پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 اسفند 1397 ساعت 16:12:: شناسه خبر: 52788

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی:

مرمت بافت تاریخی دهدشت تا انجام کار مطالعاتی دقیق متوقف شود

عدل هاشمی‌پور امروز در بازدید از کاروانسرای تخریب شده دهدشت به شدت از نحوه بازسازی این اثر تاریخی در گذشته انتقاد کرد و گفت:مسیولان استانی وشهرستانی تا انتخاب مشاور با تجربه و همچنین انجام مطالعات دقیق از مرمت و دوباره کاری خودداری کنند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ  در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ردیف بودجه برای بافت تاریخی دهدشت خبر داد و گفت: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای این مجموعه تأمین شد.

به گزارش صدای جنوب،عدل هاشمی پور گفت:باید هرگونه مرمت و بازسازی بافت تاریخی تا انتخاب مشاور و انجام کار مطالعاتی دقیق متوقف شود.

وی با اشاره به ریزش بخشی از کاروانسرای تاریخی تصریح کرد: بلافاصله پس از دریافت خبر ریزش بخشی از کاروانسرای تاریخی دهدشت با رایزنی با معاونت رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور موضوع را مطرح و درخواست همکاری و مساعدت لازم ارائه شد.

هاشمی‌پور افزود: طی تماس تلفنی با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور خواستار انتخاب مشاور جهت تدوین طرح جامع برای مجموعه آثار باستانی دهدشت شدم.

وی گفت: ارزیابی، مطالعات دقیق و کارشناسی شده جهت مرمت و بازسازی این آثار به جای مانده از دوران صفوی، ضرورتی اجتناب ناپذیر است که فقط با انتخاب مشاور و تأمین اعتبار لازم ممکن خواهد شد.

نماینده مردم کهگیلویه در مجلس ضمن قدردانی از همکاری و همراهی تاجگردون، از لحاظ ردیف بودجه به بافت تاریخی شهر دهدشت و تأمین ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن خبر داد و اظهار داشت: این آثار ارزشمند تاریخی جهت باز سازی، حفظ و تمهیدات لازم برای جذب گردشگر و درآمد زایی، نیازمند داشتن ردیف بودجه و تأمین اعتبار لازم بود که خوشبختانه با سماجت و پیگیری انجام شد.

هاشمی‌پور از مدیر میراث شهرستان و همچنین مسیول بافت تاریخی دهدشت خواست تا تعیین تکلیف موضوع و پرهیز از دوباره کاری، از هرگونه تعمیر و مرمت خودداری نمایند.وی گفت: روز شنبه هفته آینده نشستی به منظور  بررسی موضوع در سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار می‌شود .

  بیشتر بخوانید:              رییس سازمان میراث فرهنگی کشور:درخواست های نماینده کهگیلویه در زمینه بافت تاریخی بلاد شاپور پیگیری می شود

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت