پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 اسفند 1397 ساعت 11:12:: شناسه خبر: 52815

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد:

آماده سازی ظرفیت تشکل های مردم نهاد در مدیریت بحران ها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد اظهارکرد: استفاده از ظرفیت و توانمندی تشکل های مردم نهاد در مدیریت بحران ها اگر از آنها خواسته شود، بسیار موثر و کارساز است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سیدمحمدکاظم نظری در جلسه سازمانهای مردم نهاد و مدیریت بحران استان گفت: آماده سازی ظرفیت تشکل های مردم نهاد برای مدیریت بحران ها و حوادث غیرمترقبه در تمام مواقع، شرایط و همه جا ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد افزود: استفاده از ظرفیت و توانمندی تشکل های مردم نهاد در مدیریت بحران ها اگر از آنها خواسته شود، بسیار موثر و کارساز است.
نظری با بیان اینکه، وقتی که دولت به تنهایی قادر به مدیریت بحران های مختلف طبیعی وغیرطبیعی نیست، باید با برنامه ریزی و اقدامات از پیش انجام شده، نهادهای مدنی را در این خصوص برای به کارگیری آماده سازی کرد.
وی با اشاره به اینکه، تشکلهای مردم نهاد در حوزه سیاسی و امنیتی می توانند یار و کمک کار در امداد و نجات، آسیب ها و بحرانها باشند، افزود: بحرانها اغلب در حوزه عمرانی است و این بخش باید بیشتر پیگیر امور بوده و با این تشکل ها ارتباط تنگا تنگ داشته باشد.
نظری بیان کرد: این جلسه نشان می دهد که برنامه ریزی برای مدیریت بحران های احتمالی با مشارکت تشکل های مردمی صورت نگرفته است و در این خصوص عزم جدی هم وجود نداشته است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم با بیان اینکه، شبکه هماهنگی NGO  تشکیل و لیست سازمانهای مردم نهاد علاقمند به عضویت در شبکه هماهنگی NGO به مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه ارسال می شود، گفت: یک گروه ویژه با کارایی در فضای مجازای نیز تشکیل خواهد شد.
حجت الاسلام میرمحمدی اظهار داشت: دوره های آموزشی توانمندسازی برای سازمانهای مردم نهاد عضو شبکه هماهنگی NGO در مدیریت بحران و امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار می گردد.
میرمحمدی افزود: دسته بندی سازمانهای مردم نهاد عضو شبکه هماهنگی NGO به گروهای ویژه برای انجام کاربردهای خاص در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه به عمل خواهد آمد.
وی اظهار داشت: نماینده استانی و شهرستانی تشکل های مردم نهاد در جلسات تشکل ها و مدیریت بحران دعوت خواهند شد و این جلسات با حضور مسئولین حوزه عمرانی و مدیریت بحران برگزار می شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت