پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 اردیبهشت 1398 ساعت 18:02:: شناسه خبر: 55995

بخشدارسرفاریاب:

ارتقای فرهنگ عمومی در صیانت از جنگل ها و مراتع ضروری است/تجهیزات جوابگوی مقابله با آتش‌سوزی احتمالی جنگل‌ها نیست

دهیاران با همکاری اهالی دلسوز روستا، حافظ منابع طبیعی منطقه خود باشند

پایگاه خبری صدای جنوب:
با توجه به اهمیت حفاظت از مراتع و پوشش جنگلی بکر و طبیعت زیبای بخش سرفاریاب، شنبه ۹۸/۲/۲۱جلسه شورای اداری بخش به ریاست مرادپور بخشدار با موضوع آتش سوزی ها و راهکارهای مقابله با این پدیده ویرانگر برگزار شد.
در این جلسه پس از قرائت کلام الله مجید هر کدام از اعضای جلسه ضمن گزارش مختصری از عملکرد و اقدامات حوزه کاری خود، پیشنهادات و راهکارهای خوبی در راستای تقویت قدرت مانور و توان عملیاتی ستاد مدیریت بحران بخش ارائه نمودند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت هماهنگی کامل مدیران بخش با دولت، با تاکید برحضور به موقع اعضای شورای اداری گفت:شورای اداری بخش جهت حضور در جلسات نظم بهتری داشته باشند و بعضی از مسئولین در مراسمات ملی و مذهبی در بخش حضور کم رنگی دارند.
وی گفت:مسئولی که در بخش هست باید بایدولت هماهنگ و در اجرای سیاست های دولت عمل کند
مرادپور اظهار کرد: جلسات و تلاش های زیادی جهت سامان دهی ورزش صورت گرفته است تابتوانیم ورزش را ازاین وضعیت نجات دهیم .
رئیس شورای اداری سرفاریاب عنوان کرد: مشکل پزشک و آمبولانس روستای سواری به زودی حل می شود.
مرادپور بااشاره به وجوداحشام در شهر گفت: نگهداری احشام در شهر ممنوع است ولی با توجه شرایط اقتصادی و اینکه منبع درآمد تعدادی از مردم  به دامداری وابسته است ابتدا فرهنگ سازی لازم می باشد.
بخشدار سرفاریاب به آتش سوزی ها ی سال گذشته اشاره و عنوان کرد: آگاه سازی افراد و ارتقای فرهنگ عمومی در صیانت از جنگل ها و مراتع ضروری است که باید با برگزاری کلاس‌های آموزشی و نیز از طریق فضای مجازی آگاهی های لازم به افراد داده شود.
وی اظهار کرد: دهیاران با همکاری اهالی دلسوز روستا، حافظ منابع طبیعی منطقه خود باشند.
رئیس شورای اداری سرفاریاب خواستار آمادگی کامل ادارات برای هرگونه اقدام احتمالی شد و عنوان کرد: ادارات آمادگی کامل را داشته و نهایت همکاری را با منابع طبیعی داشته باشند.
ایشان خواستار استقرار تجهیزات امدادی در بخش شد و گفت: با توجه به کمبود تجهیزات در بخش لازم هست منابع طبیعی و ستادبحران در زمینه تجهیزات جهت مهار آتش‌سوزی در زمان وقوع اقدام کنند.
مرادپور تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود و خطر آتش سوزی در مراتع، جنگل ها و علفزارهای بخش، همه اعضای ستاد باید در آمادگی کامل باشند.
در پایان، مرادپور ضمن جمع بندی نقطه نظرات مختلف، ضرورت برگزاری مستمر و منظم شورای اداری بخش و حضور به موقع اعضا را یادآور شدند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت