پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 خرداد 1398 ساعت 12:03:: شناسه خبر: 56945

حاشیه نگاری صدای جنوب بر برنامه های اولین روز هفته جهاد کشاورزی؛

انتقاد رییس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از نحوه نظارت بر توزیع کود شیمیایی/توجه به مراکز کشاورزی ضروری است/۳میلیاردتومان تسهیلات به عشایر اختصاص یافت/خدمات رسانی بدون وقفه دامپزشکی به دامداران+تصاویر

صبح امروز(سه شنبه) در  ادامه بازدید رییس سازمان جهادکشاورزی از شهرستان های مختلف ،الیاس تاج الدینی به همراه صداقت کیش قائم مقام سازمان و بهاءالدینی مدیر آب وخاک وهمچنین  علیپور مدیرکل امور عشایر استان از مراکز جهادکشاورزی دشمن زیاری ،قلعه رییسی و خانه ترویج جاورده  بازدید کردند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

صبح امروز(سه شنبه) در  ادامه بازدید رییس سازمان جهادکشاورزی از شهرستان های مختلف ،الیاس تاج الدینی به همراه صداقت کیش قائم مقام سازمان و بهاءالدینی مدیر آب وخاک وهمچنین  علیپور مدیرکل امور عشایر استان از مراکز جهادکشاورزی دشمن زیاری ،قلعه رییسی و خانه ترویج جاورده  بازدید کردند.

اگر چه تشکیل شورای کشاورزی بخش دیشموک برنامه اصلی تاج الدینی و همراهان بود اما وی فرصت راغنیمت شمرد وپای درد دل همکاران خود در مراکز نشست.

در این بازدیدها مشکلات مراکزو کشاورزان بررسی و در زمینه برطرف شدن آنها تصمیم گیری شد.

مرکز جهادکشاورزی دشمن زیاری که نقش خاصی درتولیدمحصولات باغی دارد مقصد اول الیاس تاج الدینی بود.

رییس مرکز جهادکشاورزی دشمن زیاری نبود خودرو را ازمشکلات این مرکز برشمرد  و توجه بیشترجهت احداث باغات جدید را خواستار شد.

جانمحمد پرورش اظهارداشت:حضور رییس سازمان جهادکشاورزی نشان می دهد که پوبایی مراکز برای ایشان اهمیت دارد که جای بسی خوشحالی است.

رییس سازمان جهادکشاورزی نیز گفت:همه درخواست ها در یاسوج بررسی و مدیران باید نتایج آن را اعلام نمایند.

تاج الدینی مرکز جهادکشاورزی دشمن زیاری را مهم خواند و گفت:میزان تولید محصول باغی بویژه لیمو کافی نیست و ظرفیت این منطقه بسیاربیشتر از تولید کنونی است.

در ادامه خانه ترویج جاورده مقصد بعدی الیاس تاج الدینی وهمراهان بود.

لطف الله شرافتمند در سخنانی فرسوده بودن ساختمان اداری و نبود خودرو را از اصلی ترین مشکلات بیان کرد و گفت:باتوجه به امار بالای بهره برداران توجه به انها در زمینه ارایه مشوقات و ترغیب به کشاورزی ضروری است.

رییس سازمان جهادکشاورزی نیز گفت:تغییر نگرش مردم به کشت محصولاتی باتولید بیشتر واشتغالزایی اولویت کاری باشد.

تاج الدینی نقش کارشناسان پهنه را در اگاهی دادن به کشاورزان مهم بیان کرد.

این مسئول درزمینه تجهیزات و وسایل مورد نیاز مرکز جاورده نیز قول مساعد داد.

رییس سازمان جهادکشاورزی سپس در مرکز جهادکشاورزی قلعه رییسی حضور یافت و تاکید کرد در برطرف کردن مشکلات کشاورزان نباید کوچکترین سهل انگاری شود.

وی بابیان  اینکه بیشتر محرومبت ها  به ساده ترین روش حل میشود ادامه داد:اگرنتوانیم این مشکلات راحل کنیم خیانت به مردم کردیم.
تاج الدینی بخش چاروسا را مستعد کشت پیاز،زعفران و گیاهان دارویی و انگور عنوان کرد و گفت منابع طبیعی باید مشکل زمین ها را در سریعترین زمان ممکن  بررسی نماید و کشاورزان ضمن  تغییر الگوی کشت با طرح های کارشناسی جهادکشاورزی همراهی کنند.
وی تصریح کرد:باید از مزرعه تا سفره زنجیره راتکمیل کنیم و کشتی ترویج کنیم که امکان فروش آن به راحتی وجود داشته باشد و کشاورزان متضرر نشوند.
الیاس تاج الدینی ادامه داد نباید از خودمان رفع مسئولیت نماییم و در همه حال باید تکیه گاهی برای کشاورزان و دامداران باشیم.

وی با انتقاد از شیوه نظارت برتوزیع کود در فصل زراعی قبل گفت:نظارت ضعیف بود و اولویت بندی درتوزیع کود بایددردستور مدیران شهرستانی و مراکز و استفاده از نظرات کارشناس پهنه باشد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد:متاسفانه معارضات اجتماعی درکشاورزی زیاداست ومردم بایدمشارکت داده شوند.

وی تاکید کرد:تا خودمان پای کار نباشیم نمی توانیم سرمایه گذاری را بیاوریم

رییس سازمان جهادکشاورزی افزود:یشترین تسهیلات ارزان قیمت راامسال داشتیم.
تاج الدینی در زمینه خسارت محصولات زراعی ،باغی و دامی نیز گفت:کشاورزان باید در سامانه سجاد طلاعات راوارد نمایتد و در سطح استان در زمینه پرداخت خسارت تصمیم گیری خواهدشد.
وی تاکید کرد:همواره در تصمیم گیری ها منافع عمومی ارجح است.

کشاورز خوب مدیرمرکز قلعه رییسی نیز در این نشست مشکلات و درخولست هایی برای بهتر شدن خدمات به کشاورزان ارایه نمود.

در ادامه جلسه شورای کشاورزی بخش دیشموک نیز با حضور الیاس تاج الدینی ،مدیرکل امور عشایر و بهمنش مدیرکل دامپزشکی استان و جمعی از مدیران شهرستانی در بخشداری این بخش برگزار گردید.

مدیرکل امور عشایر استان از اختصاص ۳۰میلیاردریال تسهیلات به عشایر دیشموک خبر داد.

مجید علی پور گفت:این تسهیلات برای اشتغالرایی پرداخت خواهد شد و متفاضیان می توانند در زمینه گیاهان دارویی ،دامداری صنعتی و ….اقدام نمایند.

علی پور افزود:ماشین الات اداره عشایر در کمترین زمان نسبت به بازگشایی جاده های عشایری و بین مزارع اقدام می کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان نیز  خدمات ارایه شده به بخش دیشموک را در زمینه دامپزشکی مناسب خواند و گفت:سیاست ما توجه به بخش خصوصی برای انجام خدمات است و پرسنل فعال در این بخش از مجرب ترین نیروها در استان میباشد..

بهمنش افزود:در مرکز دامپزشکی مستقر در دیشموک دارو به مقدار مورد نیاز موجوداست و نیازی نیست که به دهدشت مراجعه شود.

وی تاکید کرد هنوز هم کادر دامپزشکی بخش و شهرستان در حال واکسیناسیون دام دامداران بصورت رایگان میباشد که در سایر نقاط استان انجام نمی شود.

 

 

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت