پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 شهریور 1398 ساعت 20:06:: شناسه خبر: 60372

یادداشت؛جناب مدیر کل در محضر مردم فاصله حرف وعملتان زمین تا آسمان است

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

صحبت جناب آقای زارع پور مدیرکل محترم آموزش و پرورش را در ستاد پروژه مهر ۱۳ شهریور مطالعه کردم و متأثر شدم از این همه فاصله بین حرف و عمل بعضی از فرمایشات ایشان توهین به شعور و فهم مردم این استان بود.

بسمه تعالی
با عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم و شهادت اباعبدالله( ع)
جناب مدیر کل در محضر مردم فاصله حرف وعملتان زمین تا آسمان است
سلام علیکم
صحبت جناب آقای زارع پور مدیرکل محترم آموزش و پرورش را در ستاد پروژه مهر ۱۳ شهریور مطالعه کردم و متأثر شدم از این همه فاصله بین حرف و عمل بعضی از فرمایشات ایشان توهین به شعور و فهم مردم این استان بود. توهین یعنی اینکه واقعیت ها را وارونه برای مردم نشان دهیم.
جناب زارع پور خوب سخن گفتن و سخن خوب گفتن پسندیده است اما قضاوت ها بر عملکرد افراد است نه سخن آنها به نظر می رسد اگر قرار باشد کسانی که ذهنیت و تردید در سالم بودن انتخابات آینده برای مردم ایجاد می کنند متخلف باشند باعرض معذرت یکی از مصادیق آن خود شما هستید و عملکرد یک طرفه تان. غائله یا همان فتنه ۸۸ مگر این نبود که معترضان ادعا داشتند که دولت حاکم احمدی نژاد زمینه تقلب را آماده کرده بود؟ حالا سرور بزرگوار وقتی در مدیریت شش ، هفت ساله شما از معاون اول خودت تا روسای تمام شهرستان های استان و پست های کلیدی آموزش و پرورش دراختیار هم فکرانت هستند انتظار بی طرفی از چه کسی دارید؟ از بدو مسئولیت در پست مدیرکلی تا کنون آیا حاضر شدی غیراز جناح خودت به کسی مسئولیت واگذاری نمایی؟برخلاف وظیفه ذاتی آموزش و پرورش آنرا کانالیزه نموده و از وجود این همه نیروی تحصیل کرده به اصطلاح غیر خودی استفاده نکردی صحبت و توصیه کردن به زیر دستانتان به عنوان بی طرفی در انتخابات یک طنز تلخ است وقتی تمام تصمیمات در آموزش و پرورش از صدر تا ذیل دراختیار یک گروه و یک فکر است نیاز به تخلف و دخالت علنی نیست متاسفانه این عملکرد و نگرش تک بعدی و یک طرفه شامل حضرتعالی تنها نیست. جناب آقای احمدی استاندار قبلی مجریان و اعضای ستادی انتخابات را در استان یک طرفه و از یک فکر انتخاب نموده و تاسف بار تر اینکه جناب آقای دکتر کلانتری استاندار محترم نیز همان روش را ادامه می دهند ایشان در جلسه معارفشان فرمودند من نیروی جمهوری اسلامی هستم و مدیون کسی نیستم اما عملکرد ایشان تا کنون خلاف این فرمایش را اثبات می کند و فرمودند آشنایی با فرهنگ و حساسیت های این استان را دارم. مردم کهگیلویه بزرگ از اینکه آقای احمدی در انتصابات معاونین توجهی به این منطقه که از نظر جمعیت و وسعت نصف استان است ننموده بود معترض بودند و امیدوار بودند و هستند آقای کلانتری به این منطقه از نظر نیرو توجهی نماید اما تاکنون پا جای پای اقای احمدی گذاشتند متاسفانه آقای احمدی پایان خوبی هم نداشت البته ما مردم این منطقه همچنان امیدوار و منتظریم. اما جناب زارع پور حضرتعالی یک فرهنگی هستید و مردم در مقایسه با بقیه اصناف انتظار و اعتماد بیشتری به فرهنگیان دارند ولی عملکرد یکطرفه این انتظار و اعتماد را در بین مردم و فرهنگیان خدشه دار نموده اگر حضرتعالی و جناب استاندار نخواهید یا نتوانید تغییر ایجاد نمایید تحقیقاً هئیت های اجرایی نیز وسیله فرمانداران و بخشداران شهرستانها به همین روش یک دست انتخاب خواهندشد بنابراین در مورد انتخابات و بی طرفی ساکت بودن مقبول تر است چون ذهنیت و تردید بیشتر برای مردم ایجاد می شود همیشه فرهنگیان نقش اساسی و محوری در انتخابات داشته ودارند اما حاکمیت شما و دوستانتان در شهرستان ها نقش آنها را کم رنگ نمود و نمی توانند آزادانه نقش آفرینی نمایند بخاطر اینکه خیلی ها با شما و روش تان مخالف اند جناب مدیر کل در محضر مردم فاصله حرف و عملتان زمین تا آسمان است. مثل معروفی است: وقتی قاضی و دزد و مشتلق چین ( سخن چین –شاهد) یکی باشد باید فاتحه عدالت را خواند حالا باید فاتحه بیطرفی مسئولین را در انتخابات پیش رو خواند.
یکی از وزارت خانه های که باید شایسته سالاری در آن حاکم باشد نه خط بازی و جناح بندی آموزش و پرورش می باشد. که در استان این امتیاز را از آموزش و پرورش گرفتید و قطعا بعداً چنین خواهد بود این ظلمی است که به فرهنگیان روا شد متاسفانه یک هزارم خط بازی و جناح بندی توجهی به آموزش و فرهنگ نشد غیر از اینکه آموزش و پرورش را در اختیار یک فکر و یک نماینده قرار دادید. آیا هنوز قدمی برای رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان و یا بازنشستگان برداشته اید؟ این بود زنده باد مخالف؟ آن وقت دیگران را متهم به انحصار طلبی می کنید . به حدی انحصار طلبی کردید که خیلی از هم فکران و هم جناحی های خودتان را تحمل نکردید .چرا فکر می کند مردم متوجه نیستند؟ اُف بر این آزادی . آخر هم داد و فریاد وامصیبتا سر می دهید که شورای نگهبان یکطرفه نیرو انتخاب می کند اگر یکطرفه عمل کردن ناپسنداست باید برای همه ناپسند باشد. حکومت و پست ها غنیمت نیستند که اینقدر اقایان به آنها حریص شدند بلکه امانتی هستند که از طرف مردم به مسئولین سپرده می شوند ولی این را بدانید اعمال نیک و اعمال بد مسئولین از حافظه جامعه پاک نخواهد شد. و مسئولی که از اول قصدش حفظ صندلی و مسئولیتش باشد متاسفانه جورش را زیر دستان ومردم می کشند واین ظلمی است به جامعه.
آخر این مبحث را مزین می کنم به سخنان حضرت مولانا تا شاید عبرتی باشدبرای مسئولین و حاکمین جامعه و ما مردم. می فرماید : درد آور آن است که سه عامل فریب و خود باختگی ( عجب علم) ، غرور ثروت و حب ریاست در یکی جمع شود در این صورت هیچ کس را در عرصه رقابت و هیچ سخنی را به عنوان نقد تحمل نخواهد کرد در این شرایط صاحب نظران و خردمندان یا طرد می شوند و یا سکوت اختیار می کنند و جاهلان ضعیف الّنفس میدان را برای تاخت وتاز آماده می بینند با اشاعه فرهنگ تملق امر را بر زور مداران زبردست مشتبه می کنند می فرماید این دو عامل سکوت اندیشه وران و چابلوسی عوام علت اصلی نابسامانی ها می شود او براین باور است چون تملق و ریا بر جامعه حاکم شود کم کم اعتماد به نفس از بین می رود و دروغ نیرنگ جای آن را می گیرد آنچه فرعون را تا مرحله ادعای خدایی پیش برد همین تملق گویی ها ، دروغ پردازی ها و خاموشی حقیقت بینان بود چنین مردمی جزء بردگی و بندگی چه می تواند باشد؟
اما سخن آخر امیدوارم شما وسایر مسئولین در باقی مانده مسئولیتتان نشان دهید آن افراد حریص ، مغرور و فریبکار نیستید وانشاءالله ما مردم هم تسلیم بردگی و بندگی دنیا را نخواهیم پذیرفت.
والسلام
با احترام
دهدشت سید حسن دانشی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت