پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 آبان 1398 ساعت 14:08:: شناسه خبر: 63010

رشد ۲ برابری درآمد کشاورزان تولیدکننده محصولات زراعی گندم و کلزا در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل شرکت غله وخدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در سال جاری ۶۵ هزار و ۷۰۰ تن گندم و بیش از ۲ هزار تن محصول دانه های روغنی کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: درآمد کشاورزان تولیدکننده محصولات زراعی گندم و کلزا در استان امسال نسبت به پارسال ۲ برابر شده است.

ابوالحسن صداقت کیش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال یکهزار و ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید تضمینی محصولات گندم و کلزا به بهره برداران کهگیلویه و بویراحمدی پرداخت شد.

وی گفت:در سال جاری هر کیلوگرم گندم معمولی به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال و هر کیلوگرم گندم دوروم ۱۸ هزار ریال و کلزا به قیمت هر کیلوگرم ۳۴ هزار ریال خرید تضمینی شد.

مدیرکل شرکت غله وخدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در سال جاری ۶۵ هزار و ۷۰۰ تن گندم و بیش از ۲ هزار تن محصول دانه های روغنی کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.

درآمد کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد از فروش تضمینی گندم در سال ۱۳۹۲، ۱۶۰ میلیارد ریال،در سال ۱۳۹۳  ۴۵۰ میلیارد ریال، سال ۱۳۹۴ ،۴۸۰ میلیارد ریال و سال ۱۳۹۵ ، ۸۷۰ میلیارد ریال بوده است.

سال ۹۶ بخش زیادی از محصولات گندم مزارع دیم استان به دلیل خشکسالی از بین رفت اما بارندگی های سال زراعی ۹۷ باعث افزایش چشمگیر میزان برداشت گندم در بهار و تابستان امسال شد.

پاییز سال ۱۳۹۷، ۷۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان زیر کشت گندم دیم، ۲۲ هزار هکتار گندم آبی و یکهزار و ۷۰۰ هکتار زیر کشت کلزا رفت.

کشت محصولات زراعی هم اکنون در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست و  کارشناسان جهاد کشاورزان معتقدند که انتظار می رود ۸۰ هزار هکتار زمین دیم و ۲۲ هزار هکتار زمین آبی در مناطق گرمسیری و سردسیری کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت گندم برود.

سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.
بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالانه ۹۱۰ هزار تن محصول کشاورزی تولید می کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت