پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 آذر 1398 ساعت 17:09:: شناسه خبر: 63847

فرماندار کهگیلویه:

آثار فاخر تاریخی و تمدن کهن دهدشت مورد غفلت واقع شده است

فرماندار کهگیلویه گفت: در حالی که واگذاری ابنیه
تاریخی به بخش خصوصی رونق خوبی به گردشگری برخی از شهرها بخشیده است در
دهدشت آثار فاخر تاریخی و تمدن کهن مورد غفلت واقع شده و کمکی به توسعه
نکرده است.

صدای جنوب:

علیرضا اتابک امروز در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قابیلت‌های گردشگری بافت تاریخی دهدشت را یادآور شد و اظهار داشت: متأسفانه تاکنون از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه شهرستان استفاده نشده است.

فرماندار کهگیلویه گفت: در حالی که واگذاری ابنیه تاریخی به بخش خصوصی رونق خوبی به گردشگری برخی از شهرها بخشیده است در دهدشت آثار فاخر تاریخی و تمدن کهن مورد غفلت واقع شده و کمکی به توسعه نکرده است.

اتابک گفت: با واگذاری تعدادی از آثار تاریخی از جمله کاروانسرا زمینه اشتغال جوانان و رونق اقتصادی شهرستان فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثابت شده در این زمینه جهش وجود نداشته است، افزود: بافت عظیم تاریخی دهدشت از تابلویی که معرف آن باشد نیز محروم است.

اتابک تصریح کرد: در ورودی‌های شهر، میادین و جاده‌ها می‌توان آثار تاریخی را در قالب تابلوهایی به مهمانان، مسافران و گردشگران معرفی کرد.

فرماندار کهگیلویه گفت: در حالی که آثار تاریخی خوبی در بافت قدیم وجود دارد که هر کدام تابلوی بی‌نظیری از تاریخ و تمدن کهن این دیار است المان‌هایی در سطح شهر نصب شده که هیچ حرفی برای گفتن ندارند.

وی اضافه کرد: مجموعه بافت تاریخی به خاطر ثبت در فهرست آثار ملی اعتبار ملی دارد اما اینکه چرا اعتبارات این بافت در آن هزینه نشده جای سؤوال است.

 

اتابک با بیان اینکه بخشی از اعتبارات بافت در دیگر بخش‌های سازمان میراث فرهنگی هزینه شود جای اشکال است خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی گفت: سازمان میراث فرهنگی اعتبار بافت را به گروگان نگیرد
و همه تخصیص اعتبارات باید به بافت برسد.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت