پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 بهمن 1398 ساعت 00:11:: شناسه خبر: 66903

پرده‌برداری رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد از تخلف فروشگاه‌های زنجیره‌ای/جولان دلالان در برگزاری نمایشگاه ها

رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد در ملاقات عمومی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:فروشگاه‌های زنجیره‌ای به معضلی در استان تبدیل شده و هر وقت رفتیم تا تخلفات این واحدها را رسانه‌ای کنیم عده‌ای اجازه ندادند.

صدای جنوب:

علی ارشدی به همراه جمعی از مدیران اصناف استان در ملاقات عمومی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برخی از دغدغه‌های اصناف مرکز استان اشاره کرد و گفت: نمایشگاهی تحت عنوان مبلمان، لوستر و لوازم خانگی هفته گذشته در مصلای شهر یاسوج برگزار شد که اجناس این نمایشگاه ۱۵ تا ۱۰۰ درصد بالاتر از قیمت بازار بود.

رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بازرسان سازمان صمت، اصناف و تعزیرات حکومتی در بازدید از این نمایشگاه به تخلفات آنها پی بردند گفت: تخلفات در این نمایشگاه به گونه‌ای بود که در ۱۰ دقیقه ۷ برگه جریمه توسط بازرسان صادر شد و در نهایت همه واحدهایی که دچار تخلف شده بودند جریمه شدند.

وی عنوان کرد: هیچ کدام از کسانی که در این نمایشگاه، کالا عرضه کردند تولیدی نبودند حتی بازاری هم نبودند آنها دستفروشانی بودند که در زمان نمایشگاه از مغازه‌ها کالا خریداری می‌کردند و با قیمت بالاتری در نمایشگاه عرضه می‌کنند، برای مثال فلاکسی در نمایشگاه ۷۵ هزار تومن قیمت زده شد در حالی که همین کالا در مغازه‌های شهر یاسوج قیمت ۵۰ تومانی داشت و وقتی بررسی کردیم مشاهده شد این فلاکس از مغازه‌های همین شهر خریداری شده و آنها در نمایشگاه مبلمان و لوازم خانگی عرضه کردند.

این مسوول با اشاره به اینکه متاسفانه‌ واحدهای لوازم خانگی و مبلمان شهر یاسوج به دلیل مشکلات اقتصادی از بازار جمع شدند، گفت: آنها متحمل ضرر و زیان شدند و مجبور شدند از بازار بروند به این دلیل که عده‌ای دلال در قالب نمایشگاه مشکلاتی برای واحدها ایجاد کرده‌اند.

ارشدی به وضعیت جمعه بازار هم اشاره‌ای داشت و با بیان اینکه هزار واحد صنفی در جمعه بازار بدون پروانه کسب در حال فعالیت هستند، افزود: این واحدها مالیات پرداخت نمی‌کنند و فقط به شهرداری یاسوج عوارضی می‌دهند.

رئیس اتاق اصناف مرکز کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود در ملاقات عمومی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد فروشگاه‌های زنجیره‌ای به معضلی در استان تبدیل شده و هر وقت رفتیم تا تخلفات این واحدها را رسانه‌ای کنیم عده‌ای اجازه ندادند.

وی تبلیغات غیرواقعی و فرار مالیاتی و نداشتن مجوز را از جمله تخلفات این فروشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: مشاهده می‌شود در این فروشگاه‌ها نوشته شده ۴۰ درصد تخفیف که باید توضیح دهند منظور از ۴۰ درصد از خرید یا ۴۰ درصد از سود را تخفیف می‌دهند اگر ۴۰ درصد خرید است یعنی کالا باید با ۲۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه شود. در این فروشگاه‌ها کالاها بر چسب قیمت سازمان حمایت ندارند و در زمان بازرسی ملاک فاکتور خرید است. پول‌های کلان که این فروشگاه‌های اینجا جمع‌آوری می‌کنند به حساب مرکز می‌رود و سودی برای استان ندارند.

اما حسین کلانتری در همین خصوص گفت: بازار و اصناف هر استان پیشانی آن استان هستند رسیدگی به مشکلات اصناف حائز اهمیت است که برای اینکه در این زمینه به نتیجه برسیم جلسه‌ای با حضور سازمان صمت، شهرداری، اصناف و سایر دستگاه‌ها مرتبط در ساعت غیراداری برگزار شود تا مشکلات ونقطه‌نظرها گفته و شنیده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برخی از مشکلات و دغدغه‌های اصناف استانی و برخی از آنها کشوری است که با مسوولان در مرکز کشور طرح می‌شوند حتی با سایر استان‌ها هم مکاتبه می‌شود.

وی با بیان اینکه در آستانه دهه فجر و عید نوروز دوست ندارم حتی یک مغازه جریمه شود، گفت: اما اگر یک مغازه به مردمی که همه ما از وضعیت معیشتی و اقتصادی آنها آگاهیم اجحاف کند باید برخورد شود. اگر نمایشگاهی زده می‌شود باید ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار کالا عرضه کند که از اصناف توقع دارم این مورد را مد نظر داشته باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت