پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 بهمن 1398 ساعت 14:11:: شناسه خبر: 67550

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی یاسوج:

کهگیلویه‌وبویراحمد از تولید ناخالص داخلی سهمی ندارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی یاسوج: سهم کهگیلویه و بویراحمد از تولید ناخالص داخلی بدون نفت ناچیز است.

صدای جنوب:

جبارکیانی‌پور  روز گذشته در نشست شورای برنامه ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: امروز عدالت و توسعه متوازن در کشور یک اولویت باید باشد.

وی با بیان اینکه اینکه استانی همچون کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت‌های کم نظیر در بخش‌های مختلف تاکنون نتوانسته نقش خاصی در توسعه و آبادانی کشور ایفا کند جای سوال است، عنوان کرد: ارتقای شاخص‌های اقتصادی و توسعه متوازن در دستور کار دولت قرار گیرد.

کیانی‌پور ابراز کرد: نظام بودجه و برنامه ریزی باید بر اساس ظرفیت و پتانسیل این استان باشد و البته با وجود تلاش‌های صادقانه دولت هنوز این دیار از واژه محرومیت و نداری رنج می‌برد که انتظار می‌رود متولیان و برنامه ریزان توسعه در این زمینه تدبیری کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی یاسوج ادامه داد: این استان به دلیل عقب‌ماندگی و محرومیت تاریخی در شرایط فعلی توان رقابت ندارد که انتظار می‌رود سرمایه گذاران به صورت جدی حمایت شوند.

کیانی‌پور خواستار حمایت ویژه از سرمایه گذاری در دو حوزه صنعت و کشاوری در بودجه شد و افزود: یکی از کمک‌های ویژه دولت به این استان می‌تواند تاسیس مناطق آزاد تجاری باشد.

وی با تاکید بر اینکه این استان ظرفیت به مراتب بهتر و بیشتر از اسکاندیناوی و سوئیس دارد، خاطرنشان کرد: مسئولان و متولیان امر در استفاده این استان از ظرفیت‌های قانون بودجه شامل تبصره ۱۸ و ۱۹ و همچنین بند «و» تبصره ۵ نگاه ویژه داشته باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت