پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 اسفند 1398 ساعت 21:12:: شناسه خبر: 69901

آماده‌باش دستگاه‌های مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد نسبت به بارش باران و وقوع سیلاب

دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد مدیریت بحران، آمادگی خود را برای مقابله با بارش‌های سیل‌آسا در استان اعلام کردند.

صدای جنوب:

نشست ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد  ظهر امروز به ریاست کلانتری استاندار و با حضور فرمانده سپاه فتح و تمامی اعضا با دو دستورکار بارش‌های سیل‌آسای عصر امروز و راه‌های پیشگیری بیماری کرونا برگزار شد.

در ابتدا علی داودی‌مهر مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گفت: اسفالت خانه‌های بلوار رجا ریزش کرده بنابراین خانه‌ها واقع در بلوار رجاء پارک ساحلی یاسوج باید تخلیه شود.

اما افشون مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پل سوم بشار پل مختار و بلوار رجاء نقاط بحرانی استان هستند که با تدابیر اتخاذ شده دو پل مختار و پل سوم به پایداری نسبتی در زمان بارش باران رسیده است.

وی در خصوص ساخت و سازهای بلوار رجاء گفت: درصورت امکان خانوارها ساکن در آپارتمان رجاء تخلیه و جابه‌جا شوند ضمن اینکه برای ساخت و سازها در آن منطقه فکری شود.

در ادامه محمد نصیری‌راد از آمادگی ۱۵۰ دستگاه سبک و سنگین و نیمه سنگین برای خدمات‌رسانی در بارش‌های امروز عصر خبر داد و گفت؛ ۲۰۰ نیرو در ۲۴ راهدارخانه در حال آماده‌باش برای بارش‌های عصر امروز  و امشب هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی هم که در این نشست حضور داشت به نگرانی‌ها در خصوص پل سوم بشار پایان داد و گفت: این پل به پایداری رسیده و نگرانی‌ها در نقطه‌ای از پل بشار رفع شده است.

پژمان نیک‌اقبالی عنوان کرد: بالادست پل سوم بشار مشکلاتی وجود دارد که از آب منطقه‌ای خواستیم چاره اندیشی کند.

آزادی مدیرکل امور عشایر استان هم از دغدغه عشایر در زمان بارش‌ها گفت و ادامه داد: ۱۱ هزار خانوار عشایری در ۲ هزار کیلومتر جاده درجه سوم و چهارم با هر بارندگی که رخ می‌دهد جاده مسدود می‌شود که  برای بارش‌های اینده ۶ دستگاه  لودر برای کمک به عشایر آماده شده و وضعیت هم به اطلاع عشایر رسیده است.

قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد  کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۶  هزار واحد مددجویی غیر مقاوم وجود دارد، عده‌ای از مددجویان  هم فاقد مسکن هستند چرا که در برخی روستاها شرایط برای احداث مسکن وجود ندارد.

وی بیان کرد: امسال با تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مسکن امضا کردیم ۱۵۰۰ واحد به مددجویان اختصاص داده شد که وارد فاز اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: در بارش‌های ابتدای سال ۵۰۰ خانوار تحت پوشش امداد متحمل خسارت شدند و در طرح‌های اشتغالزایی هم۵۰۰ خانوار متحمل تلفاتی شدند که اعتبارات بلاعوض به خسارت دیدگان پرداخت شد.

در بخش پایانی هم استاندار بر آمادگی همه دستگاه‌های عضو ستاد بحران همزمان با بارش باران و احتمال وقوع سیلاب گفت: دستگاه‌ها حوزه کاری خود را رصد کنند و تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا در صورت وقوع سیلاب خسارتی نداشته باشیم.

حسین کلانتری عنوان کرد: سیلاب خسارتی را به تاسیسات آب، برق، سدها، راه‌های اصلی و فرعی وارد می‌کند و می‌تواند خطرساز باشد لذا دستگاه‌ها در اماده باش کامل باشند.

وی عنوان کرد: بر اساس گزارش‌ها شدت بارش‌ها را در یاسوج، سی‌سخت، قلعه‌رئیسی و دیشموک خواهیم داشت که مدیران و مسوولان در این مناطق پای کار باشند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به وضعیت ساکنین بلوار رجاء گفت: چگونه عده‌ای چشمان خود را بستند و اجازه ساخت و ساز در این منطقه را دادند که حالا با چنین مشکلی مواجه شویم.

به گزارش فارس؛ در پایان این نشست شرکت توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب شهری، هلال احمر، جهاد کشاورزی و شهرداری یاسوج گزارشی از میزان آمادگی و اتخاذ تدابیر در بارندگی‌های عصر امروز و امشب در استان ارائه کردند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت