پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 فروردین 1399 ساعت 04:01:: شناسه خبر: 72153

غربالگری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۹۴ درصد رسید

خوشبختانه تا امروز ۹۴ درصد از هم استانی ها غربالگری شدند، و مابقی یعنی ۶درصد به تناسب جمعیت کل استان از ۷۱۳ هزار نفر ۱۰هزار نفر هنوز مورد غربالگری قرار نگرفته اند.

صدای جنوب:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۸ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است، تاکنون ۱۰۸ بیمار مبتلا به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفته اند.

به گزارش صدای جنوب، دکتر محمد مهدی بانشی در برنامه زنده تلویزیونی استودیو سلامت افزود: از همه مردم عاجزانه استدعا دارم که جهت آگاهی از وضعیت سلامت خود به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوال با سامانه شماره۴۰۳۰،۱۹۰تماس گرفته شود.

وی تصریح کرد:  و از مردم عزیز تقاضا دارم اگر فرزندان شما در حوزه بهداشت و درمان با شماره ۴۰۳۰تماس گرفتند، پاسخگو باشید.

وی عنوان کرد: خوشبختانه تا امروز ۹۴ درصد از هم استانی ها غربالگری شدند، و مابقی یعنی ۶درصد به تناسب جمعیت کل استان از ۷۱۳ هزار نفر ۱۰هزار نفر هنوز مورد غربالگری قرار نگرفته اند.

دکتر محمد مهدی بانشی ابراز داشت: از تاریخ ۱۴ تا ۲۸اسفند طبق برنامه‌ریزی درون بخشی مرحله سخت شیوع کرونایی تعریف کرده بودیم که خوشبختانه مردم به توصیه های پیشگیرانه را سرلوحه کار خود قرار دادند و ما توانستیم از این مرحله با حداقل تلفات بستری شدن و آمار فوت شده گان مواجه بشویم.

رییس مرکز بهداشت استان در برنامه زنده تلویزیونی استودیو سلامت، گفت: تا امروز مردم خوب همکاری کردند اما موج دوم این اپیدمی در نیمه دوم تعطیلات را بسیار سخت پیش بینی کرده ایم، که مجددا از مردم عزیز تقاضا دارم کما فی سابق توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

 

دکتر بانشی، اضافه کرد: در کشورهای مختلف اروپایی که امروز با توجه وجود تمام تجهیزات اما آمار وحشتناک در رابطه با تلفات و میزان بستری دارند، اما چشمه جمهوری اسلامی ایران از آنجا که در تحریم همدان به دشمنان قرار داریم خوشبختانه به همت مسئولان کشوری و استانی امروز به نسبت سایر کشورهای دنیا تاکنون موفق عمل کرده ایم.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران طرحی به نام فاصله گذاری اجتماعی که مطمئنا در این طرح ضمانت سلامت همه آحاد جامعه را در راستای مبارزه با شیوع این بیماری دنبال می کند موفقیت آمیز می دانم.

بانشی ادامه داد: از آنجا که این بیماری باشند و داروی خاصی ندارد اما بهترین راه جلوگیری از شیوع پراکندگی این بیماری در بین افراد جامعه و خانواده رعایت فاصله کاهش تماس  حتی در خانه بین افراد خانواده رعایت بشود.

دکتر بانشی، گفت : تصمیم گیری مدارس و تصمیم گیری سریع در نیمه دوم اسفند ماه در کاهش خطر ابتلا به بیماری کرونا ویروس بسیار مثمرثمر واقع گردید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: مردم اگر برنامه ریزی برگزاری مراسمات عروسی دارند، با توجه به اختیاری بودن چنین برنامه ای حتی امکان به تاخیر انداخته تا انشاءالله بعد از ریشه کن کردن این ویروس و این مهمان ناخوانده و انشالله زندگی خوبی را آغاز کنند.

وی یادآور شد:  مردم استان در مراسم ۱۳ بدر شرکت نکنند و امسال با تمهیدات اتخاذ شده همه ماها به قوانین پایبند باشیم و  با فرزندان خود در حوزه بهداشت و درمان همکاری های لازم را به عمل بیاورید.

وی در پایان خاطر نشان: در طول عمرم چنین حمله ای را در بین مسئولین سراسر کشور عزیزمان ندیدم و در استان هم جا دارد از همین جا از استاندار  فرمانداران ۸ شهرستان استان  سپاه پاسداران  و همه  نهادها و سازمانها  صمیمانه تشکر و قدردانی عرض می کنم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما در حوزه بهداشت و درمان مراقب شما هستیم به شرط اینکه شما توصیه فرزندان خودتان را در حوزه بهداشت جدی بگیرید و یاری رسان ما در سیستم بهداشت از ۲۵ اسفند تا به امروز حداقل از صبح تا ساعت ۱۰ شب پای کار قرار داریم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت