پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 مهر 1395 ساعت 17:07:: شناسه خبر: 7353

رئیس شبکه دامپزشکی:

تمامی دام های شهرستان کهگیلویه واکسینه شدند

کرم الله کیانی گفت: ۱۵۳ هزار رأس گوسفند و ۲۴۲ هزار رأس بز و بزغاله برای پیشگیری از آبله واکسینه شدند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس شبکه دامپزشکی کهگیلویه درگفتگو باخبرنگاران اظهار داشت: طی شش ماه گذشته ۸۱۰ هزار رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های مختلف واکسینه شدند.

به گزارش صدای جنوب،کرم الله کیانی تصریح کرد: ۱۵۳ هزار رأس گوسفند و ۲۴۲ هزار رأس بز و بزغاله برای پیشگیری از آبله واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۴۳ هزار رأس دام سبک و سنگین در مقابله با بیماری تب برفکی واکسینه شدند، افزود: پیشگیری از طاعون نشخوارکنندگان کوچک از دیگر اقدامات دامپزشکی بود که در این زمینه ۱۶۰ هزار رأس دام را پوشش داده است.

کیانی تصریح کرد: دام‌های زیر پوشش همه مناطق پایگاه‌های دامپزشکی از جمله چاروسا و دیشموک واکسینه شدند.

رییس شبکه دامپزشکی کهگیلویه با اشاره به نظارت بازرسان دامپزشکی بر خدمات کشتارگاه بیان کرد: علاوه بر بازرسی از کشتارگاه،اماکن عرضه مواد خام دامی شامل قصابی، مراکز فروش و عرضه ماهی و سفره‌خانه‌ها بازرسی شدند.

این مسؤول تصریح کرد: بازرسان شبکه دامپزشکی طی شش ماه گذشته ۶ هزار و ۷۴۰ مورد بازرسی در سطح شهر داشتند و این بازرسی‌ها منجر به شناسایی ۱۵۲ واحد غیربهداشتی شد.

وی افزود: بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ رأس گوسفند،۱۰ هزار رأس بز و ۱۱۴ رأس گاو در کشتارگاه مورد بازرسی قرار گرفتند.

کیانی از ضبط ۶۸۱ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی و معرفی دو واحد غیربهداشتی به مراجع قضایی خبر داد و گفت: از فرآورده‌های توزیع‌شده در سطح شهر نمونه‌گیری و برای آزمایش ارسال شد.

به گفته کیانی ۴ هزار و ۳۲۳ کیلوگرم گوشت غیر قابل مصرف شامل؛ ۸۶۲ کیلوگرم گوشت گوسفند و بره، ۲ هزار و ۹۴۲ کیلو گوشت گوساله و بزغاله و ۵۱۹ کیلو گوشت گاو در کشتارگاه شناسایی و ضبط شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت