پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 اردیبهشت 1399 ساعت 18:02:: شناسه خبر: 75508

تولید مواد اولیه چادر مشکی در یکی از پتروشیمی‌های خوزستان

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان گفت: پتروشیمی شهید تندگویان در سال جدید با توجه به نیاز بازار ۳ گرید جدید تولید خواهد کرد که با تولید آنها مواد اولیه چادر مشکی برای نخستین‌ بار در کشور تولید خواهد شد.

صدای جنوب:

در سال جهش تولید یکی از مهمترین دغدغه‌های تولیدگران ایرانی ایجاد فضایی برای رشد و ارتقای پتروشیمی‌ها به عنوان قلب تپنده اقتصاد انرژی در ایران است. ابتکارات و اقدامات مجموعا‌های تولیدی و صنعتی برای تحقق جهش تولیدی تاثیر زیادی دارد.

سید رضا قاسمی شهری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تمام تلاش ما در پتروشیمی شهید تندکویان این بوده که برنامه تولید را کامل محقق کند؛ ما علاوه بر تحقق برنامه تولید در مجموع ۳ درصد افزایش تولید دشته ایم؛ همچنین ما در سال ۹۸ با ۲۶۷هزار تن تولید محصول رکورد مجتمع را از ابتدای ساخت تا کنون تغییر داده‌ایم که این موضوع نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: با وجود اینکه در ۶ ماه دوم سال ۹۸ بحران‌های زیادی برای ما به وجود آمد اما ما با پشت سر گذاشتن این بحران‌ها توانستیم پایداری تولید را حفظ کنیم؛ استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و بومی و توانمند سازی توان داخلی از دیگر برنامه‌های راهبردی پتروشیمی شهید تندگویان بوده که در سال ۹۸ به خوبی تحقق یافته است.

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان گفت: پتروشیمی شهید تندگویان در سال ۹۸ پروژ‌ه‌های زیست محیطی زیادی را تعریف و اجرا کرده است که در مجموع آنها از ۳۶ پروژه اجرایی ۱۰ پروژه اجرا و به پایان رسیده اند؛ برنامه‌ی ما از اجرای این پروژه های زیست محیطی دریافت سند سبز صنایع پتروشیمی بوده که با توجه به برنامه ریزی ما امید واریم تا پایان سال ۱۴۰۰ این امر محقق شده و علاوه بر دریافت سند سبز از دادن حق الایندگی معاف شویم.

وی افزود: واحد پلی H ما که در سال ۹۸ با توان داخلی و با تکیه به نیروهای ایرانی بازسازی و وارد مدار شده بود در کنار افزایش تولید، بهبود کیفیت محصول را برای ما به ارمغان آورده است که در مجموع این واحد ۶ میلیون یورو معادل ۱۲۵ میلیارد ریال ارزآوری داشته و از خروج ارز از کشور جلوگیری کرده است؛ تلاش ما بر این است که ظرفیت واحد تولید گرید بطری را افزایش داده تا حداقل سودی معادل ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای ما داشته باشد.

قاسمی شهری با اشاره به اینکه پتروشیمی بوعلی سینا ۵ درصد از سهام پتروشیمی بوعلی را خریداری کرده است و پیش از آتش سوزی تامین کننده پارازایلین پتروشیمی شهید تندگویان بوده است، عنوان کرد: با وارد مدار شدن واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی در سال ۱۴۰۰ ما این مواد اولیه‌مان را از این شرکت تامین خواهیم کرد که مراحل ثبت سفارش نیز پیشاپیش انجام شده است؛ تا پیش از این پارازایلین ما از پتروشیمی نوری تامین می‌شده که در صورتی که این مواد از پتروشیمی بوعلی تامین شود حاشیه سود بهتری به دلیل کاهش هزینه جابه‌جایی، برای ما خواهد داشت.

وی ادامه داد: برنامه ما برای سال ۹۹ این است که ۳ گرید اصلی را به محصولاتمان اضافه کنیم؛ این ۳ گرید ارزش بسیار بالایی دارند و با تولید آنها مواد اولیه چادر مشکی برای اولین بار در کشور تولید خواهد شد؛ پتروشیمی شهید تندگویان در پایان سال ۹۸ وارد بازار بورس شده که تاکنون بدون وقفه معاملاتی در حال فعالیت در این بازار است. همه کارکنان و کارمندان ما هم‌اکنون دارای بیمه تکمیلی بوده که در کنار آن سهام دار شرکت ما نیز بوده‌اند.

مدیرعامل پتروشیمی شهید تندگویان گفت: شرکت ما با همکاری شرکت تجارت صنعت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشباع بازار داخلی، صادرات خود را از سر گرفته است که در مدت کوتاهی بازار صادرات ما توسعه خوبی کرده است؛ با وجود افزایش تولید ما در سال گذشته ما سال ۹۸ بیش از ۱۰ درصد از محصولات خود را صادر کرده‌ایم. ما در سال ۹۹ به استفاده از ظرفیت بانک‌ها و شرکت‌های پایین دستی وارد فاز دیگری از تولید خواهیم شد و تولیدمان را ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهیم داد.

وی با تاکید بر مسئولیت اجتماعی در منطقه بیان کرد: ما در سال گذشته با ایجاد ۱۰۰ فرصت شغلی برای مردم شهرستان، ۱۰۰ نیروی بیکار را شاغل کرده‌ایم؛ پتروشیمی شهید تندگویان در قالب شورای راهبردی اقداماتی برای اصلاح شبکه فاضلاب در شهرستان بندرماهشهر، توزیع بسته‌های معیشتی میان محرومان و بازسازی مدارس و اماکن فرهنگی داشته است. ما برای سال ۹۹ هیچ برنامه استخدامی نداریم.

قاسمی شهری در پایان خاطرنشان کرد: شرکت ما در سال ۹۹ یک واحد مهم را وارد مدار تولید خواهد کرد؛ این واحد با توجه به تحریم‌ها و با استفاده از توان داخلی و بومی  و با تکیه به مهندسان ایرانی انجام خواهد شد. برنامه ما برای سال ۹۹ این است که ۵۰ پروژه بهبود کیفیت و افزایش ظرفیت تولید را اجرا کنیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت