پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 خرداد 1399 ساعت 14:03:: شناسه خبر: 79232

استاندار:

تشییع جنازه‌ها، ترحیم‌ها و تدفین‌ها سه نقطه آسیب‌پذیر در کهگیلویه و بویراحمد/کرونا به مرحله خطرناکی رسیده است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از خطرناکی کرونا و لزوم مراقبت کامل مردم خبرداد.

صدای جنوب :

حسین کلانتری در پنجاه و هفتمین نشست ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۲۳۴ نفر به بیماری کووید ۱۹ در استان مبتلا شدند گفت: آمار فوتی‌های ما ۱۲ نفر و بیماران بدحال بستری در آی سی یو ۴ نفر هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۲۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های مرجع بستری هستند، گفت: در وضعیت خطرناک بیماری کرونا هستیم و هنوز پیک بیماری را تجربه نکردیم.

وی ادامه داد: هر لحظه امکان دارد وارد پیک بیماری شویم تاکنون رسانه‌ها، دانشگاه علوم‌پزشکی و دستگاه‌ها همه کمک کردند که به پیک نخوردیم اما هر لحظه امکان ورود به پیک وجود دارد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید در بویراحمد اقدامات خاصی به منظور پیشگیری از کرونا انجام گیرد.

وی به نقاط آسیب کرونا در استان اشاره کرد و گفت: مراسمات و تجمعات عروسی نقطه آسیب ما است و از مردم می‌خواهیم به کمک ما بیایند و دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در همه حوزه‌ها رعایت شود.

کلانتری ادامه داد: دلیلی ندارد در روز شهادت امام جعفر صادق عده‌ای در تفرجگاه‌ها تجمع کنند و جشن برگزار کنند.

وی با انتقاد از مراسمات گفت: کلیپی برای من ارسال شد که مراسم تشییع جنازه شبیه یک مراسم راهپیمایی بود تشییع جنازه‌ها، ترحیم‌ها و تدفین‌ها سه نقطه آسیب‌پذیر در کهگیلویه و بویراحمد است.

کلانتری با بیان اینکه کرونا پیر و جوان و کوچک و بزرگ نمی‌شناسد، گفت: محدودیت‌ها کماکان در یاسوج و سی‌سخت برقرار است و مسوولیت آن را می‌پذیرم اما مشکل ما این موارد نیست مواردی است که از مراسمات و تجمعات گفتم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم ملی است و هیچ استانی حق مداخله ندارد گفت: دانشجویان و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خواستار برگزاری غیرحضوری امتحانات هستند که این موضوع  بررسی شود.

وی ادامه داد: دانشگاه نامه‌ای به دانشگاه مادر ارسال کند و درخواستی برای غیرحضوری برگزار شدن امتحانات داشته باشد ما هم این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

کلانتری با بیان اینکه کماکان باید با کرونا زندگی کنیم، خاطرنشان کرد: با قاطعیت با نصب هرگونه چادر در پارک‌ها و میادین و پارک‌ها جلوگیری می‌کنیم و با کسی هم تعارفی نداریم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۴ ماه از بیماری کرونا گذشته برخی‌ها فکر می‌کنند کرونا تمام شده اما بیماری وارد مرحله خطرناکتری شده است و مردم باید رعایت کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت